Filmteractive 2016: Marketing w erze wirtualnej rzeczywistości

Brief.pl / Aktualności

W 2016 r. wartość globalnego rynku wirtualnej rzeczywistości po raz pierwszy sięgnie 1 mld dol. – prognozuje Deloitte. Czy VR to przyszłość marketingu? 28 i 29 września na to pytanie odpowiedzą światowej sławy eksperci, którzy będą gościć na festiwalu Filmteractive w Łodzi. Podczas wydarzenia Deloitte Digital zaprezentuje wyniki swojej współpracy z Oculus i przedpremierowymi kontrolerami ruchu Oculus Touch.

-

Wirtualna rzeczywistość, realny potencjał

Deloitte szacuje, że na światowy rynek trafi w tym roku nawet 10 milionów sztuk gier i  2,5 mln urządzeń VR (o wartości powyżej 30 dol.), a przychody z tego tytułu sięgną odpowiednio 300 i 700 mln dol.  Prawdziwą rewolucją mają być Oculus Touch — czyli specjalne kontrolery do wirtualnej rzeczywistości, rozumiejące gesty i ruchy dłonią i zapewniające dzięki temu realistyczne doznania. Wyniki współpracy z przedpremierowymi kontrolerami ruchu Oculus Touch na Filmteractive przedstawi organizator wydarzenia – Deloitte Digital. 

Pierwsza wersja gogli Oculus Rift DK1 zainicjowała VR-owy wyścig. To, co pierwotnie miało zrewolucjonizować jedynie świat gier, szybko zostało przejęte przez nowe media, ale i marki, do zintensyfikowania przekazu oraz interakcji z konsumentami. Rynek reklamy ewoluuje pod wpływem wirtualnej rzeczywistości, która znalazła swoje miejsce również w świecie biznesu – mówi Olgier Cygan, pomysłodawca Filmteractive oraz Agency Managing Partner Deloitte Digital – W konkretnych obszarach potencjał tej technologii ma szansę w pełni rozwinąć się i przynieść realny zysk. Stąd VR stał się jednym z głównych tematów tegorocznej edycji Filmteractive, na którą serdecznie zapraszamy.


Minimum teorii, maksimum praktyki


W specjalnie przygotowanej strefie pojawi się VR Cinema by Samsung, w którym będzie można zanurzyć się w VR na urządzeniach Samsung Gear, a o możliwościach wykorzystania rzeczywistości wirtualnej we współczesnej komunikacji na Filmteractive będą mówili uznani prelegenci m.in. z Polski, Francji czy Singapuru – twórcy, przedstawiciele globalnych marek, eksperci w dziedzinie nowych mediów oraz przedstawiciele funduszy inwestycyjnych. 

Morgan Bouchet – Orange, Director Digital Content & Innovation Head of VR, Francja –  uważa, że z krótkoterminowej perspektywy, wirtualna rzeczywistość okazuje się produktem niszowym, dlatego opowie o potencjale VR z perspektywy zastosowania jej na rynku masowym, której konsumenci i firmy muszą spróbować i przeżyć.

Wirtualną rzeczywistość z realiami biznesu skonfrontuje zaś Łukasz Kosuniak – Samsung Electronics, Head of Enterprise Marketing, Polska. Wychodzi z założenia, że technologia Virtual Reality, mimo, że opracowana na potrzeby przemysłu rozrywkowego, doskonale sprawdza się również w wielu zastosowaniach biznesowych. Na Filmteractive zaprezentuje na podstawie realnych wdrożeń najciekawsze tego typu projekty oraz wskaże te obszary biznesu, w których potencjał technologii jest największy. Nie zabraknie również znanego z wcześniejszych edycji festiwalu kreatywnego duetu Kissinger Twins – Kasi Kiefert i Dawida Marcinkowskiego. Tym razem w swoim interaktywnym i wizualnym poszukiwaniu historii zabiorą nas w podróż od Flasha do VR. 
Szczegóły dotyczące programu wydarzenia i biletów znajdziecie TUTAJ.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.