UnStock: polski startup chce zrewolucjonizować rynek reklamy

UnStock: polski startup chce zrewolucjonizować rynek reklamy

Brief.pl / Aktualności

Tym polskim startupem w Stanach Zjednoczonych interesują się najwięksi przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej. W rozwoju na rynku w USA wspiera ich Steve Peñafiel, amerykański “wyjadacz” w branży startupów. Twórcy aplikacji chcą, by w niedalekiej przyszłości stała się ona wiodącą platformą filmów wideo, z których odpłatnie korzystać będą mogli reklamodawcy. UnStock, jako pierwszy polski startup dostał się niedawno do prestiżowego akceleratora AngelPad.

-

Początki w Dolinie Krzemowej

Kuba Górajek, pomysłodawca projektu, jest producentem wideo z dużym doświadczeniem, zna branżę od podszewki. Od wielu lat zarówno kupował, jak i produkował materiały filmowe i doskonale wie, że kręcenie przez markę ujęć do reklamy w różnych zakątkach świata jest kosztowne i czasochłonne. Twórca aplikacji w pewnym momencie zaczął dostrzegać, że wszechobecne i coraz lepsze kamery, w które wyposażone są smartfony, zaczynają powoli zmieniać rynek. - Dziś jakość kamer w naszych kieszeniach dorównuje, a czasem przewyższa jakością sprzęt, który jeszcze do niedawna kosztował tysiące dolarów. Postanowiliśmy tę niszę wykorzystać, tym bardziej, że młodzi, utalentowani ludzie nie maja praktycznie żadnej bariery w wejściu na ten rynek. Filmują iPhone'ami, Gopro, dronami i nie mieli dotychczas miejsca, gdzie mogliby w szybki i nieskomplikowany sposób sprzedać ten content. Tutaj właśnie pojawia się UnStock, który łączy ogromny rynek ujęć wideo z nowoczesnymi, mobilnymi artystami. Dzięki naszej platformie każdy film nagrany smartfonem może stać się reklamowym hitem - twierdzi Kuba Górajek.

Team odpowiedzialny za stworzenie i rozwijanie aplikacji powstał w październiku 2015 roku. Kuba Górajek (CEO), ekspertem od spraw wideo i contentu połączył wówczas siły z Adamem Cellarym (CTO), który odpowiadał za programowanie i kwestie technologiczne. Kamil Goliszewski (COO) od początku odpowiadał z kolei za relacje biznesowe i pozyskiwanie inwestorów. - Początki nie były łatwe, startowaliśmy z własnym kapitałem, teraz jesteśmy już po kolejnym etapie rozmów z dużymi inwestorami z Doliny Krzemowej - zauważa Górajek.

 

UnStock a branża reklamowa

Szybko okazało się, że UnStock to dla branży reklamowej ciekawa i świeża nisza, z której duże marki zaczynają coraz chętniej korzystać. Producenci contentu reklamowego cały czas poszukują ciekawych i autentycznych materiałów, a właśnie to dostarczają im twórcy filmów na UnStock. - My zajmujemy się resztą: pośrednictwem między zamawiającym a twórcą, “papierologią”, kwestiami praw autorskich. Marki po raz pierwszy mają dostęp do platformy, gdzie można bezpośrednio zamawiać ujęcia od całej mobilnej społeczności. Może to być skok na spadochronie, panorama Los Angeles czy widowiskowy skok do basenu. Dziś wszyscy używają mobilnych rozwiązań, a możliwość wyszukiwania fajnych klipów przez komórkę w każdym momencie jest ogromną zaletą - wyjaśnia pomysłodawca.

Poza łatwym dostępem do filmów wideo, UnStock daje też twórcom reklam niezwykle istotny social proof, czyli dowód uznania przez użytkowaników. Ujęcia filmowe po udostępnieniu na platformie są oceniane przez innych użytkowników. Przed wykorzystaniem ich w materiale reklamowym, marketerzy mogą więc sprawdzić, czy wideo podoba się odbiorcom.

 

Pierwszy polski startup w akceleratorze AngelPad

UnStock, jako pierwszy polski startup, znalazł swoje miejsce w prestiżowym akceleratorze startupów - AngelPad, pozostawiając w tyle tysiące innych, nierzadko świetnych firm. - To jak wygrana w totka w Dolinie Krzemowej - śmieją się twórcy aplikacji. - Tym bardziej, że jesteśmy pierwszymi Polakami w tym programie - dodają AngelPad został uznany w 2015 r. przez magazyn "Forbes" za najlepszy akcelerator dla młodych firm w USA. Obecność tam to dla początkujących przedsiębiorców możliwość poznania ludzi z branży, startupowego know how oraz nawiązania relacji z największymi graczami na rynku. - Ostatnie miesiące przeżyliśmy na przyspieszonych obrotach. To także cenna lekcja amerykańskiego optymizmu w stylu “Impossible is nothing” - dodaje Górajek.

Co ciekawe, mimo że UnStock rozwija się obecnie w Dolinie Krzemowej, pod okiem tamtejszych ekspertów, to nad Wisłą znajdować się będzie centrum programowania serwisu. Zanim powstanie, twórcy aplikacji mają nadzieję na zebranie 7-cyfrowej sumy pieniędzy na rozwijanie projektu. Na razie zainwestowało w niego kilku pracowników Facebooka i Google'a. Kto będzie następny? Prawdopodobnie przekonamy się w najbliższych miesiącach.

::

Fot. Print Screen

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.