10 lat Stenders w Polsce

10 lat Stenders w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Marka kosmetyczna Stenders powstała w 2001 roku w Rydze. Obecnie firma posiada 223 sklepy w 23 krajach. W porównaniu z wynikami za 2011, obroty firmy wzrosły o 24 proc. w 2012 roku i wyniosły 6,5 mln euro.

-

Założycieami Stenders są Zane Dreimane i Janis Berzins, do których dolączyła następnie Ieva Eglite. Wspólnie stworzyli jedną z największych w Europie Północnej firm produkujących kosmetyki. Początkowo firma była producentem mydeł i musujących kul do kąpieli, dziś w swojej ofercie posiada ponad 300 produktów kosmetycznych w sześciu kategoriach.

Pierwszy sklep Stenders w Polsce otwarto dokładnie 10 lat temu w Jankach. - Nie było to proste dla obcokrajowców. Mieliśmy jednak znakomity polski zespół, a jakość naszych produktów i wystrój sklepu szybko zyskał uznanie pierwszych klientów z Polski. Jedyną trudnością, którą wspominam do dziś, była bariera językowa. W tamtych czasach osoby, z którymi współpracowaliśmy, nie znały języka rosyjskiego i podobnie, jak my na Łotwie, nie za dobrze mówili po angielsku. Powodowało to mnóstwo zabawnych sytuacji, które wspominam z uśmiechem po dziś dzień” – wspomina Janis Berzins, CEO Stenders.

Obecnie firma w Polsce posiada siedem sklepów firmowych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach i Łodzi oraz jeden franczyzowy w Szczecinie.

Od 2011 roku firma wdraża we wszystkich krajach nową komunikację wizualną i filozofię marki – Gardener of Feelings. W Polsce w ubiegłym roku otwarto dwa sklepy w nowym koncepcie wizualnym. Zmianie uległo dotychczasowe wnętrze butiku, które stało się bardziej pogodne, radosne i pełne kwiatów. Stopniowej zmianie ulegają sklepy Stenders oraz opakowania, materiały reklamowe i promocyjne.

- W tym roku przygotowujemy re-otwarcie sklepu Stenders w Starym Browarze. Mamy nadzieję, że nowe oblicze naszego sklepu zyska uznanie jego stałych klientów i zachęci nowych do odwiedzenia nas. Aktualne działania w Polsce mają na celu optymalizację wyniku operacyjnego spółki. Stawiamy również na rozwój pozostałych kanałów sprzedaży, w tym m.in. kanał kosmetyków profesjonalnych dedykowanych salonom SPA czy też sprzedaży internetowej . W przyszłym roku planujemy otwarcia nowych sklepów – mówi Ewa Wolańska, country manager Stenders Europe.

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.