Pierwszy festiwal filmowy dla przedsiębiorców odbędzie się we wrześniu

Pierwszy festiwal filmowy dla przedsiębiorców odbędzie się we wrześniu

Brief.pl / CSR

Jedyny w Polsce festiwal poświęcony filmom promocyjnym i reklamowym z zakresu Corporate Social Responsibility (CSR) i zrównoważonego rozwoju − I Festiwal Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów” - odbędzie się w Poznaniu już 25 września. Wydarzenie zaplanowano w dniu pierwszej rocznicy Szczytu ONZ, na którym ogłoszono Agendę ONZ na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 i zawarte w niej 17 Globalnych Celów.

-

Podczas Festiwalu prezentowane będą filmy dokumentalne związane z tematyką wzrostu gospodarczego, rozwoju społecznego i ochrony środowiska połączone z konkursem na najbardziej wartościowe filmy reklamowe i promocyjne podmiotów gospodarczych mówiących o społecznej odpowiedzialności w ich strukturach.

– W dniu pierwszej rocznicy Agendy ONZ, 25 września (niedziela) w Collegium Da Vinci w Poznaniu przez cały dzień odbywać się będą projekcje filmów związanych z CSR i Zrównoważonym Rozwojem. Prezentować będziemy filmy krótko- i pełnometrażowe, w przerwach pokażemy firmy partnerów – mówi Agnieszka Gostkowska z Fundacji CSR Res Severa. Swoje wsparcie dla projektu zadeklarował Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie z Departamentu Informacji Publicznej. Podczas wydarzenia Mariola Ratschka – jako gość specjalny i ekspert z ramienia ONZ – przybliży uczestnikom założenia 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju.

I Festiwal Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów” ma charakter konkursu najlepszych krótkich form filmowych (w tym filmów promocyjnych i reklamowych) wyprodukowanych przez przedsiębiorstwa, organizacje non profit, jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty zainteresowane zrównoważonym rozwojem i społeczną odpowiedzialnością. Jest też przeglądem najlepszych filmów dokumentalnych poświęconych takiemu rozwojowi, który odpowiada obecnym potrzebom ludzi bez ograniczania przyszłym pokoleniom możliwości do zaspokojeniaswoich potrzeb. 

Do udziału w Festiwalu organizatorzy kwalifikują filmy promocyjne i reklamowe według prostych kryteriów: filmy muszą poruszać ważne problemy społeczne, upowszechniać założenia społecznej odpowiedzialności biznesu i pokazywać je w praktyce, a także propagować uniwersalne wartości. Oczywiście nie bez znaczenia jest ich wysoki poziom artystyczny. Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 29 sierpnia. Warto też zapoznać się z regulaminem konkursu dostępnym na stronie www.17celow.pl. Laureaci nagród (Złotej, Srebrnej i Brązowej Tarczy) mogą liczyć na promocję ich dokonań co najmniej przez rok od zakończenia konkursu.

Komisja Europejska definiuje CSR jako odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo. Według Komisji CSR jest koncepcją, zgodnie z którą firmy uwzględniają kwestie społeczne i środowiskowe swojej działalności gospodarczej oraz w relacjach z partnerami. Na podstawie badań m.in. Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości czy Asa Biznesu wiemy, że 2/3 przedstawicieli firm z sektora MMŚP niespotkało się z pojęciem CSR i Zrównoważonego Rozwoju. Mimo tego wysoki jest wśród nich odsetek przedsiębiorstw deklarujących realizowanie działań zgodnych z założeniami tej koncepcji.

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, choć wcześniej trzeba będzie mieć kupiony bilet (bilety pojawią się od 1 września na serwisie Evenea oraz u organizatora), a impreza ma mieć charakter cykliczny i organizowana będzie w formacie zielonego wydarzenia. – Zielone wydarzenie (ang. green event) to takie, które na każdym etapie przygotowań i realizacji zapewniają działania przyjazne dla środowiska naturalnego, czyli ograniczające, czy też redukujące negatywny wpływ danej imprezy poprzez oszczędności energii i materiałów – mówi Joanna Mieszkowicz z Fundacji Aeris Futuro, wspierającej organizatorów wydarzenia.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.