Nest Bank, czyli nowy, najbardziej rodzinny bank w Polsce

Nest Bank, czyli nowy, najbardziej rodzinny bank w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Na polskim rynku bankowym zadebiutowała nowa marka, Nest Bank, który przejął po FM Banku 53 oddziały. Sieć własna Nest Banku ma zakończyć się właśnie na przejętych placówkach, a podstawą dalszego rozwoju marki będzie sieć partnerska.

-

Franczyza siłą napędową

 

Wraz z pojawieniem się na rynku nowej marki, znikną z niego Bank Smart i BIZ Bank. Nowo powstały brand swoją ofertę kieruje przede wszystkim do rodzin oraz mikrofirm. Będzie ona bogata w usługi typu consumer finance. Za budowę sieci partnerskiej Nest Bank odpowiedzialny ma być Jacek Biskup, który w przeszłości odpowiadał między innymi za rozwój sieci Meritum Banku. 

Do końca 2017 roku Nest Bank zamierza mieć ponad 300 placówek działających na zasadzie franczyzy. Już w listopadzie tego roku ma natomiast wystartować kampania reklamowa, dzięki której marka w przeciągu zaledwie kilkunastu tygodni ma stać się rozpoznawalna przez blisko połowę Polaków. Dzięki temu ma również zwiększyć się zainteresowanie Nest Bankiem przez fanczyzobiorców. Dużym ułatwieniem dla współpracowników Nest Banku ma być też brak zakazu konkurencji. Oznacza to, że osoby, które prowadzą już placówki bankowe pod innymi szyldami, będą mogły stać się franczyzobiorcami Nest Banku. 


Rodzina przede wszystkim

 

Lokale Nest Banku mają wynosić po około 40 m2, a ze wstępnych informacji wynika, że cena za m2 placówki będz wynosić 1,2-1,3 tys. zł. Co istotne, nowa marka pojawiła się na rynku tuż po fuzji Aliora i Meritum Banku. Banku BPH niebawem zostanie z kolei przejęty przez Alior Bank. Czy dzięki temu część franczyzobiorców zdecyduje się zainwestować pieniądze w Nest Bank? Przekonamy się w najbliższych miesiącach.

Tym, co charakteryzować ma nowego gracza na rynku jest skierowanie swojej oferty ku rodzinom. Przykładowo oprocentowanie rachunku oszczędnościowego w banku ma być tym wyższe, im więcej dzieci posiada klient. Widoczne będzie to również w kameralnym, przyjaznym dzieciom wystroju wnętrz. W placówkach oprócz kawy i herbaty ma być oferowane również kakao. Nest Bank deklaruje też, że jako jeden z nielicznych banków będzie uwzględniał środki z rządowego programu Rodzina 500+ do oceny zdolności kredytowej klienta. 


::

Fot. PAP / materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.