wp - grudzien 2016

Startup Sauna ponownie w Gdańsku – rozmowa z Martą Moksą z O4, współorganizatorem wydarzenia

Startup Sauna ponownie w Gdańsku – rozmowa z Martą Moksą z O4, współorganizatorem wydarzenia

Brief.pl / Aktualności

W środę, 28 września gdański coworking O4 po raz drugi z rzędu będzie gospodarzem finału Startup Sauna, wiodącego akceleratora Europy Północnej. Po trzech dniach intensywnych warsztatów, 15 wybranych startupów zawalczy o udział w programie i o bilet na największą konferencję startupowców, Slush. Zgłoszenia przyjmowane są do 21 września.

-

 
Startup Sauna to fiński akcelerator biznesu, działający przy Aalto University (Helsinki), prowadzony przez fundację Startup Sauna Foundation. Został stworzony po to, by wspierać najbardziej obiecujące innowacyjne pomysły w wypracowaniu optymalnych modeli biznesowych. Do tej pory dzięki Startup Sauna przedsiębiorcy zdobyli ponad 50 mln dolarów dofinansowania. Skorzystało na tym ponad 150 firm. Finowie zapraszają lokalne startupy, oferując im wsparcie międzynarodowych mentorów. Prezentacja pomysłów poprzedzona jest warsztatami w ramach Preparation Camp, podczas których kandydaci otrzymują cenne rady dotyczące sposobu przedstawienia pomysłu oraz informację zwrotną na temat merytorycznej zawartości samej prezentacji. W ostatni dzień 15-stu kandydatów zawalczy przed międzynarodowym jury o udział w programie, dofinansowanie oraz udział w prestiżowej konferencji, o której marzy każdy startupowiec, Slush. O szczegółach wydarzenia opowiedziała nam Marta Moskwa, Managing Director O4, współorganizatora Startup Sauna.
 
Drugi rok z rzędu Startup Sauna będzie gościć w O4, w Gdańsku. Czy to jest wyróżnienie czy przypadek?
 
MM: To ogromne wyróżnienie. Tym bardziej, że Startup Sauna starannie dobiera miejsca, do których jeździ, wciąż też wybiera nowe lokalizacje (w tym roku np. odkrywają Rosję i Chiny), więc fakt, iż wracają do nas po roku to dowód, że nasz lokalny ekosystem się spodobał, a jakość prezentacji zeszłorocznych finalistów była naprawdę wysoka.  Liczymy, że w tym roku to właśnie biznes od nas dostanie się do programu i na Slusha.
 
Jakie projekty zwykle biorą udział w tego typu wydarzeniach? Czy są to projekty dotyczące wyłącznie nowych technologii?
 
MM: Pomysły są bardzo różne. W zeszłym roku prezentowano np. projekt odczytujący niepokojące sygnały z mózgu jedynie po ruchu gałki ocznej, jak również meble z recyclingu. Generalnie Startup Sauna jest dla otwarty dla wszystkich startupów, obszar działania jest dla nich drugorzędny. Skupiają się głównie na przekazaniu wiedzy jak ZARABIAĆ na swoim produkcie, a nie na tym, jak rozwijać sam produkt.
 
Czego się spodziewacie w tym roku? Jakie są oczekiwania?
 
MM: Spodziewamy się zaskoczeń. W zeszłym roku pojawiły się w konkursie nowe biznesy, o których nikt z tzw. członków społeczności startupowej nie wiedział. To było inspirujące. Na miejscu startupu spodziewałabym się też niezwykłych spotkań z naprawdę inspirującymi mentorami. Dla niektórych bezpośrednia rozmowa z Maciejem Grabskim albo Anną Hejką może być cenniejsza niż potencjalne nagrody.
 
Kto będzie mentorem w tym roku? Czy to już potwierdzone grono?
 
MM: Tak, mentorzy potwierdzili już swój udział. W tym roku wystąpią naprawdę wspaniali specjaliści: Mike Bradshaw, ekspert branżowy związany m.in. z BarCampem w Helsinkach i Hub Helsinki, fińscy inwestorzy: Juha Ruohonen, Torsti Tenhunen, Maciej Grabski – inwestor i szef Olivia Business Centre, Anna Hejka – Anioł Biznesu i bankier inwestycyjny oraz Alina Prawdzik – inwestorka z doświadczeniem we wprowadzaniu eBay’a w Europie.
 
 Jak przebiegają przygotowania? Planujecie coś wyjątkowego na przestrzeni O4?
 
Przygotowania to przede wszystkim kampania informacyjna. Obecność tylu ekspertów i przedstawicieli innowacyjnej przedsiębiorczości sama w sobie jest już wyjątkowa. Bardzo się cieszę, że będziemy także gościć naszych kolegów ze Startera, Clipstera, GPNT, PPNT oraz Business Link Trójmiasto, którzy wspierają współorganizację tego ważnego dla trójmiejskiego ekosystemu biznesowego eventu. Oczywiście samo wydarzenie, to spore wyzwanie logistyczne i wspólny wysiłek wielu osób. Jednakże skoro Finowie ponownie tu przyjeżdżają, to znaczy, że „organiamy”, więc o tę kwestię nie mam żadnych obaw.
 
 

Program Startup Sauna

 
Poniedziałek 26.09
 
09:00 – STARTER – CREATIVE MORNING  Temat: Efekt Gonciarza.             
11:00 – GPNT – Warsztat dotyczący merytorycznej części prezentacji.
 
Wtorek 27.09
 
PPNT – Warsztat dotyczący marketingowej części prezentacji (narracja, autoprezentacja) z Jackiem Kotarbińskim oraz próba generalna z mentorami z Finlandii.
 
Środa 28.09 – STARTUP SAUNA właściwa w O4
 
After Party: Stary Maneż
 
 
 

Co zrobić, by usiąść na kawie z przedstawicielami międzynarodowych biznesów?

 
Krok 1 - zgłosić chęć udziału w wydarzeniu do 21 września TUTAJ.
Krok 2 – na tyle dobrze wypełnić formularz zgłoszeniowy, by dostać się do najlepszej zgłoszonej piętnastki,
Krok 3 – wziąć udział w Preparation Camp, czyli warsztatach z zawartości merytorycznej prezentacji, optymalnej formy prezentacji oraz finalnej wersji z przedstawicielami Startup Sauny,
Krok 4 – wziąć udział w evencie 28 września i przedstawić swój pomysł w ramach 3-minutowej prezentacji po angielsku.

::

Fot. media.olivacentre.pl / informacja prasowa

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.