wp - grudzien 2016

Przyszłość e-reklamy: programmatic, aplikacje mobilne i lojalny klient

Przyszłość e-reklamy: programmatic, aplikacje mobilne i lojalny klient

Magazyn / Aktualności

Rewolucja w kupowaniu powierzchni reklamowych, zmiana podejścia do programmatic, zwrot w stronę aplikacji mobilnych, a do tego walka o lojalność klienta – oto kluczowe trendy w e- reklamie. Co jeszcze nas czeka w ciągu najbliższych miesięcy?

-

Mobile rośnie w siłę, ale wciąż daleko mu do desktopu

 

W 2013 roku kanał mobilny stanowił zaledwie 11 proc. udziału wydatków w branży e-commerce, natomiast do 2020 roku szacuje się, że osiągnie 45 proc. Rosnące znaczenie urządzeń mobilnych nie oznacza schyłku desktopu. Według danych Google’a, zaprezentowanych podczas DMH 2016 przez Allegro, pomimo że w 2015 roku w Czarny Piątek 60 proc. ruchu e-commerce pochodziło z mobile, to jednak tylko poniżej 30 proc. obrotu pochodziło wówczas ze sprzedaży za pośrednictwem mobilnych urządzeń. Pokazuje to, że choć ludzie aktywnie poszukują informacji za pomocą smartfonów czy tabletów, to wciąż wolą finalizować sprzedaż na desktopie. Jak podaje Allegro, 10 proc. użytkowników największej platformy e-commerce w Polsce dokonuje zakupów tylko przez smartfony, a kolejne 10 proc. korzysta zarówno z telefonu, jak i z komputera. Pozostałe 80 proc. kupuje wyłącznie na desktopie, choć niejednokrotnie przegląda ofertę również w kanale mobilnym.

Programmatic oznacza jakość

 

Na przestrzeni ostatnich lat technologię programmatic wykorzystywano tylko i wyłącznie do sprzedaży powierzchni reklamowej, której nie udało się sprzedać w inny sposób. Obecnie nastawienie do programmatic szybko się zmienia. Jak podkreślają eksperci obecni na DMH 2016 za pośrednictwem ciągle udoskonalanej i efektywnej technologii sprzedaje się również najlepsze powierzchnie reklamowe. Rośnie też znaczenie Programmatic Direct. W przyszłości do sprzedaży bezpośredniej między wydawcami a firmami działającymi w ramach programmatic przyłączy się więcej graczy, ich działania będzie charakteryzować większa transparentność.

Lojalny klient to sukces firmy

 

W celu zwiększenia lojalności należy inwestować długoterminowo oraz poznać cykl życia klienta. Podczas DMH 2016 ekspert z NC+ wskazał kilka skutecznych sposobów, aby skłonić konsumentów nie tylko do zrobienia jednorazowych zakupów, ale przede wszystkim do tego, żeby chcieli z produktów i usług danej firmy jeszcze niejednokrotnie skorzystać. Po pierwsze, należy odpowiadać na potrzeby klienta lub dawać mu narzędzia, które to umożliwią (w tym tkwi siła m.in. aplikacji mobilnych – tworzy się je po to, aby użytkownikowi w czymś pomóc, np. dojechać we wskazane miejsce, poznać najważniejsze newsy itd.). Po drugie, firma musi być przejrzysta i otwarta jako organizacja. Po trzecie, trzeba robić wszystko, aby zaangażować klienta.

Aplikacja mobilna, czyli idealne narzędzie sprzedażowe

 

Aplikacje mobilne, z których korzysta 75 proc. posiadaczy smartfonów, mają ogromny potencjał sprzedażowy. I tak np. umożliwienie szybkich płatności w aplikacji Allegro sprawiło, że więcej jej użytkowników zaczęło robić spontaniczne zakupy i wydawać średnio o 34 proc. więcej niż konsumenci korzystający ze strony mobilnej, ale wciąż o 1/5 mniej niż klient kupujący w desktopie. Głównym wyzwaniem marketerów jest sprawienie, aby osoby, które ściągnęły daną aplikację na telefon, aktywnie z niej korzystały. Eksperci z Sociomantic Labs wskazują, że przy organizacji kampanii promocyjnej w aplikacji warto pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze, marketerzy powinni ustawić sobie dobry cel sprzedażowy. Po drugie, zoptymalizować wyszukiwanie aplikacji w App Store. Po trzecie, znaleźć odpowiednich partnerów technicznych aplikacji i na koniec zadbać o tworzenie lojalności wśród klientów.

– W branży e-reklamy zmiany zachodzą błyskawicznie i nic nie zapowiada, aby ta prawidłowość miała się kiedykolwiek zmienić. Coraz doskonalsze, coraz bardziej ekonomiczne narzędzia oparte na nowych technologiach, stale ewoluujący i świadomy swoich oczekiwań konsument, wymagają ciągłej aktualizacji wiedzy oraz elastycznego podejścia do nowości oraz nieszablonowych rozwiązań w marketingu - zaznacza Mariusz Pawełczyk, Commercial Director CEE w Sociomantic Labs.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.