Uber przejął izraelski startup. Wspólnie stworzą autonomiczne samochody

Uber przejął izraelski startup. Wspólnie stworzą autonomiczne samochody

Brief.pl / Aktualności

Wielu ekspertów twierdzi, że autonomiczne samochody w przyszłości opanują nasze drogi. Taka wizja zdaje się przyświecać również Uberowi, który we współpracy z przejętym niedawno izraelskim startupem Otto zamierza wyprodukować flotę samoprowadzących się aut. Otto specjalizuje się w tworzeniu systemów umożliwiających autonomiczne poruszanie się pojazdów. Jednocześnie z przejęciem marki, Uber poinformował o pogłębieniu współpracy z Volvo, z którym zamierza opracować autonomiczny pojazd. Ostatnie decyzje marki omówił dla nas Kacper Winiarczyk, dyrektor ds. operacyjnych Ubera w Polsce.

-

Przejęcie startupu Otto przez Ubera

W ramach programu pilotażowego jeszcze w 2016 roku na ulice Pittsburgha (USA) ma wyjechać 100 samoprowadzących się Volvo XC90. W pojazdach znajdować się jednak będą kierowcy, których zadaniem będzie kontrolowanie autonomicznego systemu i przejmowanie prowadzenia w razie konieczności. - Otto jest liderem w zakresie pojazdów autonomicznych, wprowadził już na drogi samoprowadzące się ciężarówki i samochody. Uber z kolei jest numerem jeden w obszarze mobilności miejskiej, mającym już sześcioletnie doświadczenie na rynku. Połączenie obu firm oznacza, że tworzymy fantastyczny zespół inżynierów, który będzie wyznaczał trendy w rozwoju technologii autonomicznych pojazdów na cały świecie - twierdzi Kacper Winiarczyk, dyrektor ds. operacyjnych Ubera w Polsce. Do kierownictwa Ubera po ostatnich zmianach dołączy m.in. Anthony Levandowski, współzałożyciel Otto i jeden z wiodących specjalistów w obszarze tych technologii, przez pięć lat kierujący również od strony technicznej wysiłkami Google’a w tym zakresie. - To jeden z najlepszych specjalistów w tej dziedzinie na świecie. Trudno o osobę lepiej wykwalifikowaną do kierowania obszarem autonomicznych pojazdów w ramach Ubera - dodaje Winiarczyk.

 

Powoli zachodząca zmiana

Jak twierdzą przedstawiciele Ubera, pojazdy autonomiczne mogą w przyszłości w znaczący sposób zmniejszyć liczbę śmiertelnych wypadków samochodowych, a także sprawić, że transport stanie się jeszcze bardziej przystępny. Jednak z powodów technicznych, regulacyjnych, a także adaptacyjnych, potrzeba jeszcze sporo czasu, by wprowadzić ten typu pojazdów na szeroką skalę. Kierowcy będą więc współpracować z Uberem jeszcze długo po pojawieniu się autonomicznych samochodów na drogach. - Przed nami bardzo długa faza przejściowa. Mamy jeszcze sporo czasu, by zastanowić się nad tym, jaki wpływ na kierowców będzie miała ta zmiana - tłumaczy Kacper Winiarczyk. Program pilotażowy uruchomiony w Pittsburghu we współpracy z Volvo to pierwsza tego typu inicjatywa na całym świecie, wciąż pozostająca na bardzo wczesnym stadium rozwoju. - Będziemy się jej przyglądać w Europie, ale do wprowadzania jej na lokalnym rynku jeszcze bardzo daleka droga - mówi dyrektor Ubera w Polsce.


Autonomiczne auta przyszłości

Każdego roku na całym świecie w wypadkach samochodowych ginie ponad milion ludzi. 90% z tych wypadków jest spowodowanych przez ludzki błąd. - Jednym z najważniejszych rezultatów wprowadzenia na drogi autonomicznych pojazdów będzie zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wyeliminowanie możliwości popełnienia tych błędów. Co więcej, samoprowadzące się pojazdy maja potencjał, by zredefiniować zasady miejskiej mobilności – w połączeniu ze współdzieleniem pojazdów mogą zmniejszyć liczbę samochodów na drogach i zmniejszyć zanieczyszczenie miast. Przyczynią się również do ogromnej oszczędności czasu i pieniędzy. Można sobie wyobrazić sytuację, w której w przyszłości posiadanie samochodu na własność będzie zwyczajnie nieopłacalne - puentuje Winiarczyk.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.