Złote Lwy, czyli grupa panGenerator w wersji 360°

Brief TV / Ludzie

Ich kreatywność nie zna granic – pomiędzy sztuką a technologią, podejściem ścisłym a naukami humanistycznymi. Twórcy kolektywu panGenerator podkreślają, że to, co ich wyróżnia, to przede wszystkim odważne podejście do biznesu i wykonywanych zleceń. Nie bez powodu znaleźli się w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie wg magazynu „Business in Brief” – nie bez powodu są też zdobywcami Złotego Lwa w czasie tegorocznej edycji Cannes Lions.

-

UWAGA! Wideo nagrane w technologii 360°. Zalecamy oglądać je z poziomu komputera lub przy użyciu aplikacji YouTube na urządzeniach mobilnych. 

Tworzą przedmioty łączące sztukę audiowizualną z rzeczywistością, design i nowe technologie – „łączą bity i atomy". Sami o sobie mówią, że są "kolektywem artystycznym". Do ich prac należy m.in. instalacja, która pozwala doświadczyć przebywania w archiwum lub bibliotece, bransoletka przesyłająca dotyk na odległość czy urządzenie, które potrafi przetransponować ruch ciała na dźwięk. Tworzą sztukę generatywną, czyli doświadczenia artystyczne, w których artysta, używając programu komputerowego lub maszyny, stwarza sytuację uruchamiającą proces prowadzący do powstania dzieła sztuki.

Założyciele grupy panGenerator, czyli Jakub Koźniewski, Krzysztof Cybulski, Piotr Barszczewski i Krzysztof Goliński wykonują m.in. instalacje dla muzeów – Muzeum Powstania Warszawskiego czy Centrum Nauki Kopernik. Na co dzień uczestniczą w projektach związanych z nowymi technologiami, okazjonalnie dają też wykłady dotyczące swojej działalności. W ostatnim czasie kolektyw panGenerator został nagrodzony złotą statuetką lwa w Cannes w kategorii „Design – Instalacje i wydarzenia cyfrowe" za instalację pt. „Miara pokoju. Quantum of Peace”, której tematyka związana jest z Powstaniem Warszawskim. Łuski pocisków zjeżdżające po metalowej tablicy zatrzymują się w odpowiednich miejscach, tworząc w ten sposób liczby. Na tablicy obok wyświetlana jest z kolei konkretna informacja, np. „17000 powstańców zostało wziętych do niewoli”.

W rozmowie z Grzegorzem Kiszlukiem, redaktorem naczelnym magazynu „Business in Brief” twórcy kolektywu panGenerator opowiedzieli, dlaczego starają się nie definiować własnej działalności, ile komercji jest w ich artystycznych działaniach i jak krok po kroku powstają kolejne projekty.

::

Tagi:

PanGenerator

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?