Uber przejął izraelski startup. Wspólnie stworzą autonomiczne samochody

Uber przejął izraelski startup. Wspólnie stworzą autonomiczne samochody

Brief.pl / Aktualności

Wielu ekspertów twierdzi, że autonomiczne samochody w przyszłości opanują nasze drogi. Taka wizja zdaje się przyświecać również Uberowi, który we współpracy z przejętym niedawno izraelskim startupem Otto zamierza wyprodukować flotę samoprowadzących się aut. Otto specjalizuje się w tworzeniu systemów umożliwiających autonomiczne poruszanie się pojazdów. Jednocześnie z przejęciem marki, Uber poinformował o pogłębieniu współpracy z Volvo, z którym zamierza opracować autonomiczny pojazd. Ostatnie decyzje marki omówił dla nas Kacper Winiarczyk, dyrektor ds. operacyjnych Ubera w Polsce.

-

Przejęcie startupu Otto przez Ubera

W ramach programu pilotażowego jeszcze w 2016 roku na ulice Pittsburgha (USA) ma wyjechać 100 samoprowadzących się Volvo XC90. W pojazdach znajdować się jednak będą kierowcy, których zadaniem będzie kontrolowanie autonomicznego systemu i przejmowanie prowadzenia w razie konieczności. - Otto jest liderem w zakresie pojazdów autonomicznych, wprowadził już na drogi samoprowadzące się ciężarówki i samochody. Uber z kolei jest numerem jeden w obszarze mobilności miejskiej, mającym już sześcioletnie doświadczenie na rynku. Połączenie obu firm oznacza, że tworzymy fantastyczny zespół inżynierów, który będzie wyznaczał trendy w rozwoju technologii autonomicznych pojazdów na cały świecie - twierdzi Kacper Winiarczyk, dyrektor ds. operacyjnych Ubera w Polsce. Do kierownictwa Ubera po ostatnich zmianach dołączy m.in. Anthony Levandowski, współzałożyciel Otto i jeden z wiodących specjalistów w obszarze tych technologii, przez pięć lat kierujący również od strony technicznej wysiłkami Google’a w tym zakresie. - To jeden z najlepszych specjalistów w tej dziedzinie na świecie. Trudno o osobę lepiej wykwalifikowaną do kierowania obszarem autonomicznych pojazdów w ramach Ubera - dodaje Winiarczyk.

 

Powoli zachodząca zmiana

Jak twierdzą przedstawiciele Ubera, pojazdy autonomiczne mogą w przyszłości w znaczący sposób zmniejszyć liczbę śmiertelnych wypadków samochodowych, a także sprawić, że transport stanie się jeszcze bardziej przystępny. Jednak z powodów technicznych, regulacyjnych, a także adaptacyjnych, potrzeba jeszcze sporo czasu, by wprowadzić ten typu pojazdów na szeroką skalę. Kierowcy będą więc współpracować z Uberem jeszcze długo po pojawieniu się autonomicznych samochodów na drogach. - Przed nami bardzo długa faza przejściowa. Mamy jeszcze sporo czasu, by zastanowić się nad tym, jaki wpływ na kierowców będzie miała ta zmiana - tłumaczy Kacper Winiarczyk. Program pilotażowy uruchomiony w Pittsburghu we współpracy z Volvo to pierwsza tego typu inicjatywa na całym świecie, wciąż pozostająca na bardzo wczesnym stadium rozwoju. - Będziemy się jej przyglądać w Europie, ale do wprowadzania jej na lokalnym rynku jeszcze bardzo daleka droga - mówi dyrektor Ubera w Polsce.


Autonomiczne auta przyszłości

Każdego roku na całym świecie w wypadkach samochodowych ginie ponad milion ludzi. 90% z tych wypadków jest spowodowanych przez ludzki błąd. - Jednym z najważniejszych rezultatów wprowadzenia na drogi autonomicznych pojazdów będzie zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wyeliminowanie możliwości popełnienia tych błędów. Co więcej, samoprowadzące się pojazdy maja potencjał, by zredefiniować zasady miejskiej mobilności – w połączeniu ze współdzieleniem pojazdów mogą zmniejszyć liczbę samochodów na drogach i zmniejszyć zanieczyszczenie miast. Przyczynią się również do ogromnej oszczędności czasu i pieniędzy. Można sobie wyobrazić sytuację, w której w przyszłości posiadanie samochodu na własność będzie zwyczajnie nieopłacalne - puentuje Winiarczyk.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.