Co gryzie marketera w mobilności? - infografika

Co gryzie marketera w mobilności? - infografika

Brief.pl / Wiedza

"Brief "jest patronem badania "Co gryzie marketera w mobilności?" przeprowadzonego przez agencję GoldenSubmarine i TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się z infografiką, która przedstawia wyniki badania.

-

Akcja „Co gryzie polskiego marketera” miała za zadanie zrozumieć zachowania użytkowników urządzeń mobilnych. Pytania uprzednio zgłoszone przez marketerów zostały uwzględnione w badaniu przeprowadzonym przez TNS Polska. Badanie, realizowane na reprezentatywnej próbie tysiąca Polaków, odbyło się w dniach 11-16 maja br.

Pytania zadawane przez marketerów często dotyczyły tego, czy użytkownicy telefonów zdają sobie sprawę jak smartfony mogą ułatwiać ich życie. Jak się okazało, posiadacze tego typu telefonów doceniają głównie to, że mają stały dostęp do Internetu i na bieżąco mogą korzystać z sieci społecznościowych. Aż 69 proc. posiadaczy smartfonów wie, że dzięki swojemu telefonowi można realizować operacje bankowe.

Do czego tak naprawdę konsumenci wykorzystują smartfony? Poza wysyłaniem wiadomości tekstowych, 59 proc. użytkowników wykorzystuje smartfony do korzystania z Internetu oraz robienia zdjęć i kręcenia filmów. Poza tym m.in. słuchamy muzyki czy sprawdzamy skrzynkę pocztową. Co ciekawe, jedynie 3 proc. posiadaczy smartfonów używa swojego telefonu do skanowania QR kodów.

Co zaskakujące, aż 46 proc. posiadaczy smartfona nie potrafi spontanicznie wymienić nazwy nawet jednej aplikacji. Tylko 18 proc. spośród tej grupy kojarzy aplikację Facebook. Warto przy tym podkreślić, że jednocześnie aż 73 proc. smartfonowców odpowiada, że korzysta z aplikacji i programów na swoim telefonie. 45 proc. z nich instaluje również aplikacje, za które trzeba zapłacić. Trochę gorzej ma się sprawa z aktualizowaniem tych już zainstalowanych - tylko 22 proc. osób aktualizuje je wszystkie, a 45 proc. - wybrane.

Choć nie zawsze użytkownicy smartfonów wiedzą, czym jest aplikacja, to nie przeszkadza im to w ich instalowaniu, a nawet co jakiś czas aktualizowaniu. Wnioski wysuwają się same: inwestycja w komunikację z użytkownikami smartfonów to praktycznie teraźniejszość i trzeba z niej korzystać.

Komentarz do wyników badania można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief". Zapraszamy do lektury.
Co gryzie marketera - infografika

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.