Raport CSR Banku Zachodniego WBK nagrodzony w konkursie „Raporty Społeczne”

Raport CSR Banku Zachodniego WBK nagrodzony w konkursie „Raporty Społeczne”

Brief.pl / Aktualności

W dziesiątej, jubileuszowej edycji konkursu „Raporty Społeczne” Bank Zachodni WBK otrzymał dwie nagrody. Raport „Pomagamy klientom w rozwoju” za 2015 r. został wyróżniony przez internautów oraz dziennikarzy. Był też jedynym nagrodzonym raportem z branży finansowej. Bank Zachodni WBK doceniono również w dwóch poprzednich edycjach konkursu.

-

W uzasadnieniu tegorocznego werdyktu jury dziennikarskie podkreśliło uwzględnienie przez Bank Zachodni WBK danych istotnych z punktu widzenia kluczowych interesariuszy, równowagę pomiędzy formą a treścią oraz narzędziowość i kompleksowość publikacji. Równolegle, nagrodę w głosowaniu online przyznali Bankowi Zachodniemu WBK internauci.

– Jesteśmy dumni, że nasz raport został doceniony po raz kolejny i to przez tak zacnych i wymagających recenzentów. To jasny sygnał, że starania, aby nasze publikacje CSR były przejrzyste i trafiały w oczekiwania interesariuszy, są zauważane – mówi Artur Sikora, Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w Banku Zachodnim WBK.

– Raportowanie danych pozafinansowych jest warunkiem koniecznym, aby firma mogła nosić miano odpowiedzialnej społecznie. Dla nas solidna analiza działań we wszystkich obszarach zaangażowania, jakich wymaga standard GRI4, jest podstawą do rewizji kierunków działań CSR i rozwoju nowych inicjatyw. Wierzę, że dyrektywa unijna dotycząca ujawniania danych pozafinansowych, która zacznie obowiązywać w 2017 roku, wpłynie na wzrost zainteresowania tematem społecznej odpowiedzialności wśród coraz większej liczby firm – dodaje Artur Sikora.

Tworząc raport CSR „Pomagamy klientom w rozwoju” za 2015 r. Bank Zachodni WBK skupił się na zwiększeniu dostępności i uproszczeniu przekazów o działaniach skierowanych do klientów indywidualnych, MŚP, klientów korporacyjnych, pracowników i społeczności lokalnych. Oprócz samego raportu dane zaprezentowane zostały w formie video, w formie broszury oraz na specjalnej stronie internetowej.

Konkurs „Raporty Społeczne” organizują Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Deloitte. Do tegorocznej edycji zgłoszono 32 raporty, w tym 8 debiutów, 7 raportów zintegrowanych oraz 5 raportów instytucji pozabiznesowych i 6 raportów instytucji finansowych (w tym 4 banków). Przyznano nagrody w sześciu kategoriach (nagroda główna, najlepszy debiut, nagroda jury dziennikarskiego, nagroda internautów, nagroda Ministra Rozwoju, nagroda Giełdy Papierów Wartościowych dla spółek notowanych na Giełdzie) oraz wyróżnienia.

Od 1 stycznia 2017 r. nowymi wymogami sprawozdawczości niefinansowej objętych będzie 300 największych polskich spółek. Firmy uczestniczące w konkursie „Raporty Społeczne” stanowią wzór i inspirację dla tych, które z raportowaniem pozafinansowym spotkają się pierwszy raz. Konkurs „Raporty Społeczne” odbywa się od 2007 r. a jego celem jest szerzenie idei raportowania niefinansowego oraz promowanie dobrych praktyk w tym zakresie.

::

Foto: Freepik

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.