Więcej zaangażowania! Eksperci oceniają działania regionów w mediach społecznościowych

Więcej zaangażowania! Eksperci oceniają działania regionów w mediach społecznościowych

Brief for Poland / Aktualności

W ocenie ekspertów, obecność regionów w mediach społecznościowych to konieczność. Niestety województwa nadal nie doceniają ich wartości, a nieumiejętnie prowadzona komunikacja nie angażuje mieszkańców i turystów.

-

Takie wnioski płyną z opinii zebranych w infografice „Marketing miejsc w mediach społecznościowych”. Dokument przygotowany został przez zespół ekspertów zajmujących się promocją miejsc, miast i regionów, wykładowców kierunku „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych” na AGH w Krakowie. 

Regiony, w większości przypadków, nie doceniają możliwości jakie dają im media społecznościowe, stąd niska jakość prowadzonej tam komunikacji. – W wyniku błędnej komunikacji region nie budzi zainteresowania, a irytację – ocenia Marcin Gajownik z Agencji Promocji Miast i Regionów / Brainmade.

Zaangażowanie osób w publikowane treści to podstawowy miernik skuteczności działań w mediach społecznościowych. – Zaangażowani, czyli zmotywowani do podjęcia szeroko pojętej akcji (pozostawienia komentarza, udostępnienia treści, subskrybowania kanału itd.), użytkownicy mogą zaskakująco podnieść efektywność działań marki – mówi Dagmara Pakulska, Online Strategist MJCC. Doraźne i sporadyczne działania, a takie w większości są prowadzone,  nie gwarantują zaangażowania i sukcesu.

Jak działać skutecznie?

Zgromadzono w infografice dane pozwalają odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące aktywności regionów w mediach społecznościowych: z jakich kanałów korzystają?; które regiony mają najwięcej Fanów?; jak ich angażują? Dodatkowo, infografika zawiera szereg wskazówek i porad, które pomogą uczynić działania województw w mediach społecznościowych bardziej skutecznymi.

Eksperci proponują także, by regiony poszły o krok dalej w swoich akcjach. Social media należy traktować jako coś więcej niż tylko platformę do promocji – kluczową ich cechą jest możliwość dwustronnej komunikacji. – Regiony mogą zadawać swoim mieszkańcom pytania i na bazie zebranych odpowiedzi lepiej dostosowywać swoje działania do ich potrzeb – proponuje Adrian Gamoń z Social Frame, agencji odpowiedzialnej za komunikację Małopolski w social meda. Region jest jednym z najlepiej radzących sobie w mediach społecznościowych.

Zgromadzone w infografice podpowiedzi i wskazówki są uniwersalne - z sukcesem można wykorzystać je w promocji nie tylko regionów, ale także miast, miejsc czy produktów lokalnych.

Studia pomogą w osiągnięciu sukcesu

Osoby zainteresowane projektowaniem skutecznej komunikacji miast, miejsc i regionów powinny zainteresować się kierunkiem studiów „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych”. To nowa oferta dydaktyczna Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, przygotowana przez zespół uznanych praktyków i teoretyków marketingu.

Pełny raport dostępny TUTAJ.


::

Fot. Pixabay

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.