Dokąd idzie Apple?

Dokąd idzie Apple?

Brief.pl / Aktualności

Jutro, 23 września br. najnowszy model telefonów z Cupertino pojawi się w polskich sklepach. W związku z premierą iPhone 7 zapytaliśmy komentatorów, co myślą na temat kierunku firmy Apple i oczekiwań jej odbiorców.

-

Jakub Wielicki, Wp.pl:

Apple zawsze było firmą, która starała ze wszech miar wyznaczać trendy w branży urządzeń mobilnych. Niestety rynek w ostatnim roku negatywnie zweryfikował kierunek, w którym podąża firma. Pomimo miliarda sprzedanych iPhone’ów na całym świecie firma sprawia wrażenie gorszej kopii, tego czym była jeszcze kilka lat temu. Niestety nie zanosi się, żeby prezentacja nowego iPhone’a miała cokolwiek zmienić w tej kwestii. iPhone 7, po mimo wielu zmian, jakie wnosi dalej pozostaje drogim urządzeniem i mało dostępnym po za USA. Podobnie jest z rozwiązaniami, które dostarczy nowa wersja systemu operacyjnego. Można odnieść czasem wrażenie, że większość funkcji telefonu jest szykowana pod kontem rodzimego rynku i są bezużyteczne po za jego granicami. Niestety dla giganta z Cupertino konkurencja ze strony Androida jest bezlitosna i z roku na rok, zarówno sam system operacyjny Google’a, jak i urządzenia pracujące na nim są coraz lepsze. Moim zdaniem, tegoroczna premiera iPhone 7 była jedynie przedsmakiem tego, co przyniesie przyszłoroczna konferencja. To właśnie telefon, który możemy już teraz nazwać iPhone 8 pokaże nam w jakiej kondycji znajduje się Apple oraz czy ich wizja przyszłości jest atrakcyjna dla klientów na całym świecie.

 

Łukasz Figielski, LOGO:

Apple zrewolucjonizowało świat technologii użytkowych: macbookiem, iPhone’em, przyjaznym i zamkniętym systemem operacyjnym. Amen. W kwestii innowacyjnością od lat jest jednak daleko za Chińczykami i Koreańczykami. Wodoodporność Apple Watch 2 czy iPhone’a 7? Podwójna tylna kamera w telefonie? GPS w zegarku? Sprzedawanie tego jako „przełomu” to kompromitacja, którą natychmiast wykorzystują konkurenci (żarty w sieci). Ceny też są brutalne. Co nie zmienia faktu, że produkty ciągle zachwycają dizajnem, jakością wykonania i podzespołami, a fanbojów Apple’a wciąż liczy się w setkach milionów (dolarów).

::

Foto: Stocksnap

Tagi:

Iphone Apple

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.