Co gryzie marketera w mobilności? - infografika

Co gryzie marketera w mobilności? - infografika

Brief.pl / Wiedza

"Brief "jest patronem badania "Co gryzie marketera w mobilności?" przeprowadzonego przez agencję GoldenSubmarine i TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się z infografiką, która przedstawia wyniki badania.

-

Akcja „Co gryzie polskiego marketera” miała za zadanie zrozumieć zachowania użytkowników urządzeń mobilnych. Pytania uprzednio zgłoszone przez marketerów zostały uwzględnione w badaniu przeprowadzonym przez TNS Polska. Badanie, realizowane na reprezentatywnej próbie tysiąca Polaków, odbyło się w dniach 11-16 maja br.

Pytania zadawane przez marketerów często dotyczyły tego, czy użytkownicy telefonów zdają sobie sprawę jak smartfony mogą ułatwiać ich życie. Jak się okazało, posiadacze tego typu telefonów doceniają głównie to, że mają stały dostęp do Internetu i na bieżąco mogą korzystać z sieci społecznościowych. Aż 69 proc. posiadaczy smartfonów wie, że dzięki swojemu telefonowi można realizować operacje bankowe.

Do czego tak naprawdę konsumenci wykorzystują smartfony? Poza wysyłaniem wiadomości tekstowych, 59 proc. użytkowników wykorzystuje smartfony do korzystania z Internetu oraz robienia zdjęć i kręcenia filmów. Poza tym m.in. słuchamy muzyki czy sprawdzamy skrzynkę pocztową. Co ciekawe, jedynie 3 proc. posiadaczy smartfonów używa swojego telefonu do skanowania QR kodów.

Co zaskakujące, aż 46 proc. posiadaczy smartfona nie potrafi spontanicznie wymienić nazwy nawet jednej aplikacji. Tylko 18 proc. spośród tej grupy kojarzy aplikację Facebook. Warto przy tym podkreślić, że jednocześnie aż 73 proc. smartfonowców odpowiada, że korzysta z aplikacji i programów na swoim telefonie. 45 proc. z nich instaluje również aplikacje, za które trzeba zapłacić. Trochę gorzej ma się sprawa z aktualizowaniem tych już zainstalowanych - tylko 22 proc. osób aktualizuje je wszystkie, a 45 proc. - wybrane.

Choć nie zawsze użytkownicy smartfonów wiedzą, czym jest aplikacja, to nie przeszkadza im to w ich instalowaniu, a nawet co jakiś czas aktualizowaniu. Wnioski wysuwają się same: inwestycja w komunikację z użytkownikami smartfonów to praktycznie teraźniejszość i trzeba z niej korzystać.

Komentarz do wyników badania można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief". Zapraszamy do lektury.
Co gryzie marketera - infografika

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?