TOP 10 najpopularniejszych kampanii wideo tygodnia

TOP 10 najpopularniejszych kampanii wideo tygodnia

Brief.pl / Aktualności

Choć pierwszy tydzień sierpnia znów należał do Tymbarka, w zestawieniu pojawiło się Nike z kreatywnym spotem nawiązującym do olimpijskiej rywalizacji. Sprawdź TOP10 kreacji wideo online, jakie najbardziej promowały się w sieci w ostatnim tygodniu.

-

TOP 10 KAMPANII WIDEO W INTERNECIE

(1-7 sierpnia)

 

W ubiegłym tygodniu pierwsze miejsce należało do marki Tymbark, tym razem najwięcej internautów obejrzało spot reklamujący konkurs “Zostań Królem Dżungli”. Kolorowa animacja w formie filmu 360 stopni osiągnęła 3,4 mln rozpoczętych emisji i dotarła do ponad 2,1 mln użytkowników (źródło: gemiusAdReal).

 

Również na drugim miejscu znalazł się Tymbark, tym razem ze spotem przypominającym o osiemdziesiątej rocznicy wprowadzenia marki na rynek. Spot, o którym pisaliśmy już w poprzednich tygodniach dotarł do 1,8 mln użytkowników przy 2,9 mln rozpoczętych emisji.

 

Oba spoty Tymbarka łącznie w ubiegłym tygodniu dotarły do 3,45 mln realnych użytkowników i jak widać współoglądalność była bardzo niska ─ poniżej pół mln internautów. Taką strategię obserwujemy od kilku tygodni. Spot „Stand by me” jest promowany od 7 lipca, promocja konkursu ruszyła kilka dni później. Od tego czasu przez kolejne 3 tygodnie oba spoty Tymbarkadotarły do ponad 2,5 mln realnych użytkowników. W lipcu osiągnęły wynik 6,3 mln realnych użytkowników, z czego 4,6 mln rozpoczęło oglądanie „Stand by me”, natomiast ok 3 mln ─ spotu konkursowego. Jak łatwo policzyć daje to współoglądalność na poziomie 1,3 mln użytkowników w ciągu ubiegłego miesiąca. Nie dziwi nas to, ponieważ te dwie reklamy wideo skierowane są do zupełnie innych grup docelowych ─ co widać także w placementach.  Oba spoty co prawda emitowane są na YouTubie czy CDA.pl, ale już Gry.pl czy Giercownia.pl wyróżniają się w spocie konkursowym, a TVP i Player.pl w spocie “Stand by me”.

Trzecie miejsce w naszym zestawieniu należy do Nike. Kultowa marka odzieży i obuwia sportowego już po raz kolejny pokazała, że potrafi kreatywnie wykorzystać możliwości, jakie daje reklama wideo online. Podobnie jak w przypadku filmu „The Switch” z Cristiano Ronaldo podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej (Patrz Euro 2016: Najciekawsze piłkarskie reklamy wideo online w sieci), również i tym razem marka postawiła na spot o niestandardowej długości. Reklama, której najdłuższa wersja trwa 2 min 27 sek. została wyemitowana na Youtubie oraz Facebooku. Ponieważ internauci odwiedzający obie witryny mogą szybko ominąć reklamę, koszt kampanii nie jest zależny od długości spotu. To z kolei daje możliwość zaprezentowania ciekawej historii użytkownikom, którzy postanowią obejrzeć cały materiał.  I to od kreatywności produkcji zależy, jak długo uda się utrzymać uwagę widzów. Tym razem jest to zabawna historia, w której narrator przedstawia drogę kolejnych zwykłych ludzi do szczytu ich sportowych umiejętności a w miarę rozwoju wydarzeń sam jest zaskoczony nieprawdopodobnymi osiągami sportowców w strojach Nike. W ubiegłym tygodniu ten nawiązujący do Olimpiady spot obejrzało 1,25 mln realnych użytkowników przy ponad 3 mln emisji, a kampania nieprzypadkowo wystartowała 5 sierpnia ─ w dniu otwarcia Igrzysk.


::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.