Sprzedaż bezpośrednia w dobie nowej gospodarki

Sprzedaż bezpośrednia w dobie nowej gospodarki

Magazyn / Aktualności

17 października br. na Stadionie Narodowym w Warszawie odbył się V Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej, zorganizowany przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej pod hasłem: Sprzedaż bezpośrednia 2.0.Głównym mówcą Dnia był prof. Piotr Płoszajski, Kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Podczas wydarzenia wręczono statuetki Mecenasa Branży Sprzedaży Bezpośredniej 2016.

-

Tematem konferencji był rozwój branży sprzedaży bezpośredniej w dobie nowych technologii i zmian w podejściu do konkurencyjności, czyli od konkurowania produktem do konkurowania „przeżyciem”  oraz wpływie tych czynników na rynek pracy.

– Nie ma na sali osoby, która nie miała by przy sobie telefonu komórkowego. Chcemy być na  bieżąco z informacjami, nowe technologie nam na to pozwalają. Także nasza branża, chcąc iść zgodnie z trendami wykorzystuje nowe technologie. Jednak nie należy zapominać, że specyfiką i największą wartością sprzedaży bezpośredniej są wbudowane w nasze DNA relacje międzyludzkie – powiedziała Ewa Kudlińska-Pyrz, Przewodnicząca Zarządu PSSB, otwierając konferencję.

Profesor Piotr Płoszajski, mówiąc o prawdopodobnych scenariuszach rozwoju technologii i jej wpływie na działalność przedsiębiorstw, zwrócił uwagę, że wchodzimy w świat konwergencji sektorów, strategii i modeli biznesowych, rosnącej kooperacji, modularnych i hiperpołączonych obiektów – „lego-technologii”, w którym wszyscy grają o wszystko. Podkreślił jednocześnie, że dzisiejsza   gospodarka staje się gospodarką społeczną, która koncentruje się na współpracy w kolektywnym tworzeniu wartości dla klienta.

– Klienci w rozwiniętych gospodarkach tworzą sobie „ekosystemy usługowe”, czyli przystępują do klanu, aby obniżyć niepewność. Nowa gospodarka rozpoczyna się wprawdzie od wolnego rynku i technologii, ale kończy się na wartościach.  Dzisiaj najważniejsze w biznesie nie jest co sprzedajemy, ale jak sprzedajmy- zaznacza prof. Piotr Płoszajski podczas swojej prelekcji na V PDSB.

Uczestnicy spotkania byli zgodni w opinii, że najważniejsze  w biznesie jest budowanie bezpośredniego, wiarygodnego kontaktu na linii klient – sprzedawca / przedsiębiorca, oraz że relacje i wiarygodność jest kluczem do sukcesu firm.

Panel dyskusyjny Nowe technologie szansą czy zagrożeniem dla branży sprzedaży bezpośredniej z udziałem prof. Piotra Płoszajskiego,  Joanna Kowal z Google for Work, Marka Sodolskiego, Wiceprezesa Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie e-point, Andrzeja Iwana, Digital Managera w Avon Cosmetics Polska, Natalii Hatalskiej, analityka trendów oraz Anny Leszczyńskiej, Prezes firmy More&Better, skupił się na wpływie nowych technologii na budowanie relacji w przyszłości oraz ich znaczeniu dla na rynku pracy.

Pytanie, które pojawiało się kilkakrotnie podczas panelu, to czy technologie zastąpią nam bezpośredni kontakt. Wszyscy uczestnicy byli raczej zgodni, że nowe technologie powinny służyć tworzeniu i budowaniu relacji, a nie je zastępować – szczególnie w sprzedaży bezpośredniej.

Podczas konferencji zostały wręczone nagrody osobom, które miały największy wpływ na promocję branży w minionym roku. Statuetki Mecenasa Branży Sprzedaży Bezpośredniej 2016 otrzymały:

  • dr. Anna Czarczyńska z Akademii Leona Koźmińskiego

  • Anita Błaszczak, dziennikarka ekonomiczna z dziennika „Rzeczpospolita”.

 

Łącznie w konferencji udział wzięło ponad 120 osób.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.