10 lat Stenders w Polsce

10 lat Stenders w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Marka kosmetyczna Stenders powstała w 2001 roku w Rydze. Obecnie firma posiada 223 sklepy w 23 krajach. W porównaniu z wynikami za 2011, obroty firmy wzrosły o 24 proc. w 2012 roku i wyniosły 6,5 mln euro.

-

Założycieami Stenders są Zane Dreimane i Janis Berzins, do których dolączyła następnie Ieva Eglite. Wspólnie stworzyli jedną z największych w Europie Północnej firm produkujących kosmetyki. Początkowo firma była producentem mydeł i musujących kul do kąpieli, dziś w swojej ofercie posiada ponad 300 produktów kosmetycznych w sześciu kategoriach.

Pierwszy sklep Stenders w Polsce otwarto dokładnie 10 lat temu w Jankach. - Nie było to proste dla obcokrajowców. Mieliśmy jednak znakomity polski zespół, a jakość naszych produktów i wystrój sklepu szybko zyskał uznanie pierwszych klientów z Polski. Jedyną trudnością, którą wspominam do dziś, była bariera językowa. W tamtych czasach osoby, z którymi współpracowaliśmy, nie znały języka rosyjskiego i podobnie, jak my na Łotwie, nie za dobrze mówili po angielsku. Powodowało to mnóstwo zabawnych sytuacji, które wspominam z uśmiechem po dziś dzień” – wspomina Janis Berzins, CEO Stenders.

Obecnie firma w Polsce posiada siedem sklepów firmowych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach i Łodzi oraz jeden franczyzowy w Szczecinie.

Od 2011 roku firma wdraża we wszystkich krajach nową komunikację wizualną i filozofię marki – Gardener of Feelings. W Polsce w ubiegłym roku otwarto dwa sklepy w nowym koncepcie wizualnym. Zmianie uległo dotychczasowe wnętrze butiku, które stało się bardziej pogodne, radosne i pełne kwiatów. Stopniowej zmianie ulegają sklepy Stenders oraz opakowania, materiały reklamowe i promocyjne.

- W tym roku przygotowujemy re-otwarcie sklepu Stenders w Starym Browarze. Mamy nadzieję, że nowe oblicze naszego sklepu zyska uznanie jego stałych klientów i zachęci nowych do odwiedzenia nas. Aktualne działania w Polsce mają na celu optymalizację wyniku operacyjnego spółki. Stawiamy również na rozwój pozostałych kanałów sprzedaży, w tym m.in. kanał kosmetyków profesjonalnych dedykowanych salonom SPA czy też sprzedaży internetowej . W przyszłym roku planujemy otwarcia nowych sklepów – mówi Ewa Wolańska, country manager Stenders Europe.

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.