Przyszłość e-reklamy: programmatic, aplikacje mobilne i lojalny klient

Przyszłość e-reklamy: programmatic, aplikacje mobilne i lojalny klient

Magazyn / Aktualności

Rewolucja w kupowaniu powierzchni reklamowych, zmiana podejścia do programmatic, zwrot w stronę aplikacji mobilnych, a do tego walka o lojalność klienta – oto kluczowe trendy w e- reklamie. Co jeszcze nas czeka w ciągu najbliższych miesięcy?

-

Mobile rośnie w siłę, ale wciąż daleko mu do desktopu

 

W 2013 roku kanał mobilny stanowił zaledwie 11 proc. udziału wydatków w branży e-commerce, natomiast do 2020 roku szacuje się, że osiągnie 45 proc. Rosnące znaczenie urządzeń mobilnych nie oznacza schyłku desktopu. Według danych Google’a, zaprezentowanych podczas DMH 2016 przez Allegro, pomimo że w 2015 roku w Czarny Piątek 60 proc. ruchu e-commerce pochodziło z mobile, to jednak tylko poniżej 30 proc. obrotu pochodziło wówczas ze sprzedaży za pośrednictwem mobilnych urządzeń. Pokazuje to, że choć ludzie aktywnie poszukują informacji za pomocą smartfonów czy tabletów, to wciąż wolą finalizować sprzedaż na desktopie. Jak podaje Allegro, 10 proc. użytkowników największej platformy e-commerce w Polsce dokonuje zakupów tylko przez smartfony, a kolejne 10 proc. korzysta zarówno z telefonu, jak i z komputera. Pozostałe 80 proc. kupuje wyłącznie na desktopie, choć niejednokrotnie przegląda ofertę również w kanale mobilnym.

Programmatic oznacza jakość

 

Na przestrzeni ostatnich lat technologię programmatic wykorzystywano tylko i wyłącznie do sprzedaży powierzchni reklamowej, której nie udało się sprzedać w inny sposób. Obecnie nastawienie do programmatic szybko się zmienia. Jak podkreślają eksperci obecni na DMH 2016 za pośrednictwem ciągle udoskonalanej i efektywnej technologii sprzedaje się również najlepsze powierzchnie reklamowe. Rośnie też znaczenie Programmatic Direct. W przyszłości do sprzedaży bezpośredniej między wydawcami a firmami działającymi w ramach programmatic przyłączy się więcej graczy, ich działania będzie charakteryzować większa transparentność.

Lojalny klient to sukces firmy

 

W celu zwiększenia lojalności należy inwestować długoterminowo oraz poznać cykl życia klienta. Podczas DMH 2016 ekspert z NC+ wskazał kilka skutecznych sposobów, aby skłonić konsumentów nie tylko do zrobienia jednorazowych zakupów, ale przede wszystkim do tego, żeby chcieli z produktów i usług danej firmy jeszcze niejednokrotnie skorzystać. Po pierwsze, należy odpowiadać na potrzeby klienta lub dawać mu narzędzia, które to umożliwią (w tym tkwi siła m.in. aplikacji mobilnych – tworzy się je po to, aby użytkownikowi w czymś pomóc, np. dojechać we wskazane miejsce, poznać najważniejsze newsy itd.). Po drugie, firma musi być przejrzysta i otwarta jako organizacja. Po trzecie, trzeba robić wszystko, aby zaangażować klienta.

Aplikacja mobilna, czyli idealne narzędzie sprzedażowe

 

Aplikacje mobilne, z których korzysta 75 proc. posiadaczy smartfonów, mają ogromny potencjał sprzedażowy. I tak np. umożliwienie szybkich płatności w aplikacji Allegro sprawiło, że więcej jej użytkowników zaczęło robić spontaniczne zakupy i wydawać średnio o 34 proc. więcej niż konsumenci korzystający ze strony mobilnej, ale wciąż o 1/5 mniej niż klient kupujący w desktopie. Głównym wyzwaniem marketerów jest sprawienie, aby osoby, które ściągnęły daną aplikację na telefon, aktywnie z niej korzystały. Eksperci z Sociomantic Labs wskazują, że przy organizacji kampanii promocyjnej w aplikacji warto pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze, marketerzy powinni ustawić sobie dobry cel sprzedażowy. Po drugie, zoptymalizować wyszukiwanie aplikacji w App Store. Po trzecie, znaleźć odpowiednich partnerów technicznych aplikacji i na koniec zadbać o tworzenie lojalności wśród klientów.

– W branży e-reklamy zmiany zachodzą błyskawicznie i nic nie zapowiada, aby ta prawidłowość miała się kiedykolwiek zmienić. Coraz doskonalsze, coraz bardziej ekonomiczne narzędzia oparte na nowych technologiach, stale ewoluujący i świadomy swoich oczekiwań konsument, wymagają ciągłej aktualizacji wiedzy oraz elastycznego podejścia do nowości oraz nieszablonowych rozwiązań w marketingu - zaznacza Mariusz Pawełczyk, Commercial Director CEE w Sociomantic Labs.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.