Co gryzie marketera w mobilności? - infografika

Co gryzie marketera w mobilności? - infografika

Brief.pl / Wiedza

"Brief "jest patronem badania "Co gryzie marketera w mobilności?" przeprowadzonego przez agencję GoldenSubmarine i TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się z infografiką, która przedstawia wyniki badania.

-

Akcja „Co gryzie polskiego marketera” miała za zadanie zrozumieć zachowania użytkowników urządzeń mobilnych. Pytania uprzednio zgłoszone przez marketerów zostały uwzględnione w badaniu przeprowadzonym przez TNS Polska. Badanie, realizowane na reprezentatywnej próbie tysiąca Polaków, odbyło się w dniach 11-16 maja br.

Pytania zadawane przez marketerów często dotyczyły tego, czy użytkownicy telefonów zdają sobie sprawę jak smartfony mogą ułatwiać ich życie. Jak się okazało, posiadacze tego typu telefonów doceniają głównie to, że mają stały dostęp do Internetu i na bieżąco mogą korzystać z sieci społecznościowych. Aż 69 proc. posiadaczy smartfonów wie, że dzięki swojemu telefonowi można realizować operacje bankowe.

Do czego tak naprawdę konsumenci wykorzystują smartfony? Poza wysyłaniem wiadomości tekstowych, 59 proc. użytkowników wykorzystuje smartfony do korzystania z Internetu oraz robienia zdjęć i kręcenia filmów. Poza tym m.in. słuchamy muzyki czy sprawdzamy skrzynkę pocztową. Co ciekawe, jedynie 3 proc. posiadaczy smartfonów używa swojego telefonu do skanowania QR kodów.

Co zaskakujące, aż 46 proc. posiadaczy smartfona nie potrafi spontanicznie wymienić nazwy nawet jednej aplikacji. Tylko 18 proc. spośród tej grupy kojarzy aplikację Facebook. Warto przy tym podkreślić, że jednocześnie aż 73 proc. smartfonowców odpowiada, że korzysta z aplikacji i programów na swoim telefonie. 45 proc. z nich instaluje również aplikacje, za które trzeba zapłacić. Trochę gorzej ma się sprawa z aktualizowaniem tych już zainstalowanych - tylko 22 proc. osób aktualizuje je wszystkie, a 45 proc. - wybrane.

Choć nie zawsze użytkownicy smartfonów wiedzą, czym jest aplikacja, to nie przeszkadza im to w ich instalowaniu, a nawet co jakiś czas aktualizowaniu. Wnioski wysuwają się same: inwestycja w komunikację z użytkownikami smartfonów to praktycznie teraźniejszość i trzeba z niej korzystać.

Komentarz do wyników badania można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief". Zapraszamy do lektury.
Co gryzie marketera - infografika

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.