Kreatywny mówi: Daria Pawlewska i Oliwia Gede-Niewiadomska, Kukbuk

Kreatywny mówi: Daria Pawlewska i Oliwia Gede-Niewiadomska, Kukbuk

Brief.pl / Ludzie

Przygotowując się do 7 edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Business in Brief, kontynuujemy cykl materiałów, w których pytamy laureatów wszystkich poprzednich edycji naszego rankingu m.in. o to, jakie znaczenie miało dla nich wyróżnienie magazynu Business in Brief oraz co sądzą o trendach marketingowych i rynku startupów w Polsce.

-

Na pytania odpowiedziały laureatki rankingu z 2015 roku: Daria Pawlewska – Wydawczyni i Redaktorka Naczelna wydań specjalnych Kukbuk oraz Oliwia Gede-Niewiadomska – Dyrektorka Artystyczna Kukbuk.


Jakie znaczenie miało dla Was wyróżnienie w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Business in Brief?

D.P: Bardzo duże. Każda zdobyta nagroda i wyróżnienie są dla nas niezwykle ważne. Do tej pory były to głównie nagrody związane z częścią artystyczną/ wizualną np. za fotografie, ilustracje, okładki. BRIEF jako pierwszy wyróżnił nas w kontekście biznesowym. Jesteśmy z tego dumni.

Który trend, Waszym zdaniem, będzie decydował o kształcie biznesu i komunikacji marketingowej w przyszłości?

O.G: Przede wszystkim wielowymiarowość, rozwój on-line-u, e-commerce oraz jakościowy kontent, dzięki którym będziemy w stanie zaspokoić coraz wyższe wymagania odbiorców. KUKBUK też cały czas rozwija się pod wpływem tych trendów. Nie jesteśmy już tylko magazynem kulturalno-kulinarnym, ale wielowymiarową platforma mediową, w której skład wchodzą: magazyn drukowany i aplikacja mobilna, zintegrowane kanały social media, bogaty w treści serwis internetowy oraz e-sklep.

Jaka aplikacja mobilna jest niezbędna w prowadzeniu biznesu?

D.P: Z racji specyfiki naszego biznesu aktualnie są to Facebook i Instagram (oraz e-wydanie KUKBUK-a, aby zawsze i wszędzie mieć do niego dostęp). Ale świat nowych technologii ewoluuje niemalże na naszych oczach i to co dzisiaj jest popularne i niezbędne, jutro zostanie zastąpione czymś nowszym i lepszym. Prawdziwie niezbędna jest więc elastyczność, śledzenie i przewidywanie trendów.

Jak opiszecie współczesny rynek startupów w Polsce? W którą stronę zmierza to środowisko?

O.G: Jest to z pewnością rynek dynamiczny i bardzo dobrze rokujący na przyszłość. Jesteśmy świadomi tego, jak wielkie ma on znaczenie dla rozwoju naszego kraju,  dlatego sądzę, że będą powstawać coraz to nowsze i lepsze pomysły na wsparcie dla tego typu przedsięwzięć,  a co za tym idzie środowisko to będzie się stawać dużo bardziej otwarte i przyjazne.

::

„KUKBUK”

Tworząc magazyn kulinarny Daria Pawlewska i Oliwia Gede postanowiły przełamać tradycyjną formę wydawniczą. Zdecydowały do przepisu dodać również historię człowieka, który danie stworzył. „Kukbuk” to przestrzeń dla ludzi, którzy lubią jeść i których interesuje kultura jedzenia. W magazynie można znaleźć felietony poświęcone przeróżnym potrawom oraz apetyczne zdjęcia opisywanych dań – autorami jednak nie są znane osoby czy celebryci. Pomysł na „Kukbuka” narodził się w głowach trzech twórczych kobiet: Bianki Pawlewskiej, Darii Pawlewskiej i Oliwii Gede, a za całość odpowiada zakochana w dobrym jedzeniu redakcja oraz piszący o nim blogerzy.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.