Cannes Lions: 144 zgłoszenia z Polski

Cannes Lions: 144 zgłoszenia z Polski

Brief.pl / Aktualności

W tym roku międzynarodowy Festiwal Twórczości Cannes Lions odbędzie się już po raz 60. O statuetki Lwów walczy w tym roku 144 prac z Polski.

-

 Do tegorocznej edycji najważniejszego i najbardziej prestiżowego wydarzenia w branży zgłoszono rekordową liczbę 35 765 prac z 92 krajów.Patrząc na ich rozkład ze względu na kraj pochodzenia, w zdecydowanej czołówce znajdują się gospodarki rozwinięte. Należy tu wymienić przede wszystkim USA (6078 zgłoszeń), Wielką Brytanię (2671), Niemcy (1994), Francję (1454), Australię (1404), Kanadę (1106) czy Japonię (1093). Na uwagę zdecydowanie zasługuje Brazylia, która pod względem liczebnym zajęła drugie miejsce (3476) oraz Indie (1110).

Do tegorocznej edycji Cannes Lions prace zgłosiły łącznie 34 polskie firmy, które nadesłały w sumie 144 zgłoszenia. Najwięcej prac zgłosiły: DDB Warszawa(29 zgłoszeń) oraz Leo Burnett Warsaw (27 zgłoszeń). Oprócz tych dwóch agencji o nagrody w Cannes walczyć będą również m.in. 180HEARTBEATS+JUNG von MATT (11 zgłoszeń), Saatchi & Saatchi (9 zgłoszeń), Havas Worldwide (8 zgłoszeń), Interactive Solutions (7 zgłoszeń) oraz MEC i Young & Rubicam (po 5 zgłoszeń).

Tegoroczną nowością jest pojawienie się nowej, 16. kategorii konkursowej - Innovation Lions. Po raz pierwszy w historii, publiczność będzie mogła wziąć udział w prowadzonej na żywo sesji, w trakcie której uczestnicy konkursu będą prezentować swoje prace z tej kategorii przed jury.

Pozostałe kategorie to:

  • Branded Content & Entertainment Lions,
  • Creative Effectiveness Lions,
  • Cyber Lions,
  • Design Lions,
  • Direct Lions,
  • Film Lions,
  • Film Craft Lions,
  • Media Lions,
  • Mobile Lions,
  • Outdoor Lions,
  • PR Lions,
  • Press Lions,
  • Promo & Activation Lions,
  • Radio Lions
  • Titanium & Integrated Lions.

Najwięcej zgłoszeń z Polski trafiło do kategorii: Press (23), Media (22), Promo & Activation (18) oraz Direct (16).

Wszystkie prace można oglądać w Palais des Festivals w Cannes w ciągu trwającego tydzień wydarzenia. 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.