Polskie drużyny wygrywają w Konkursie Łazików Marsjańskich

Polskie drużyny wygrywają w Konkursie Łazików Marsjańskich

Brief.pl / Aktualności

III edycja European Rover Challenge 2016. zakończyła się we wrześniu br. W zawodach wzięły udział 23 drużyny z siedmiu krajów świata. Polskę reprezentowało 15 drużyn z 13 uczelni wyższych i jedna z Młodzieżowego Domu Kultury. W konkursie wystąpili przedstawiciele m.in Australii, Kanady, Bangladeszu, Indii, Turcji i po raz pierwszy Nepalu.

-

Drużyny, które zakwalifikowały się do finału miały ponad 3 miesiące na to, aby przygotować swoje łaziki do zrealizowania zadań konkursowych. Specjalnie przygotowana do zawodów arena, imitująca marsjański grunt, stała się polem rywalizacji w czterech konkurencjach będących odbiciem rzeczywistych zadań wykonywanych przez łaziki na powierzchni Marsa.

Ekipa Raptors z Politechniki Łódzkiej wygrała III edycję European Rover Challenge 2016, drużyna Impuls z Politechniki Świętokrzyskiej zajęła II miejsce. Kanadyjscy studenci z ekipy McGill  zajęli  III miejsce, a Continuum z Uniwersytetu Wrocławskiego otrzymało nagrodę specjalną w konkurencji Maintenance.

Trzecia edycja European Rover Challenge odbyła się pod dachem Centrum Wystawienniczo – Kongresowego w Jasionce, w województwie podkarpackim.  W ciągu dwóch poprzednich odsłon, w konkursie European Rover Challenge  uczestniczyło łącznie ponad piędziesięciu tysięcy widzów. Wydarzeniu towarzyszyła  konferencja dotycząca robotyki kosmicznej oraz specjalne warsztaty wspierające dalszy rozwój zespołów konstruktorów. Nagrody dla laureatów konkursu  w tej edycji ufundowali między innymi  DPS Software i National Geographic. 

Wypowiedź pomysłodawcy

 

Specjalnie dla magazynu Business in Brief wydarzenie skomentował Łukasz Wilczyński, prezes Europejskiej Agencji Kosmicznej, pomysłodawca i organizator ERC:

– European Rover Challenge to największe w Europie wydarzenie w dziedzinie robotyki kosmicznej skierowane do przedstawicieli świata nauki i biznesu, sektora nowych technologii, a także szerokiej publiczności. Zjawiskowość, atrakcyjność samego konkursu łazików marsjańskich zasłania  często praktyczną stronę tego przedsięwzięcia. Mianowicie na ERC pojawiają się przedstawiciele sektora kosmicznego, którzy „wyłapują” młode  talenty i innowacyjne rozwiązania. Uczestnicy zawodów mają bowiem o wiele większą szansę na znalezienie pracy w branży  kosmicznej niż ich koledzy z uczelni. W tym roku trzecie miejsce w ERC zajęła kanadyjska ekipa  McGill Robotics,. Przypomnę, że McGill Robotics, firma, która narodziła się jako spin-out kanadyjskiej uczelni McGill University. Polskie uczelnie powoli także dostrzegają, że wygrana w tych zawodach to doskonała rekomendacja na rynku pracy, w sektorze bardzo zaawansowanych kosmicznych technologii. Wygrana zespołu studenckiego w ERC jest przecież doskonałym świadectwem wysokiego poziomu nauczania w danej placówce.  A polskie uczelnie, nawet najlepsze potrzebują promocji, by  ściągnąć kolejnych, zdolnych studentów. Fascynuję mnie talent i wiedza tych młodych ludzi, którzy przyjeżdżają na European Rover Challenge z całego świata od Nepalu przez Australię po Kanadę czy Peru. Łaziki marsjańskie, które biorą udział w ERC to konstrukcje studenckie, zrealizowane przy mocno ograniczonym budżecie, a jednak wykonują niezwykle trudne i precyzyjne zadania. Ludzie z sektora kosmicznego przyjeżdżają, by podpatrywać takie rozwiązania jak np. innowacyjny pomysł  na zawieszenie łazika, który może zostać podpatrzony i wykorzystany w przyszłości w projekcie kosmicznym, ale z pewnością przy zastosowaniu znacznie droższych materiałów. ERC  jest  jednym  z tych wydarzeń, które kształtuje ludzi, którzy za 5-10 lat będą stanowili  sile polskiego sektora kosmicznego. 

O European Rover Challenge 

 

ERC to największa w Europie impreza robotyczno-kosmiczna, skierowana do przedstawicieli świata nauki i biznesu, sektora new-tech, studentów, a także szerokiej publiczności. Poprzednie edycje wydarzenia odwiedziło ponad 50 tys. widzów. Organizatorami ERC jest Europejska Fundacja Kosmiczna i Województwo podkarpackie, zaś patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Europejska Agencja Kosmiczna, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Polska Agencja Kosmiczna.

Partnerami wydarzenia są: Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego, MathWorks, DPS Software, Sener Polska, Kielecki Park Technologiczny, Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego, Inkubator Technologiczny w Stalowej Woli, Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska, SpeedUp Venture Capital Group, The Mars Society, ABM Space, Stowarzyszenie Upowszechniania Wiedzy „ExploRes"

Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej. 

::

Foto: Informacja prasowa 

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.