Kreatywny mówi: Tomasz Krajewski, SkyCash

Kreatywny mówi: Tomasz Krajewski, SkyCash

Brief.pl / Ludzie

Przygotowując się do 7 edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Business in Brief, kontynuujemy cykl materiałów, w których pytamy laureatów wszystkich poprzednich edycji naszego rankingu m.in. o to, jakie znaczenie miało dla nich wyróżnienie magazynu Business in Brief oraz co sądzą o trendach marketingowych i rynku startupów w Polsce.

-

Na pytania odpowiedział laureata rankingu 50 Najbardziej Kretywnych w Biznesie magazynu Business in Brief Tomasz Krajewski, prezes zarządu SkyCash.

Jakie znaczenie miało dla Ciebie wyróżnienie w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Business in Brief?

Druga pozycja w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie jest potwierdzeniem, że ciężka praca po kilkanaście godzin dziennie z ludźmi, którzy kochają to, co robią musi przynosić efekty. Cieszę się, że branżowi specjaliści dostrzegli potencjał drzemiący w SkyCash i to, jak bardzo system wpisuje się w potrzeby użytkowników smartfonów. Popularność tego typu rozwiązań stale rośnie, choć jeszcze niedawno nie było to wcale takie oczywiste. W momencie rynkowego debiutu cieszyliśmy się z każdej pojedynczej transakcji, natomiast obecnie odnotowujemy ich już ponad milion miesięcznie.


Który trend, Twoim zdaniem będzie decydował o kształcie biznesu i komunikacji  marketingowej w przyszłości?

Tegorocznej edycji Mobile World Congress przyświecało hasło “Mobile is everything”. To stwierdzenie, z którym ciężko dyskutować, widząc jak bardzo urządzenia przenośne zmieniły naszą codzienność Nadążenie za tą rewolucją jest i będzie ogromnym wyzwaniem dla niemal każdej dziedziny biznesu. Z ciekawością obserwuję szybki rozwój Internetu Rzeczy (weareables) oraz postępującą integrację pomiędzy urządzeniami mobilnymi i wszelkiego rodzaju sprzętem podłączonym do sieci. Inteligentne gadżety działają na wyobraźnię, ale mają też ogromny potencjał biznesowy. Zapewne wkrótce zmienią nie do poznania kolejne dziedziny naszego życia i gospodarki, w tym w szczególności komunikację marketingową, która błyskawicznie sięga po innowacje.

Jaka aplikacja mobilna jest dla Ciebie niezbędna w prowadzeniu biznesu?

Aplikacją, bez której trudno byłoby mi normalnie funkcjonować jest - oczywiście poza SkyCash -  Google Keep. Łączy najlepsze funkcje Evernote i OneNote z maksymalnie uproszczonym interfejsem oraz natywną integracją z Androidem. Do Keep wrzucam praktycznie wszystko, co wymaga zanotowania i zapamiętania, jak pomysły, inspiracje czy listy rzeczy do zrobienia. Aplikacja świetnie synchronizuje się z innymi urządzeniami i jest dobrze wkomponowana w cały ekosystem usług Google'a. Pozwala mi lepiej panować nad czasem zarówno w pracy, jak i życiu prywatnym.

Jak opiszesz współczesny rynek startupów w Polsce? W którą stronę zmierza to środowisko?


Polska scena startupowa rośnie w siłę. Wprawdzie ilościowo cały czas daleko nam do Niemiec czy Izraela, ale jakościowo wypadamy dobrze. Na naszym rynku powstają rozwiązania o globalnym potencjale, spośród których coraz więcej potwierdzonych jest patentami. Wierzę w polską innowacyjność, którą widać w wielu obszarach. Czas na lepsze jakościowo regulacje prawne, ponieważ w dalszym ciągu jest na tym polu sporo do zrobienia. Start-upy skupiają bardzo kreatywnych przedsiębiorców. Warto ułatwiać tej grupie dostęp do finansowania i tworzyć warunki pozwalające na zwiększenie tempa rozwoju, w tym w zakresie ekspansji na rynkach zagranicznych. Nowe technologie nieustannie redefiniują sposób prowadzenia biznesu w niemal każdej branży, przez co rynek jest otwarty na innowacje. Polskie start-upy coraz częściej odchodzą od rozwiązań typowo konsumenckich i jestem przekonany, że ten trend zostanie utrzymany. Większość nowych rozwiązań, które zobaczymy w przyszłości będzie powstawała z myślą o rynku B2B lub modelu mieszanym, konsumencko-biznesowym.

::

SkyCash

 

Choć Tomasz Krajewski funkcję prezesa zarządu SkyCash pełni zaledwie od października 2014 r., to efekty jego sprawnego kierowania firmą są już teraz bardzo wyraźne. W tegorocznym zestawieniu „Deloitte Technology Fast 50”, prezentującym najszybciej rosnące spółki z regionu EMEA, firma SkyCash, będąca największym polskim systemem płatności mobilnych, zajęła drugie miejsce, stając się tym samym najdynamiczniej rozwijającym się przedsiębiorstwem technologicznym w Polsce. Warto również zauważyć, że pod koniec września ubiegłego roku liczba pobrań aplikacji na urządzenia z systemem Android przekroczyła 2 mln, a zgodnie z szacunkami firmy liczba transakcji dokonanych za pomocą aplikacji oscylowała wokół 6 mln.



Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.