Polacy otworzyli pierwsze studio zmiksowanej rzeczywistości

Polacy otworzyli pierwsze studio zmiksowanej rzeczywistości

Brief.pl / Aktualności

W Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni zostało otwarte pierwsze w Europie studio zmiksowanej rzeczywistości, które pozwoli na tworzenie produkcji filmowych w przestrzeni 3D.

-

Wirtualna rzeczywistość jest dziś jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów w dziedzinie technologii. To powód, dla którego VR zagościł na liście zainteresowań inwestorów. Jest to również źródło inspiracji dla młodych przedsiębiorców, którzy pracują nad nowymi modelami biznesowymi. Za przykład mogą posłużyć założyciel firmy CinematicVR, Konrad Ziaja, o którym pisaliśmy wcześniej, czy Adam Cegielski, twórca studio VR Visio. 

Przestrzeń 3D

 


Twórcy z Gdyni zaprezentowali pierwsze w Europie studio zmiksowanej rzeczywistości VR Visio, które znajduje się na terenie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Jest to nowoczesne studio filmowe, które pozwala na przenoszenie aktorów czy prezenterów w dowolną trójwymiarową przestrzeń. VR Visio łączy w sobie technologię wirtualnej rzeczywistości z technologią filmową, pozwalając na integrację obrazu z kamery z wirtualnym światem. Technologia pozwala na prezentację produktów na bazie trójwymiarowego modelu, z którym można wejść w interakcję. Istnieje również możliwość udostępnienia filmu na żywo we wszystkich dostępnych kanałach społecznościowych.


Greenbox 2.0

 


Klasyczne studia greenbox korzystają z płaskich zdjęć lub animacji, które uniemożliwiają ruch kamery. W przypadku korzystania z wirtualnej, trójwymiarowej przestrzeni, istnieje możliwość kręcenia dynamicznych ujęć pod każdym kątem czy prowadzenia kamery „z ręki”. Wszelkiego rodzaju efekty specjalne i interakcje z „rzeczywistością” mogą zostać zaprojektowane przed nagraniami, co sprawia, że może zostać pominięty krok postprodukcji, a zmiany mogą być wprowadzane również podczas streamingu live. Innowacyjne rozwiązanie VR Visio będzie przydatne tak przy produkcji filmowej, jak i reklamowej – usprawni i przyśpieszy proces powstawania znacznej części filmów i spotów. Studio oferuje autorski system rozpoznawania gestów, który pozwala na kontrolę wirtualnego otoczenia za ich pomocą.

– Czas pokazał, że przyszłości VR nie powinniśmy upatrywać jedynie w szeroko pojętej rozrywce. Technologia VR może znaleźć swoje zastosowanie praktycznie w każdej branży. Dla nas jest ona świetnym kanałem komunikacji z klientem – kanałem, który ma coraz większy posłuch wśród przedstawicieli dużych marek. Nasz nowy projekt, czyli studio zmiksowanej rzeczywistości, łączy technologię VR z filmem, przez co możliwe staje się tworzenie ciekawych, interaktywnych treści z pogranicza tych dwóch światów. Owo połączenie ma bardzo szerokie zastosowanie. W kontekście biznesowym najciekawsze wydaje się użycie tej technologii do prezentacji nieruchomości, które jeszcze nie powstały, lub produktów pozostających w fazie prototypowej. Wyobraźmy sobie program nadawany z wnętrza nowej inwestycji, w którym prowadzący spaceruje wraz z kamerą po jej wnętrzu, mimo że obiekt jeszcze nie powstał – zaznacza Adam Cegielski, CEO VR VISIO.

::

Foto: Freepik

Tagi:

VR

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.