Polacy otworzyli pierwsze studio zmiksowanej rzeczywistości

Polacy otworzyli pierwsze studio zmiksowanej rzeczywistości

Brief.pl / Aktualności

W Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni zostało otwarte pierwsze w Europie studio zmiksowanej rzeczywistości, które pozwoli na tworzenie produkcji filmowych w przestrzeni 3D.

-

Wirtualna rzeczywistość jest dziś jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów w dziedzinie technologii. To powód, dla którego VR zagościł na liście zainteresowań inwestorów. Jest to również źródło inspiracji dla młodych przedsiębiorców, którzy pracują nad nowymi modelami biznesowymi. Za przykład mogą posłużyć założyciel firmy CinematicVR, Konrad Ziaja, o którym pisaliśmy wcześniej, czy Adam Cegielski, twórca studio VR Visio. 

Przestrzeń 3D

 


Twórcy z Gdyni zaprezentowali pierwsze w Europie studio zmiksowanej rzeczywistości VR Visio, które znajduje się na terenie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Jest to nowoczesne studio filmowe, które pozwala na przenoszenie aktorów czy prezenterów w dowolną trójwymiarową przestrzeń. VR Visio łączy w sobie technologię wirtualnej rzeczywistości z technologią filmową, pozwalając na integrację obrazu z kamery z wirtualnym światem. Technologia pozwala na prezentację produktów na bazie trójwymiarowego modelu, z którym można wejść w interakcję. Istnieje również możliwość udostępnienia filmu na żywo we wszystkich dostępnych kanałach społecznościowych.


Greenbox 2.0

 


Klasyczne studia greenbox korzystają z płaskich zdjęć lub animacji, które uniemożliwiają ruch kamery. W przypadku korzystania z wirtualnej, trójwymiarowej przestrzeni, istnieje możliwość kręcenia dynamicznych ujęć pod każdym kątem czy prowadzenia kamery „z ręki”. Wszelkiego rodzaju efekty specjalne i interakcje z „rzeczywistością” mogą zostać zaprojektowane przed nagraniami, co sprawia, że może zostać pominięty krok postprodukcji, a zmiany mogą być wprowadzane również podczas streamingu live. Innowacyjne rozwiązanie VR Visio będzie przydatne tak przy produkcji filmowej, jak i reklamowej – usprawni i przyśpieszy proces powstawania znacznej części filmów i spotów. Studio oferuje autorski system rozpoznawania gestów, który pozwala na kontrolę wirtualnego otoczenia za ich pomocą.

– Czas pokazał, że przyszłości VR nie powinniśmy upatrywać jedynie w szeroko pojętej rozrywce. Technologia VR może znaleźć swoje zastosowanie praktycznie w każdej branży. Dla nas jest ona świetnym kanałem komunikacji z klientem – kanałem, który ma coraz większy posłuch wśród przedstawicieli dużych marek. Nasz nowy projekt, czyli studio zmiksowanej rzeczywistości, łączy technologię VR z filmem, przez co możliwe staje się tworzenie ciekawych, interaktywnych treści z pogranicza tych dwóch światów. Owo połączenie ma bardzo szerokie zastosowanie. W kontekście biznesowym najciekawsze wydaje się użycie tej technologii do prezentacji nieruchomości, które jeszcze nie powstały, lub produktów pozostających w fazie prototypowej. Wyobraźmy sobie program nadawany z wnętrza nowej inwestycji, w którym prowadzący spaceruje wraz z kamerą po jej wnętrzu, mimo że obiekt jeszcze nie powstał – zaznacza Adam Cegielski, CEO VR VISIO.

::

Foto: Freepik

Tagi:

VR

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.