wp - grudzien 2016

Złote Lwy, czyli grupa panGenerator w wersji 360°

Brief TV / Ludzie

Ich kreatywność nie zna granic – pomiędzy sztuką a technologią, podejściem ścisłym a naukami humanistycznymi. Twórcy kolektywu panGenerator podkreślają, że to, co ich wyróżnia, to przede wszystkim odważne podejście do biznesu i wykonywanych zleceń. Nie bez powodu znaleźli się w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie wg magazynu „Business in Brief” – nie bez powodu są też zdobywcami Złotego Lwa w czasie tegorocznej edycji Cannes Lions.

-

UWAGA! Wideo nagrane w technologii 360°. Zalecamy oglądać je z poziomu komputera lub przy użyciu aplikacji YouTube na urządzeniach mobilnych. 

Tworzą przedmioty łączące sztukę audiowizualną z rzeczywistością, design i nowe technologie – „łączą bity i atomy". Sami o sobie mówią, że są "kolektywem artystycznym". Do ich prac należy m.in. instalacja, która pozwala doświadczyć przebywania w archiwum lub bibliotece, bransoletka przesyłająca dotyk na odległość czy urządzenie, które potrafi przetransponować ruch ciała na dźwięk. Tworzą sztukę generatywną, czyli doświadczenia artystyczne, w których artysta, używając programu komputerowego lub maszyny, stwarza sytuację uruchamiającą proces prowadzący do powstania dzieła sztuki.

Założyciele grupy panGenerator, czyli Jakub Koźniewski, Krzysztof Cybulski, Piotr Barszczewski i Krzysztof Goliński wykonują m.in. instalacje dla muzeów – Muzeum Powstania Warszawskiego czy Centrum Nauki Kopernik. Na co dzień uczestniczą w projektach związanych z nowymi technologiami, okazjonalnie dają też wykłady dotyczące swojej działalności. W ostatnim czasie kolektyw panGenerator został nagrodzony złotą statuetką lwa w Cannes w kategorii „Design – Instalacje i wydarzenia cyfrowe" za instalację pt. „Miara pokoju. Quantum of Peace”, której tematyka związana jest z Powstaniem Warszawskim. Łuski pocisków zjeżdżające po metalowej tablicy zatrzymują się w odpowiednich miejscach, tworząc w ten sposób liczby. Na tablicy obok wyświetlana jest z kolei konkretna informacja, np. „17000 powstańców zostało wziętych do niewoli”.

W rozmowie z Grzegorzem Kiszlukiem, redaktorem naczelnym magazynu „Business in Brief” twórcy kolektywu panGenerator opowiedzieli, dlaczego starają się nie definiować własnej działalności, ile komercji jest w ich artystycznych działaniach i jak krok po kroku powstają kolejne projekty.

::

Tagi:

PanGenerator

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.