Cannes Lions: 144 zgłoszenia z Polski

Cannes Lions: 144 zgłoszenia z Polski

Brief.pl / Aktualności

W tym roku międzynarodowy Festiwal Twórczości Cannes Lions odbędzie się już po raz 60. O statuetki Lwów walczy w tym roku 144 prac z Polski.

-

 Do tegorocznej edycji najważniejszego i najbardziej prestiżowego wydarzenia w branży zgłoszono rekordową liczbę 35 765 prac z 92 krajów.Patrząc na ich rozkład ze względu na kraj pochodzenia, w zdecydowanej czołówce znajdują się gospodarki rozwinięte. Należy tu wymienić przede wszystkim USA (6078 zgłoszeń), Wielką Brytanię (2671), Niemcy (1994), Francję (1454), Australię (1404), Kanadę (1106) czy Japonię (1093). Na uwagę zdecydowanie zasługuje Brazylia, która pod względem liczebnym zajęła drugie miejsce (3476) oraz Indie (1110).

Do tegorocznej edycji Cannes Lions prace zgłosiły łącznie 34 polskie firmy, które nadesłały w sumie 144 zgłoszenia. Najwięcej prac zgłosiły: DDB Warszawa(29 zgłoszeń) oraz Leo Burnett Warsaw (27 zgłoszeń). Oprócz tych dwóch agencji o nagrody w Cannes walczyć będą również m.in. 180HEARTBEATS+JUNG von MATT (11 zgłoszeń), Saatchi & Saatchi (9 zgłoszeń), Havas Worldwide (8 zgłoszeń), Interactive Solutions (7 zgłoszeń) oraz MEC i Young & Rubicam (po 5 zgłoszeń).

Tegoroczną nowością jest pojawienie się nowej, 16. kategorii konkursowej - Innovation Lions. Po raz pierwszy w historii, publiczność będzie mogła wziąć udział w prowadzonej na żywo sesji, w trakcie której uczestnicy konkursu będą prezentować swoje prace z tej kategorii przed jury.

Pozostałe kategorie to:

  • Branded Content & Entertainment Lions,
  • Creative Effectiveness Lions,
  • Cyber Lions,
  • Design Lions,
  • Direct Lions,
  • Film Lions,
  • Film Craft Lions,
  • Media Lions,
  • Mobile Lions,
  • Outdoor Lions,
  • PR Lions,
  • Press Lions,
  • Promo & Activation Lions,
  • Radio Lions
  • Titanium & Integrated Lions.

Najwięcej zgłoszeń z Polski trafiło do kategorii: Press (23), Media (22), Promo & Activation (18) oraz Direct (16).

Wszystkie prace można oglądać w Palais des Festivals w Cannes w ciągu trwającego tydzień wydarzenia. 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.