10 lat Stenders w Polsce

10 lat Stenders w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Marka kosmetyczna Stenders powstała w 2001 roku w Rydze. Obecnie firma posiada 223 sklepy w 23 krajach. W porównaniu z wynikami za 2011, obroty firmy wzrosły o 24 proc. w 2012 roku i wyniosły 6,5 mln euro.

-

Założycieami Stenders są Zane Dreimane i Janis Berzins, do których dolączyła następnie Ieva Eglite. Wspólnie stworzyli jedną z największych w Europie Północnej firm produkujących kosmetyki. Początkowo firma była producentem mydeł i musujących kul do kąpieli, dziś w swojej ofercie posiada ponad 300 produktów kosmetycznych w sześciu kategoriach.

Pierwszy sklep Stenders w Polsce otwarto dokładnie 10 lat temu w Jankach. - Nie było to proste dla obcokrajowców. Mieliśmy jednak znakomity polski zespół, a jakość naszych produktów i wystrój sklepu szybko zyskał uznanie pierwszych klientów z Polski. Jedyną trudnością, którą wspominam do dziś, była bariera językowa. W tamtych czasach osoby, z którymi współpracowaliśmy, nie znały języka rosyjskiego i podobnie, jak my na Łotwie, nie za dobrze mówili po angielsku. Powodowało to mnóstwo zabawnych sytuacji, które wspominam z uśmiechem po dziś dzień” – wspomina Janis Berzins, CEO Stenders.

Obecnie firma w Polsce posiada siedem sklepów firmowych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach i Łodzi oraz jeden franczyzowy w Szczecinie.

Od 2011 roku firma wdraża we wszystkich krajach nową komunikację wizualną i filozofię marki – Gardener of Feelings. W Polsce w ubiegłym roku otwarto dwa sklepy w nowym koncepcie wizualnym. Zmianie uległo dotychczasowe wnętrze butiku, które stało się bardziej pogodne, radosne i pełne kwiatów. Stopniowej zmianie ulegają sklepy Stenders oraz opakowania, materiały reklamowe i promocyjne.

- W tym roku przygotowujemy re-otwarcie sklepu Stenders w Starym Browarze. Mamy nadzieję, że nowe oblicze naszego sklepu zyska uznanie jego stałych klientów i zachęci nowych do odwiedzenia nas. Aktualne działania w Polsce mają na celu optymalizację wyniku operacyjnego spółki. Stawiamy również na rozwój pozostałych kanałów sprzedaży, w tym m.in. kanał kosmetyków profesjonalnych dedykowanych salonom SPA czy też sprzedaży internetowej . W przyszłym roku planujemy otwarcia nowych sklepów – mówi Ewa Wolańska, country manager Stenders Europe.

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.