Moda napędza e-commerce w Polsce (infografika)

Moda napędza e-commerce w Polsce (infografika)

Brief.pl / Aktualności

Aż 72 proc. polskich internautów wskazuje odzież, akcesoria i dodatki jako najczęściej kupowaną w Internecie kategorię produktów. Czy jest możliwe, że niebawem wszyscy internauci będą kupować ubrania online? Czy właściciele sklepów z odzieżą doceniają potencjał Internetu?

-

Odzież to numer 1 w e-commerce 

 

Polacy wydają w e-sklepach związanych z modą średnio 207 zł podczas jednej transakcji, a średnia cena kupowanego produktu to 140 zł. Czy właściciele sklepów online to doceniają? Konsumenci coraz częściej dokonują zakupów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Często narzekają na niewygodne formularze (58 proc.) niedostosowanie stron do zakupów w wersji mobilnej (52 proc.) oraz za małe litery (42 proc.). Opłaca się mieć zatem stronę internetową dostosowaną do urządzeń mobilnych, wtedy doświadczenia zakupowe będą zwyczajnie lepsze. 

 

Klient

 

79 proc. kobiet i 66 proc. mężczyzn w Polsce kupuje odzież online. Część z nich wykorzystuje Internet, by dokonać zakupów, a część – by dowiedzieć się więcej przed wizytą w sklepie stacjonarnym. Przeciętny kupujący online to kobieta, w wieku 25-34 lata, z wyższym wykształceniem, o dobrej i średniej sytuacji materialnej.  Jej średnie miesięczne wydatki na odzież, dodatki i akcesoria to 89 zł. Chętnie korzysta z kuponów rabatowych, a nawet jest w stanie zwiększyć swoje wydatki na zakupy w odpowiedzi na promocje.

Omnichannel, czyli dopasowanie się do potrzeb klientów

 

Branża modowa dopiero ewoluuje od działalności offline do omnichannel. Kupując ubrania online, klient korzysta z różnych kanałów komunikacji z marką – czyta opinie w social media, ogląda najnowsze kolekcje na stronach internetowych, obserwuje fora internetowe, przymierza ubrania w sklepach tradycyjnych, etc. Nie ma różnicy między kupującymi online i offline w kwestii poszukiwania informacji o produktach w Internecie. Dlatego, zamiast skupiać się na sprawdzonych formach sprzedaży, warto zainwestować w nowoczesne narzędzia, wspierające handel tradycyjny i w ten sposób rozwijać i utrzymać satysfakcję klientów.

Marki premium, czyli Made in Poland ma znaczenie

 

Internet to najważniejsze, zaraz po centrach handlowych, miejsce zakupu polskich marek premium. Co 4-ta osoba zwykle kupuje online odzież, obuwie i galanterię skórzaną. Warto zauważyć, że blisko 60 proc. zamożnych Polaków chętniej kupuje marki luksusowe pochodzące z Polski. Kupujący wskazują, że polskie marki premium wyróżnia korzystniejsza relacja jakości do ceny niż ich zagranicznych odpowiedników. Najbardziej rozpoznawalne polskie marki premium to Vistula, Bytom i Wólczanka.

::

Źródło: Bluerank

Foto: Picjumbo

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.