Sprzedaż bezpośrednia w dobie nowej gospodarki

Sprzedaż bezpośrednia w dobie nowej gospodarki

Magazyn / Aktualności

17 października br. na Stadionie Narodowym w Warszawie odbył się V Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej, zorganizowany przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej pod hasłem: Sprzedaż bezpośrednia 2.0.Głównym mówcą Dnia był prof. Piotr Płoszajski, Kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Podczas wydarzenia wręczono statuetki Mecenasa Branży Sprzedaży Bezpośredniej 2016.

-

Tematem konferencji był rozwój branży sprzedaży bezpośredniej w dobie nowych technologii i zmian w podejściu do konkurencyjności, czyli od konkurowania produktem do konkurowania „przeżyciem”  oraz wpływie tych czynników na rynek pracy.

– Nie ma na sali osoby, która nie miała by przy sobie telefonu komórkowego. Chcemy być na  bieżąco z informacjami, nowe technologie nam na to pozwalają. Także nasza branża, chcąc iść zgodnie z trendami wykorzystuje nowe technologie. Jednak nie należy zapominać, że specyfiką i największą wartością sprzedaży bezpośredniej są wbudowane w nasze DNA relacje międzyludzkie – powiedziała Ewa Kudlińska-Pyrz, Przewodnicząca Zarządu PSSB, otwierając konferencję.

Profesor Piotr Płoszajski, mówiąc o prawdopodobnych scenariuszach rozwoju technologii i jej wpływie na działalność przedsiębiorstw, zwrócił uwagę, że wchodzimy w świat konwergencji sektorów, strategii i modeli biznesowych, rosnącej kooperacji, modularnych i hiperpołączonych obiektów – „lego-technologii”, w którym wszyscy grają o wszystko. Podkreślił jednocześnie, że dzisiejsza   gospodarka staje się gospodarką społeczną, która koncentruje się na współpracy w kolektywnym tworzeniu wartości dla klienta.

– Klienci w rozwiniętych gospodarkach tworzą sobie „ekosystemy usługowe”, czyli przystępują do klanu, aby obniżyć niepewność. Nowa gospodarka rozpoczyna się wprawdzie od wolnego rynku i technologii, ale kończy się na wartościach.  Dzisiaj najważniejsze w biznesie nie jest co sprzedajemy, ale jak sprzedajmy- zaznacza prof. Piotr Płoszajski podczas swojej prelekcji na V PDSB.

Uczestnicy spotkania byli zgodni w opinii, że najważniejsze  w biznesie jest budowanie bezpośredniego, wiarygodnego kontaktu na linii klient – sprzedawca / przedsiębiorca, oraz że relacje i wiarygodność jest kluczem do sukcesu firm.

Panel dyskusyjny Nowe technologie szansą czy zagrożeniem dla branży sprzedaży bezpośredniej z udziałem prof. Piotra Płoszajskiego,  Joanna Kowal z Google for Work, Marka Sodolskiego, Wiceprezesa Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie e-point, Andrzeja Iwana, Digital Managera w Avon Cosmetics Polska, Natalii Hatalskiej, analityka trendów oraz Anny Leszczyńskiej, Prezes firmy More&Better, skupił się na wpływie nowych technologii na budowanie relacji w przyszłości oraz ich znaczeniu dla na rynku pracy.

Pytanie, które pojawiało się kilkakrotnie podczas panelu, to czy technologie zastąpią nam bezpośredni kontakt. Wszyscy uczestnicy byli raczej zgodni, że nowe technologie powinny służyć tworzeniu i budowaniu relacji, a nie je zastępować – szczególnie w sprzedaży bezpośredniej.

Podczas konferencji zostały wręczone nagrody osobom, które miały największy wpływ na promocję branży w minionym roku. Statuetki Mecenasa Branży Sprzedaży Bezpośredniej 2016 otrzymały:

  • dr. Anna Czarczyńska z Akademii Leona Koźmińskiego

  • Anita Błaszczak, dziennikarka ekonomiczna z dziennika „Rzeczpospolita”.

 

Łącznie w konferencji udział wzięło ponad 120 osób.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.