Warszawa ma plan na pieniądze z UE

Warszawa ma plan na pieniądze z UE

Brief for Poland / Aktualności

Warszawa społeczna, innowacyjna i zrównoważona – te trzy hasła opisują pakiet przedsięwzięć, które miasto chciałoby zrealizować dzięki funduszom europejskim w latach 2014-2020. Propozycje projektów są wynikiem trzech debat z mieszkańcami stolicy.

-

W latach 2014-2020 do Polski z unijnego budżetu trafi ponad 300 mld zł. Jak te pieniądze wpłyną na rozwój stolicy? Wiceprezydent Michał Olszewski wraz z przedstawicielami warszawskiego samorządu, organizacji społecznych i biznesu przedstawił dokument, który oprócz wskazania konkretnych inwestycji, zawiera również szereg postulatów skierowanych do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, dotyczących wdrożenia mechanizmów, które umożliwią realizację tych projektów.

Postulaty zostały zebrane w trzech blokach:

- Warszawa społeczna - postulaty w tym obszarze dotyczą m.in. większej elastyczności w wydatkowaniu środków unijnych na poziomie lokalnym czy też większej integracji środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) i Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS);

- Warszawa innowacyjna – w tym obszarze podkreślono znaczenie klastrów oraz przedstawiono propozycje funkcjonowania tego mechanizmu, np. cykliczne nabory, zwiększona rola koordynatora klastra;

- Warszawa zrównoważona – postulaty dotyczą przede wszystkim działania Funduszu Spójności, m.in. jak najszerszy zakres możliwości finansowania transportu miejskiego czy przeciwdziałania zmianom klimatycznym.

::

Pod koniec stycznia odbyło się pierwsze z serii spotkań na temat najważniejszych, z punktu widzenia warszawiaków, kierunków dalszego rozwoju miasta. W praskim Centrum Promocji Kultury dyskutowano na temat ram społecznych, jakie muszą być uwzględnione przy planowaniu kolejnych miejskich przedsięwzięć. W lutym, w Centrum Przedsiębiorczości Smolna, omawiano problematykę wspierania nowoczesnego biznesu w stolicy. Tematem trzeciej, kwietniowej debaty był rozwój infrastruktury miejskiej przyjaznej warszawiakom: budowanie zrównoważonej strategii transportu publicznego oraz efektywności energetycznej.

 

Źródło: MRR, UM Warszawa

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.