Nest Bank, czyli nowy, najbardziej rodzinny bank w Polsce

Nest Bank, czyli nowy, najbardziej rodzinny bank w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Na polskim rynku bankowym zadebiutowała nowa marka, Nest Bank, który przejął po FM Banku 53 oddziały. Sieć własna Nest Banku ma zakończyć się właśnie na przejętych placówkach, a podstawą dalszego rozwoju marki będzie sieć partnerska.

-

Franczyza siłą napędową

 

Wraz z pojawieniem się na rynku nowej marki, znikną z niego Bank Smart i BIZ Bank. Nowo powstały brand swoją ofertę kieruje przede wszystkim do rodzin oraz mikrofirm. Będzie ona bogata w usługi typu consumer finance. Za budowę sieci partnerskiej Nest Bank odpowiedzialny ma być Jacek Biskup, który w przeszłości odpowiadał między innymi za rozwój sieci Meritum Banku. 

Do końca 2017 roku Nest Bank zamierza mieć ponad 300 placówek działających na zasadzie franczyzy. Już w listopadzie tego roku ma natomiast wystartować kampania reklamowa, dzięki której marka w przeciągu zaledwie kilkunastu tygodni ma stać się rozpoznawalna przez blisko połowę Polaków. Dzięki temu ma również zwiększyć się zainteresowanie Nest Bankiem przez fanczyzobiorców. Dużym ułatwieniem dla współpracowników Nest Banku ma być też brak zakazu konkurencji. Oznacza to, że osoby, które prowadzą już placówki bankowe pod innymi szyldami, będą mogły stać się franczyzobiorcami Nest Banku. 


Rodzina przede wszystkim

 

Lokale Nest Banku mają wynosić po około 40 m2, a ze wstępnych informacji wynika, że cena za m2 placówki będz wynosić 1,2-1,3 tys. zł. Co istotne, nowa marka pojawiła się na rynku tuż po fuzji Aliora i Meritum Banku. Banku BPH niebawem zostanie z kolei przejęty przez Alior Bank. Czy dzięki temu część franczyzobiorców zdecyduje się zainwestować pieniądze w Nest Bank? Przekonamy się w najbliższych miesiącach.

Tym, co charakteryzować ma nowego gracza na rynku jest skierowanie swojej oferty ku rodzinom. Przykładowo oprocentowanie rachunku oszczędnościowego w banku ma być tym wyższe, im więcej dzieci posiada klient. Widoczne będzie to również w kameralnym, przyjaznym dzieciom wystroju wnętrz. W placówkach oprócz kawy i herbaty ma być oferowane również kakao. Nest Bank deklaruje też, że jako jeden z nielicznych banków będzie uwzględniał środki z rządowego programu Rodzina 500+ do oceny zdolności kredytowej klienta. 


::

Fot. PAP / materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?