Polacy stworzyli aplikację do narzekania

Polacy stworzyli aplikację do narzekania

Brief.pl / Aktualności

Wrocławski startup Rino Apps stworzył Haterick, pierwszą na świecie aplikację, która pozwala dzielić się swoimi negatywnymi spostrzeżeniami. Cel – zredukować napięcie i poprawić humor.

-

Mówi się, że Polacy słyną z narzekania. Z myślą o tym powstała aplikacja Haterick, umożliwiająca publikowanie krótkich anonimowych postów, w których użytkownik może wyrazić swoją dezaprobatę wobec wybranego faktu lub zdarzenia, które go frustruje. Wachlarz powodów do narzekania jest ogromny, a twórcy aplikacji zachęcają, by dzielić się z innymi użytkownikami wszystkim, zaczynając od spóźnionego autobusu i korków w mieście, kończąc na głośnym zachowaniu sąsiadów czy braku pomarańczy w osiedlowym sklepiku.

Haterick działa na zasadach znanych użytkownikom z mediów społecznościowych. Solidarność z autorem możemy wyrazić klikając przy jego wpisie “hate it”, czyli “nienawidzę tego”. Aplikacja powstała za sprawą wrocławskiego startupu Rino Apps, który tworzy aplikacje, o których czasami myśli się, mówiąc: „szkoda, że nie ma takiej aplikacji”.

– Każdy, kto dziś coś krytykuje, szybko zyskuje łatkę hejtera. My z kolei wierzymy, że większość osób, które mówią o tym, co im się nie podoba, robi to, bo zależy im na otaczającym ich świecie. Że chcą sprawić, by był lepszy. Haterick jest dla nich szansą zebrania podobnych im ludzi i zmienienia tego, co ich denerwuje — może to być brak placów zabaw dla ich dzieci, a może korek na Zakopiance — zaznacza Piotr Chwaleba, współtwórca aplikacji.

Twórcy aplikacji zapewniają, że Haterick to przede wszystkim sposób na zmianę tego, co nas denerwuje, a nie miejsce do wyrzucania złych emocji, jak mogłoby się wydawać. Gdyby jednak ktoś zapomni o etyce i zacznie agresywnie kierować swoje narzekania w kierunku konkretnej osoby lub grupy ludzi, zaawansowany system moderacji szybko usunie posty łamiące prawo i zablokuje ich autorów. W najbliższej przyszłości okaże się, czy użytkownicy będą przestrzegać etycznych i prawnych zasad, a system poradzi sobie z natłokiem nieprzebierających w słowach i często agresywnych hejterów.

Pomysłodawca aplikacji  zaznaczył jednak, że użytkownicy korzystają z niej w nieprzewidziany przez samych twórców sposób. Okazał się on równie istotny jak pierwotne przeznaczenie serwisu.

– Tworząc Hatericka chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym można bezkarnie wylać swoje małe codzienne frustracje: korki, żmudną pracę, bezsensowne gapienie się w ekran telefonu. Wierzymy, że łatwiej uporać się z tym, co nas denerwuje, gdy komuś o tym powiemy. Zwłaszcza gdy ktoś powie „Ej! Mam tak samo!”. Jednak po odpaleniu aplikacji okazało się, że używana jest również w sposób, którego nie przewidzieliśmy. Setki młodych ludzi codziennie pisze w tej aplikacji o swoich najbardziej intymnych problemach. Zamiast hejtu i obojętności, tego, co często czeka na nich w szkołach, spotykają się ze zrozumieniem, nawiązują relacje, dodają się do znajomych na Facebooku. Co ciekawe z perspektywy marketingowej — jest to kopalnia insightów. Czytając posty zamieszczane przez użytkowników Hatericka, możemy dużo więcej dowiedzieć się o naszej grupie docelowej, niż wgłębiając się w analizy i prezentacje dotyczące pokolenia Y. Jest to miejsce, gdzie mogą być sobą i piszą o tym, co ich naprawdę zajmuje — podkreśla Wojtek Michalak, mobile manager w Rino Apps.

Aplikację może pobrać za darmo każdy chętny podzielić się swoimi żalami i frustrującymi przemyśleniami z innymi. Haterick jest dostępna w Google Play. W tym momencie nie ma żadnych informacji na temat dostępności w App Store.

 

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.