wp - grudzien 2016

Dokąd idzie Apple?

Dokąd idzie Apple?

Brief.pl / Aktualności

Jutro, 23 września br. najnowszy model telefonów z Cupertino pojawi się w polskich sklepach. W związku z premierą iPhone 7 zapytaliśmy komentatorów, co myślą na temat kierunku firmy Apple i oczekiwań jej odbiorców.

-

Jakub Wielicki, Wp.pl:

Apple zawsze było firmą, która starała ze wszech miar wyznaczać trendy w branży urządzeń mobilnych. Niestety rynek w ostatnim roku negatywnie zweryfikował kierunek, w którym podąża firma. Pomimo miliarda sprzedanych iPhone’ów na całym świecie firma sprawia wrażenie gorszej kopii, tego czym była jeszcze kilka lat temu. Niestety nie zanosi się, żeby prezentacja nowego iPhone’a miała cokolwiek zmienić w tej kwestii. iPhone 7, po mimo wielu zmian, jakie wnosi dalej pozostaje drogim urządzeniem i mało dostępnym po za USA. Podobnie jest z rozwiązaniami, które dostarczy nowa wersja systemu operacyjnego. Można odnieść czasem wrażenie, że większość funkcji telefonu jest szykowana pod kontem rodzimego rynku i są bezużyteczne po za jego granicami. Niestety dla giganta z Cupertino konkurencja ze strony Androida jest bezlitosna i z roku na rok, zarówno sam system operacyjny Google’a, jak i urządzenia pracujące na nim są coraz lepsze. Moim zdaniem, tegoroczna premiera iPhone 7 była jedynie przedsmakiem tego, co przyniesie przyszłoroczna konferencja. To właśnie telefon, który możemy już teraz nazwać iPhone 8 pokaże nam w jakiej kondycji znajduje się Apple oraz czy ich wizja przyszłości jest atrakcyjna dla klientów na całym świecie.

 

Łukasz Figielski, LOGO:

Apple zrewolucjonizowało świat technologii użytkowych: macbookiem, iPhone’em, przyjaznym i zamkniętym systemem operacyjnym. Amen. W kwestii innowacyjnością od lat jest jednak daleko za Chińczykami i Koreańczykami. Wodoodporność Apple Watch 2 czy iPhone’a 7? Podwójna tylna kamera w telefonie? GPS w zegarku? Sprzedawanie tego jako „przełomu” to kompromitacja, którą natychmiast wykorzystują konkurenci (żarty w sieci). Ceny też są brutalne. Co nie zmienia faktu, że produkty ciągle zachwycają dizajnem, jakością wykonania i podzespołami, a fanbojów Apple’a wciąż liczy się w setkach milionów (dolarów).

::

Foto: Stocksnap

Tagi:

Iphone Apple

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.