Cannes Lions: 144 zgłoszenia z Polski

Cannes Lions: 144 zgłoszenia z Polski

Brief.pl / Aktualności

W tym roku międzynarodowy Festiwal Twórczości Cannes Lions odbędzie się już po raz 60. O statuetki Lwów walczy w tym roku 144 prac z Polski.

-

 Do tegorocznej edycji najważniejszego i najbardziej prestiżowego wydarzenia w branży zgłoszono rekordową liczbę 35 765 prac z 92 krajów.Patrząc na ich rozkład ze względu na kraj pochodzenia, w zdecydowanej czołówce znajdują się gospodarki rozwinięte. Należy tu wymienić przede wszystkim USA (6078 zgłoszeń), Wielką Brytanię (2671), Niemcy (1994), Francję (1454), Australię (1404), Kanadę (1106) czy Japonię (1093). Na uwagę zdecydowanie zasługuje Brazylia, która pod względem liczebnym zajęła drugie miejsce (3476) oraz Indie (1110).

Do tegorocznej edycji Cannes Lions prace zgłosiły łącznie 34 polskie firmy, które nadesłały w sumie 144 zgłoszenia. Najwięcej prac zgłosiły: DDB Warszawa(29 zgłoszeń) oraz Leo Burnett Warsaw (27 zgłoszeń). Oprócz tych dwóch agencji o nagrody w Cannes walczyć będą również m.in. 180HEARTBEATS+JUNG von MATT (11 zgłoszeń), Saatchi & Saatchi (9 zgłoszeń), Havas Worldwide (8 zgłoszeń), Interactive Solutions (7 zgłoszeń) oraz MEC i Young & Rubicam (po 5 zgłoszeń).

Tegoroczną nowością jest pojawienie się nowej, 16. kategorii konkursowej - Innovation Lions. Po raz pierwszy w historii, publiczność będzie mogła wziąć udział w prowadzonej na żywo sesji, w trakcie której uczestnicy konkursu będą prezentować swoje prace z tej kategorii przed jury.

Pozostałe kategorie to:

  • Branded Content & Entertainment Lions,
  • Creative Effectiveness Lions,
  • Cyber Lions,
  • Design Lions,
  • Direct Lions,
  • Film Lions,
  • Film Craft Lions,
  • Media Lions,
  • Mobile Lions,
  • Outdoor Lions,
  • PR Lions,
  • Press Lions,
  • Promo & Activation Lions,
  • Radio Lions
  • Titanium & Integrated Lions.

Najwięcej zgłoszeń z Polski trafiło do kategorii: Press (23), Media (22), Promo & Activation (18) oraz Direct (16).

Wszystkie prace można oglądać w Palais des Festivals w Cannes w ciągu trwającego tydzień wydarzenia. 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.