FinTech i m-commerce – czy to duet idealny?

FinTech i m-commerce – czy to duet idealny?

Brief.pl / Aktualności

Kanał mobilny z każdym rokiem coraz mocniej wkrada się do naszego codziennego życia, jak i do świata biznesu. Taką tendencję można dostrzec w niemal każdej branży - handlu, bankowości, transporcie czy w będącym ostatnio na fali FinTechu. Już dzisiaj polski rynek m-commerce szacunkowo jest wart ponad 2 mld zł. Z badań wynika, że około 25 proc. użytkowników smartfonów robi za ich pomocą zakupy. Rozwiązania mobilne się sprawdzają, a trend ten będzie dalej wzrastał ze szczególnym naciskiem na branżę finansową i narzędzia FinTechowe. W Polsce mamy już ponad 5 milionów aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, a eksperci szacują, że tylko w ostatnim półroczu blisko 30 proc. pożyczek online zostało zaciągniętych za pośrednictwem urządzeń mobilnych .

-

Na chwilę obecną niemal 60 proc. Polaków posiada smartfony, a 21 proc. deklaruje posiadanie tabletów. Przy tym na telefon spogląda się mniej więcej 150 razy dziennie, a korzysta z niego średnio przez 2 godziny i 42 minuty w ciągu doby. Analizując wyżej wymienione dane można dojść do wniosku, że mobile stał się skutecznym  kanałem kontaktu z klientami i ma szansę na przebicie tradycyjnych kanałów, takich jak strony internetowe. Firmy pożyczkowe dostrzegły ten potencjał, dlatego przeniosły swoje działania również do obszaru m-commerce. Żeby jak najlepiej dostosować się do oczekiwań klientów oraz ich zmieniających się potrzeb, portale pożyczkowe tworzą  dopasowane strony mobilne, a także aplikacje dedykowane na urządzenia typu smart. Taka aplikacja nie zajmuje dużo pamięci, a jest przydatnym oraz łatwym w obsłudze narzędziem, gdy potrzebujemy wsparcia finansowego.

- Zastosowanie rozwiązań mobilnych w branży FinTech to wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Zainteresowanie szybkimi pożyczkami nieustannie rośnie i coraz więcej ludzi podpisuje nowe umowy. Zadaniem firm pożyczkowych jest optymalizacja całego procesu pry jednoczesnym zachowaniu odpowiednim norm bezpieczeństwa. Dzięki aplikacjom mobilnym z pewnością będzie można zauważyć dalsze postępy – komentuje Maciej Suwik z loando.pl.

Klientom podobają się nowe rozwiązania, dlatego oni coraz częściej decydują się na pożyczanie za pomocą smartfonów lub tabletów. Jest to szybkie, proste i przede wszystkim bezpieczne rozwiązanie dla każdego użytkownika urządzenia mobilnego. Transakcji można dokonać w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Z danych pozyczkaportal.pl wynika, że w ostatnim półroczu aż 24 proc. pożyczek online zostało zaciągniętych za pomocą smartfonu, natomiast 4 proc. przez tablet.

- Pożyczkodawcy zaczęli budować swoją przewagę opierając się na nowoczesnych technologiach. Tym samym stworzyli nie tylko alternatywę usługom bankowym, lecz zaproponowali nowe rozwiązania dla osób ceniących wygodę , bezpieczeństwo i szybkość obsługi. Przejście do kanału mobile to kolejne udogodnienie dla użytkowników, które jak widzimy, cieszy się dużą popularnością – dodaje Maciej Suwik.

W ciągu ostatniego roku portfel pożyczek pozabankowych zwiększył się i osiągnął wartość 5,1 mld zł. Tego rodzaju usługi stały się konkurencyjne dla banków, ponieważ oferowany serwis bardzo często jest błyskawiczny i przejrzysty. W porównaniu do 2014 roku wartość ta wzrosła o ponad 24 proc. Eksperci szacują, że mobilny kanał obsługi w kolejnych latach przyciągnie jeszcze więcej klientów, dzięki czemu tendencja wzrostowa się utrzyma. W świetle tych badań, firmy pożyczkowe okazują się być coraz bardziej skuteczne i stanowią alternatywę dla osób o nieco niższej zdolności kredytowej. 94 procent klientów przyznało, że pożyczanie pieniędzy w Internecie jest prostsze i szybsze, a oni w szczególności cenią natychmiastowy serwis.

::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.