Co gryzie marketera w mobilności? - infografika

Co gryzie marketera w mobilności? - infografika

Brief.pl / Wiedza

"Brief "jest patronem badania "Co gryzie marketera w mobilności?" przeprowadzonego przez agencję GoldenSubmarine i TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się z infografiką, która przedstawia wyniki badania.

-

Akcja „Co gryzie polskiego marketera” miała za zadanie zrozumieć zachowania użytkowników urządzeń mobilnych. Pytania uprzednio zgłoszone przez marketerów zostały uwzględnione w badaniu przeprowadzonym przez TNS Polska. Badanie, realizowane na reprezentatywnej próbie tysiąca Polaków, odbyło się w dniach 11-16 maja br.

Pytania zadawane przez marketerów często dotyczyły tego, czy użytkownicy telefonów zdają sobie sprawę jak smartfony mogą ułatwiać ich życie. Jak się okazało, posiadacze tego typu telefonów doceniają głównie to, że mają stały dostęp do Internetu i na bieżąco mogą korzystać z sieci społecznościowych. Aż 69 proc. posiadaczy smartfonów wie, że dzięki swojemu telefonowi można realizować operacje bankowe.

Do czego tak naprawdę konsumenci wykorzystują smartfony? Poza wysyłaniem wiadomości tekstowych, 59 proc. użytkowników wykorzystuje smartfony do korzystania z Internetu oraz robienia zdjęć i kręcenia filmów. Poza tym m.in. słuchamy muzyki czy sprawdzamy skrzynkę pocztową. Co ciekawe, jedynie 3 proc. posiadaczy smartfonów używa swojego telefonu do skanowania QR kodów.

Co zaskakujące, aż 46 proc. posiadaczy smartfona nie potrafi spontanicznie wymienić nazwy nawet jednej aplikacji. Tylko 18 proc. spośród tej grupy kojarzy aplikację Facebook. Warto przy tym podkreślić, że jednocześnie aż 73 proc. smartfonowców odpowiada, że korzysta z aplikacji i programów na swoim telefonie. 45 proc. z nich instaluje również aplikacje, za które trzeba zapłacić. Trochę gorzej ma się sprawa z aktualizowaniem tych już zainstalowanych - tylko 22 proc. osób aktualizuje je wszystkie, a 45 proc. - wybrane.

Choć nie zawsze użytkownicy smartfonów wiedzą, czym jest aplikacja, to nie przeszkadza im to w ich instalowaniu, a nawet co jakiś czas aktualizowaniu. Wnioski wysuwają się same: inwestycja w komunikację z użytkownikami smartfonów to praktycznie teraźniejszość i trzeba z niej korzystać.

Komentarz do wyników badania można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief". Zapraszamy do lektury.
Co gryzie marketera - infografika

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.