Pierwszy festiwal filmowy dla przedsiębiorców odbędzie się we wrześniu

Pierwszy festiwal filmowy dla przedsiębiorców odbędzie się we wrześniu

Brief.pl / CSR

Jedyny w Polsce festiwal poświęcony filmom promocyjnym i reklamowym z zakresu Corporate Social Responsibility (CSR) i zrównoważonego rozwoju − I Festiwal Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów” - odbędzie się w Poznaniu już 25 września. Wydarzenie zaplanowano w dniu pierwszej rocznicy Szczytu ONZ, na którym ogłoszono Agendę ONZ na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 i zawarte w niej 17 Globalnych Celów.

-

Podczas Festiwalu prezentowane będą filmy dokumentalne związane z tematyką wzrostu gospodarczego, rozwoju społecznego i ochrony środowiska połączone z konkursem na najbardziej wartościowe filmy reklamowe i promocyjne podmiotów gospodarczych mówiących o społecznej odpowiedzialności w ich strukturach.

– W dniu pierwszej rocznicy Agendy ONZ, 25 września (niedziela) w Collegium Da Vinci w Poznaniu przez cały dzień odbywać się będą projekcje filmów związanych z CSR i Zrównoważonym Rozwojem. Prezentować będziemy filmy krótko- i pełnometrażowe, w przerwach pokażemy firmy partnerów – mówi Agnieszka Gostkowska z Fundacji CSR Res Severa. Swoje wsparcie dla projektu zadeklarował Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie z Departamentu Informacji Publicznej. Podczas wydarzenia Mariola Ratschka – jako gość specjalny i ekspert z ramienia ONZ – przybliży uczestnikom założenia 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju.

I Festiwal Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów” ma charakter konkursu najlepszych krótkich form filmowych (w tym filmów promocyjnych i reklamowych) wyprodukowanych przez przedsiębiorstwa, organizacje non profit, jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty zainteresowane zrównoważonym rozwojem i społeczną odpowiedzialnością. Jest też przeglądem najlepszych filmów dokumentalnych poświęconych takiemu rozwojowi, który odpowiada obecnym potrzebom ludzi bez ograniczania przyszłym pokoleniom możliwości do zaspokojeniaswoich potrzeb. 

Do udziału w Festiwalu organizatorzy kwalifikują filmy promocyjne i reklamowe według prostych kryteriów: filmy muszą poruszać ważne problemy społeczne, upowszechniać założenia społecznej odpowiedzialności biznesu i pokazywać je w praktyce, a także propagować uniwersalne wartości. Oczywiście nie bez znaczenia jest ich wysoki poziom artystyczny. Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 29 sierpnia. Warto też zapoznać się z regulaminem konkursu dostępnym na stronie www.17celow.pl. Laureaci nagród (Złotej, Srebrnej i Brązowej Tarczy) mogą liczyć na promocję ich dokonań co najmniej przez rok od zakończenia konkursu.

Komisja Europejska definiuje CSR jako odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo. Według Komisji CSR jest koncepcją, zgodnie z którą firmy uwzględniają kwestie społeczne i środowiskowe swojej działalności gospodarczej oraz w relacjach z partnerami. Na podstawie badań m.in. Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości czy Asa Biznesu wiemy, że 2/3 przedstawicieli firm z sektora MMŚP niespotkało się z pojęciem CSR i Zrównoważonego Rozwoju. Mimo tego wysoki jest wśród nich odsetek przedsiębiorstw deklarujących realizowanie działań zgodnych z założeniami tej koncepcji.

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, choć wcześniej trzeba będzie mieć kupiony bilet (bilety pojawią się od 1 września na serwisie Evenea oraz u organizatora), a impreza ma mieć charakter cykliczny i organizowana będzie w formacie zielonego wydarzenia. – Zielone wydarzenie (ang. green event) to takie, które na każdym etapie przygotowań i realizacji zapewniają działania przyjazne dla środowiska naturalnego, czyli ograniczające, czy też redukujące negatywny wpływ danej imprezy poprzez oszczędności energii i materiałów – mówi Joanna Mieszkowicz z Fundacji Aeris Futuro, wspierającej organizatorów wydarzenia.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.