...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Webs of influence. The psychology of online persuation”. Darmowe audio do pobrania

"Webs of influence. The psychology of online persuation" to jedna z najlepiej sprzedających się książek ostatnich lat. Już teraz dostępna jest ona w wersji audio do pobrania zupełnie za darmo. Szczegóły poniżej.

„Webs of influence. The psychology of online persuation” autorstwa Nathalie Nahai pokazuje w bardzo praktyczny sposób, jak mechanizmy odkryte przez psychologów można wykorzystać w sprzedaży online: od dokładnego rozpoznania oczekiwań grupy docelowej, przez techniki perswazji, po zaplanowanie krok po kroku ścieżki zachowań klienta na naszej stronie. To nie jest tylko suche cytowanie najpopularniejszych teorii, takich jak piramida potrzeb Maslowa czy reguły wpływu społecznego Cialdiniego, ale prezentacja przykładów zastosowania tych zasad w sieci.

Autorka zwraca uwagę na szereg elementów ważnych dla zrozumienia tych, którzy siedzą po drugiej stronie ekranu. Zwraca między innymi uwagę, na to, co warto wiedzieć o psychologii użytkownika, kiedy…używamy kolorów.

Czasem przecież nawet nie zastanawiamy się nad tym, że choć postrzeganie kolorów odbywa się na poziomie zarówno fizycznym, psychologicznym, jak i kulturowym, to istnieją uniwersalne preferencje ludzi odnośnie kolorów. Ranking jest niezmienny od dziesięcioleci. Preferujemy kolory w następującej kolejności: niebieski, czerwony, zielony, fioletowy, pomarańczowy, żółty.

  • Kolory mają znaczenie:
    • czerwony– miłość, seks, zmysłowość, niebezpieczeństwo
    • niebieski– spokój, relaks, bezpieczeństwo, zaufanie
    • żółty– aktywność, energia, szczęście
    • zielony– delikatność, spokój; w niektórych kulturach status, dobrobyt
    • czarny – ciemność, śmierć, ale też wyrafinowanie, wysoki status

Mimo istnienia uniwersalnych znaczeń zawsze warto być uważnym i zwracać uwagę na aspekt kulturowy – istnieją sytuacje, w których zastosowanie właściwej w jednej kulturze barwy, może okazać się poważnym faux pas w innej.

Więcej przydatnych wskazówek, w języku polskim. znajdziecie w opracowaniu książki „Webs of influence”. Wersja audio dostępna jest TUTAJ.

::

Fot. Pixabay.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF