TOP 10 najpopularniejszych kampanii wideo tygodnia

TOP 10 najpopularniejszych kampanii wideo tygodnia

Brief.pl / Aktualności

Choć pierwszy tydzień sierpnia znów należał do Tymbarka, w zestawieniu pojawiło się Nike z kreatywnym spotem nawiązującym do olimpijskiej rywalizacji. Sprawdź TOP10 kreacji wideo online, jakie najbardziej promowały się w sieci w ostatnim tygodniu.

-

TOP 10 KAMPANII WIDEO W INTERNECIE

(1-7 sierpnia)

 

W ubiegłym tygodniu pierwsze miejsce należało do marki Tymbark, tym razem najwięcej internautów obejrzało spot reklamujący konkurs “Zostań Królem Dżungli”. Kolorowa animacja w formie filmu 360 stopni osiągnęła 3,4 mln rozpoczętych emisji i dotarła do ponad 2,1 mln użytkowników (źródło: gemiusAdReal).

 

Również na drugim miejscu znalazł się Tymbark, tym razem ze spotem przypominającym o osiemdziesiątej rocznicy wprowadzenia marki na rynek. Spot, o którym pisaliśmy już w poprzednich tygodniach dotarł do 1,8 mln użytkowników przy 2,9 mln rozpoczętych emisji.

 

Oba spoty Tymbarka łącznie w ubiegłym tygodniu dotarły do 3,45 mln realnych użytkowników i jak widać współoglądalność była bardzo niska ─ poniżej pół mln internautów. Taką strategię obserwujemy od kilku tygodni. Spot „Stand by me” jest promowany od 7 lipca, promocja konkursu ruszyła kilka dni później. Od tego czasu przez kolejne 3 tygodnie oba spoty Tymbarkadotarły do ponad 2,5 mln realnych użytkowników. W lipcu osiągnęły wynik 6,3 mln realnych użytkowników, z czego 4,6 mln rozpoczęło oglądanie „Stand by me”, natomiast ok 3 mln ─ spotu konkursowego. Jak łatwo policzyć daje to współoglądalność na poziomie 1,3 mln użytkowników w ciągu ubiegłego miesiąca. Nie dziwi nas to, ponieważ te dwie reklamy wideo skierowane są do zupełnie innych grup docelowych ─ co widać także w placementach.  Oba spoty co prawda emitowane są na YouTubie czy CDA.pl, ale już Gry.pl czy Giercownia.pl wyróżniają się w spocie konkursowym, a TVP i Player.pl w spocie “Stand by me”.

Trzecie miejsce w naszym zestawieniu należy do Nike. Kultowa marka odzieży i obuwia sportowego już po raz kolejny pokazała, że potrafi kreatywnie wykorzystać możliwości, jakie daje reklama wideo online. Podobnie jak w przypadku filmu „The Switch” z Cristiano Ronaldo podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej (Patrz Euro 2016: Najciekawsze piłkarskie reklamy wideo online w sieci), również i tym razem marka postawiła na spot o niestandardowej długości. Reklama, której najdłuższa wersja trwa 2 min 27 sek. została wyemitowana na Youtubie oraz Facebooku. Ponieważ internauci odwiedzający obie witryny mogą szybko ominąć reklamę, koszt kampanii nie jest zależny od długości spotu. To z kolei daje możliwość zaprezentowania ciekawej historii użytkownikom, którzy postanowią obejrzeć cały materiał.  I to od kreatywności produkcji zależy, jak długo uda się utrzymać uwagę widzów. Tym razem jest to zabawna historia, w której narrator przedstawia drogę kolejnych zwykłych ludzi do szczytu ich sportowych umiejętności a w miarę rozwoju wydarzeń sam jest zaskoczony nieprawdopodobnymi osiągami sportowców w strojach Nike. W ubiegłym tygodniu ten nawiązujący do Olimpiady spot obejrzało 1,25 mln realnych użytkowników przy ponad 3 mln emisji, a kampania nieprzypadkowo wystartowała 5 sierpnia ─ w dniu otwarcia Igrzysk.


::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.