Złote Lwy, czyli grupa panGenerator w wersji 360°

Brief TV / Ludzie

Ich kreatywność nie zna granic – pomiędzy sztuką a technologią, podejściem ścisłym a naukami humanistycznymi. Twórcy kolektywu panGenerator podkreślają, że to, co ich wyróżnia, to przede wszystkim odważne podejście do biznesu i wykonywanych zleceń. Nie bez powodu znaleźli się w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie wg magazynu „Business in Brief” – nie bez powodu są też zdobywcami Złotego Lwa w czasie tegorocznej edycji Cannes Lions.

-

UWAGA! Wideo nagrane w technologii 360°. Zalecamy oglądać je z poziomu komputera lub przy użyciu aplikacji YouTube na urządzeniach mobilnych. 

Tworzą przedmioty łączące sztukę audiowizualną z rzeczywistością, design i nowe technologie – „łączą bity i atomy". Sami o sobie mówią, że są "kolektywem artystycznym". Do ich prac należy m.in. instalacja, która pozwala doświadczyć przebywania w archiwum lub bibliotece, bransoletka przesyłająca dotyk na odległość czy urządzenie, które potrafi przetransponować ruch ciała na dźwięk. Tworzą sztukę generatywną, czyli doświadczenia artystyczne, w których artysta, używając programu komputerowego lub maszyny, stwarza sytuację uruchamiającą proces prowadzący do powstania dzieła sztuki.

Założyciele grupy panGenerator, czyli Jakub Koźniewski, Krzysztof Cybulski, Piotr Barszczewski i Krzysztof Goliński wykonują m.in. instalacje dla muzeów – Muzeum Powstania Warszawskiego czy Centrum Nauki Kopernik. Na co dzień uczestniczą w projektach związanych z nowymi technologiami, okazjonalnie dają też wykłady dotyczące swojej działalności. W ostatnim czasie kolektyw panGenerator został nagrodzony złotą statuetką lwa w Cannes w kategorii „Design – Instalacje i wydarzenia cyfrowe" za instalację pt. „Miara pokoju. Quantum of Peace”, której tematyka związana jest z Powstaniem Warszawskim. Łuski pocisków zjeżdżające po metalowej tablicy zatrzymują się w odpowiednich miejscach, tworząc w ten sposób liczby. Na tablicy obok wyświetlana jest z kolei konkretna informacja, np. „17000 powstańców zostało wziętych do niewoli”.

W rozmowie z Grzegorzem Kiszlukiem, redaktorem naczelnym magazynu „Business in Brief” twórcy kolektywu panGenerator opowiedzieli, dlaczego starają się nie definiować własnej działalności, ile komercji jest w ich artystycznych działaniach i jak krok po kroku powstają kolejne projekty.

::

Tagi:

PanGenerator

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.