Polska znów na podium

Polska znów na podium

Brief for Poland / Aktualności

Polska odnotowała najwyższy w Europie przyrost inwestycji zagranicznych i liczby miejsc pracy stworzonych przez inwestorów. W pozostałych kategoriach uwzględnionych w dorocznym raporcie Ernst & Young Atrakcyjność inwestycyjna Europy również znalazła się w czołówce.

-

Według raportu, w ubiegłym roku bezpośrednie inwestycje zagraniczne (BIZ) stworzyły w Polsce o 67 proc. miejsc pracy więcej niż rok wcześniej; wynik całej Europy to +8 proc. Sama liczba nowych miejsc pracy (13 111) stawia Polskę na trzecim miejscu na kontynencie za Wielką Brytanią (30 311) i Rosją (13 356).

Projektów inwestycyjnych było w tym czasie w Polsce o 22 proc. więcej niż w 2011 - Europa zanotowała spadek o 2,8 proc. Dzięki tym wynikom Polska stała się liderem wzrostu w Europie. Inwestycje lokowane w Polsce należą do pracochłonnych - jeden projekt tworzy średnio 88,6 miejsc pracy, co daje Polsce trzeci wynik w Europie.

Ankietowani przez Ernst & Young przedsiębiorcy wskazali Polskę jako najbardziej atrakcyjną lokalizację dla inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej (37 proc. głosów). Wyniki pozostałych krajów regionu są dużo niższe: Czechy wskazało 15 proc. badanych, Węgry zaledwie 8 proc.



- W tym roku dzięki inwestycjom zagranicznym zamkniętym przez PAIiIZ powstało już o 21 proc. więcej miejsc pracy niż w analogicznym okresie 2012 roku - powiedział prezes PAIiIZ Sławomir Majman. - Wśród projektów zagranicznych obsługiwanych obecnie przez Agencję 60 proc. to biznesy intelektualne, a 3. miejsce zajmują ośrodki badawczo - rozwojowe - dodał. Prezes Majman zaznaczył również, że do tej pory Polska była obiektem ekspansji kapitału, a obecnie to polskie firmy coraz częściej inwestują za granicą - od 2008 polskie inwestycje zagraniczne wzrosły o 14 proc.

- Kompozycja lokowanych w Polsce projektów przemysłowych połączona z niezwykle silną pozycją Krakowa, Wrocławia czy Łodzi, jako lokalizacji dla centrów usługowych, sprawiają, że inaczej odczuwamy reperkusje światowego kryzysu niż wiele krajów Europy - skomentował wyniki raportu Paweł Tynel, dyrektor Zespołu ulg i dotacji Ernst & Young.

- Raport potwierdza, ze mamy światową modę na polski sukces. Świat rozumie, że Polska może być dobrym partnerem gospodarczym - powiedział podczas konferencji przedstawiającej raport wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński zaznaczając równocześnie, że Polska obserwuje konkurencję i pracuje nad stałym polepszaniem warunków do prowadzenia biznesu. - Sukces musi być kontynuowany i wspierany nowymi impulsami i robimy to poprzez zmiany w otoczeniu regulacyjnym polskiej gospodarki. Dzisiaj największym wyzwaniem jest wzmocnienie obsługiwania przedsiębiorców na poziomie instytucjonalnym, na poziomie państwa i samorządu - podsumował premier Piechociński.

Źródło: PAIiIZ

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.