Polskie drużyny wygrywają w Konkursie Łazików Marsjańskich

Polskie drużyny wygrywają w Konkursie Łazików Marsjańskich

Brief.pl / Aktualności

III edycja European Rover Challenge 2016. zakończyła się we wrześniu br. W zawodach wzięły udział 23 drużyny z siedmiu krajów świata. Polskę reprezentowało 15 drużyn z 13 uczelni wyższych i jedna z Młodzieżowego Domu Kultury. W konkursie wystąpili przedstawiciele m.in Australii, Kanady, Bangladeszu, Indii, Turcji i po raz pierwszy Nepalu.

-

Drużyny, które zakwalifikowały się do finału miały ponad 3 miesiące na to, aby przygotować swoje łaziki do zrealizowania zadań konkursowych. Specjalnie przygotowana do zawodów arena, imitująca marsjański grunt, stała się polem rywalizacji w czterech konkurencjach będących odbiciem rzeczywistych zadań wykonywanych przez łaziki na powierzchni Marsa.

Ekipa Raptors z Politechniki Łódzkiej wygrała III edycję European Rover Challenge 2016, drużyna Impuls z Politechniki Świętokrzyskiej zajęła II miejsce. Kanadyjscy studenci z ekipy McGill  zajęli  III miejsce, a Continuum z Uniwersytetu Wrocławskiego otrzymało nagrodę specjalną w konkurencji Maintenance.

Trzecia edycja European Rover Challenge odbyła się pod dachem Centrum Wystawienniczo – Kongresowego w Jasionce, w województwie podkarpackim.  W ciągu dwóch poprzednich odsłon, w konkursie European Rover Challenge  uczestniczyło łącznie ponad piędziesięciu tysięcy widzów. Wydarzeniu towarzyszyła  konferencja dotycząca robotyki kosmicznej oraz specjalne warsztaty wspierające dalszy rozwój zespołów konstruktorów. Nagrody dla laureatów konkursu  w tej edycji ufundowali między innymi  DPS Software i National Geographic. 

Wypowiedź pomysłodawcy

 

Specjalnie dla magazynu Business in Brief wydarzenie skomentował Łukasz Wilczyński, prezes Europejskiej Agencji Kosmicznej, pomysłodawca i organizator ERC:

– European Rover Challenge to największe w Europie wydarzenie w dziedzinie robotyki kosmicznej skierowane do przedstawicieli świata nauki i biznesu, sektora nowych technologii, a także szerokiej publiczności. Zjawiskowość, atrakcyjność samego konkursu łazików marsjańskich zasłania  często praktyczną stronę tego przedsięwzięcia. Mianowicie na ERC pojawiają się przedstawiciele sektora kosmicznego, którzy „wyłapują” młode  talenty i innowacyjne rozwiązania. Uczestnicy zawodów mają bowiem o wiele większą szansę na znalezienie pracy w branży  kosmicznej niż ich koledzy z uczelni. W tym roku trzecie miejsce w ERC zajęła kanadyjska ekipa  McGill Robotics,. Przypomnę, że McGill Robotics, firma, która narodziła się jako spin-out kanadyjskiej uczelni McGill University. Polskie uczelnie powoli także dostrzegają, że wygrana w tych zawodach to doskonała rekomendacja na rynku pracy, w sektorze bardzo zaawansowanych kosmicznych technologii. Wygrana zespołu studenckiego w ERC jest przecież doskonałym świadectwem wysokiego poziomu nauczania w danej placówce.  A polskie uczelnie, nawet najlepsze potrzebują promocji, by  ściągnąć kolejnych, zdolnych studentów. Fascynuję mnie talent i wiedza tych młodych ludzi, którzy przyjeżdżają na European Rover Challenge z całego świata od Nepalu przez Australię po Kanadę czy Peru. Łaziki marsjańskie, które biorą udział w ERC to konstrukcje studenckie, zrealizowane przy mocno ograniczonym budżecie, a jednak wykonują niezwykle trudne i precyzyjne zadania. Ludzie z sektora kosmicznego przyjeżdżają, by podpatrywać takie rozwiązania jak np. innowacyjny pomysł  na zawieszenie łazika, który może zostać podpatrzony i wykorzystany w przyszłości w projekcie kosmicznym, ale z pewnością przy zastosowaniu znacznie droższych materiałów. ERC  jest  jednym  z tych wydarzeń, które kształtuje ludzi, którzy za 5-10 lat będą stanowili  sile polskiego sektora kosmicznego. 

O European Rover Challenge 

 

ERC to największa w Europie impreza robotyczno-kosmiczna, skierowana do przedstawicieli świata nauki i biznesu, sektora new-tech, studentów, a także szerokiej publiczności. Poprzednie edycje wydarzenia odwiedziło ponad 50 tys. widzów. Organizatorami ERC jest Europejska Fundacja Kosmiczna i Województwo podkarpackie, zaś patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Europejska Agencja Kosmiczna, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Polska Agencja Kosmiczna.

Partnerami wydarzenia są: Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego, MathWorks, DPS Software, Sener Polska, Kielecki Park Technologiczny, Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego, Inkubator Technologiczny w Stalowej Woli, Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska, SpeedUp Venture Capital Group, The Mars Society, ABM Space, Stowarzyszenie Upowszechniania Wiedzy „ExploRes"

Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej. 

::

Foto: Informacja prasowa 

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.