Jak pokonać smog? Technologia poszukiwana

Jak pokonać smog? Technologia poszukiwana

Brief.pl / Aktualności

Piotr Wilam, Michał Sadowski, Paweł Tkaczyk – to tylko niektóre ze znanych przedstawicieli polskiego internetu i sceny startupowej, które biorą udział w kampanii promującej Smogathon Bootcamp – wydarzenie, którego celem jest znalezienie technologicznego rozwiązanie problemu smogu. Zgłoszenia zespołów przyjmowane będą do 30 października br., a finał odbędzie się 26-28 listopada br. w Krakowie.

-

Film

 

15 września br. na konferencji technologicznej Internet Beta miała miejsce premiera filmu promującego ideę Smogathonu. Choć problem zanieczyszczenia powietrza jest poważny, twórcy klipu zdecydowali się na lekką formę. Główny bohater filmu wiedzie szczęśliwe życie, póki – na skutek smogu – jego miasto nie zaczyna się wyludniać. Wówczas, wraz z grupą przyjaciół, postanawia wypowiedzieć wojnę smogowi – ich bronią są nowe technologie. Młodzi ludzie borykają się jednak z brakiem funduszy. Z pomocą przychodzą inwestorzy, gotowi wesprzeć inicjatywę walizką pełną pieniędzy. Przekazanie środków ma nastąpić w krakowskim Kijów Centrum.

 

To tam 28 listopada br. odbędzie się Gala Finałowa drugiej edycji Smogathonu. Uczestnicy konkursu antysmogowego przedstawią swoje projekty, rywalizujące o nagrodę główną w wysokości co najmniej 100 tys. zł w gotówce, bez przejmowania żadnych udziałów w projekcie.

W filmie zagrały przedstawiciele polskiego środowiska internetowego i biznesowego, w tym Piotr Wilam, jeden z pionierów sieci w Polsce, obecnie szef funduszu technologicznego Innovation Nest, Michał Sadowski, prezes Brand2,  Paweł Tkaczyk, bloger i mówca, autor dwóch książek o  budowaniu marki, Bartłomiej Gola z sieci funduszy inwestycyjnych SpeedUp Group oraz Andrzej Targosz, inwestor i biznesowy mentor, jeden z pomysłodawców konferencji startupowej Bitspiration.

 

Smogathon 2016

 

Tegoroczny Smogathon to druga edycja tego wydarzenia. Antysmogowa impreza nieprzypadkowo jest organizowana w Krakowie. Stolica Małopolski znajduje się w pierwszej trójce miast Unii Europejskiej o najbardziej zanieczyszczonym powietrzu. Komisja Europejska alarmuje, że na 50 takich aglomeracji aż 33 znajduje się w Polsce. Przez kilka miesięcy w roku normy występowania pyłków PM10 i PM2,5 są tu przekraczane o kilkaset procent. Przyczynia się to do zwiększonej zachorowalności na nowotwory, schorzenia układu oddechowego i krążenia. Smogathon ma charakter międzynarodowy. Od dwóch tygodni otwarte są zgłoszenia dla uczestników, którzy powalczą o co najmniej 100 tys. zł..

Uczestnictwo w charakterze ekspertów zadeklarowali m.in. przedstawiciele Komisji Europejskiej, Ministerstwa Rozwoju, przedsiębiorcy, naukowcy i inwestorzy. W jury znaleźli się m.in. Piotr Wilam, Jacek Danda, Marek Kapturkiewicz, Wojciech Burkot, Andrzej Targosz, Oleksandr Zakharchuk i  Agnieszka Czypionka-Grzesiak.

– Pomysł na Smogathon zrodził się w głowach kilku młodych osób, przede wszystkim z krakowskiego środowiska startupowego. Mamy dość czekania na decyzje polityków i narzekania na to, że w Polsce nic nie da się zrobić, jeśli chodzi o zanieczyszczenie powietrza. Podczas pierwszej edycji Smogathonu, kreatywne osoby miały tylko 24 godziny na znalezienie antysmogowych pomysłów - wiele z nich było naprawdę świetnych, choć powstały w niecały weekend. Jeden z zespołów stworzył prototyp tanich sensorów do mierzenia stanu czystości powietrza. W październiku ich gotowy produkt zostanie zaprezentowany podczas jednej z konferencji w Paryżu, na której Airly uznano za jeden z 500 najlepszych start-upów na świecie. W tym roku na Smogathon Bootcamp zapraszamy projekty w różnej fazie rozwoju, które walczą ze smogiem za pomocą technologii - zachęca Maciej Ryś, pomysłodawca i współorganizator Smogathonu, współzałożyciel firmy Early Logic.

 

http://smogathon.com/img/2015/smogathon04.jpg

Zgłoszenia są przyjmowane na www.apply.smogathon.com

Więcej informacji o wydarzeniu znajdziecie na stronie internetowej www.smogathon.com.

::

Foto: Materiały prasowe

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.