wp - grudzien 2016

Nest Bank, czyli nowy, najbardziej rodzinny bank w Polsce

Nest Bank, czyli nowy, najbardziej rodzinny bank w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Na polskim rynku bankowym zadebiutowała nowa marka, Nest Bank, który przejął po FM Banku 53 oddziały. Sieć własna Nest Banku ma zakończyć się właśnie na przejętych placówkach, a podstawą dalszego rozwoju marki będzie sieć partnerska.

-

Franczyza siłą napędową

 

Wraz z pojawieniem się na rynku nowej marki, znikną z niego Bank Smart i BIZ Bank. Nowo powstały brand swoją ofertę kieruje przede wszystkim do rodzin oraz mikrofirm. Będzie ona bogata w usługi typu consumer finance. Za budowę sieci partnerskiej Nest Bank odpowiedzialny ma być Jacek Biskup, który w przeszłości odpowiadał między innymi za rozwój sieci Meritum Banku. 

Do końca 2017 roku Nest Bank zamierza mieć ponad 300 placówek działających na zasadzie franczyzy. Już w listopadzie tego roku ma natomiast wystartować kampania reklamowa, dzięki której marka w przeciągu zaledwie kilkunastu tygodni ma stać się rozpoznawalna przez blisko połowę Polaków. Dzięki temu ma również zwiększyć się zainteresowanie Nest Bankiem przez fanczyzobiorców. Dużym ułatwieniem dla współpracowników Nest Banku ma być też brak zakazu konkurencji. Oznacza to, że osoby, które prowadzą już placówki bankowe pod innymi szyldami, będą mogły stać się franczyzobiorcami Nest Banku. 


Rodzina przede wszystkim

 

Lokale Nest Banku mają wynosić po około 40 m2, a ze wstępnych informacji wynika, że cena za m2 placówki będz wynosić 1,2-1,3 tys. zł. Co istotne, nowa marka pojawiła się na rynku tuż po fuzji Aliora i Meritum Banku. Banku BPH niebawem zostanie z kolei przejęty przez Alior Bank. Czy dzięki temu część franczyzobiorców zdecyduje się zainwestować pieniądze w Nest Bank? Przekonamy się w najbliższych miesiącach.

Tym, co charakteryzować ma nowego gracza na rynku jest skierowanie swojej oferty ku rodzinom. Przykładowo oprocentowanie rachunku oszczędnościowego w banku ma być tym wyższe, im więcej dzieci posiada klient. Widoczne będzie to również w kameralnym, przyjaznym dzieciom wystroju wnętrz. W placówkach oprócz kawy i herbaty ma być oferowane również kakao. Nest Bank deklaruje też, że jako jeden z nielicznych banków będzie uwzględniał środki z rządowego programu Rodzina 500+ do oceny zdolności kredytowej klienta. 


::

Fot. PAP / materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.