Wirtualna rzeczywistość tańsza i łatwiej dostępna dla marek

Wirtualna rzeczywistość tańsza i łatwiej dostępna dla marek

Brief.pl / Technologie

Wirtualna rzeczywistość zatacza w realnym świecie coraz szersze kręgi. Kolejne marki decydują się wykorzystać technologię VR przy promocji swoich produktów, a kampanie z jej obecnością przybierają coraz bardziej odważne formy. Konrad Ziaja, założyciel firmy CinematicVR, opracował technologię, która w najbliższym czasie może zmienić oblicze wirtualnej rzeczywistości. Czym różni się ona od dotychczas istniejących?

-

CinematicVR oferuje innowacyjną metodę digitalizacji obiektów oraz uniwersalną platformę, dzięki której możliwa jest prezentacja zdigitalizowanych tą metodą obiektów w środowisku wirtualnej rzeczywistości (VR) i rzeczywistości rozszerzonej (AR). Dzięki wdrożonym rozwiązaniom można zrobić to znacznie taniej i szybciej niż dotychczas, a stosunek jakości uzyskanych wirtualnych kopii do nakładu pracy jest znacznie korzystniejszy niż w przypadku metod tradycyjnych, jak np. fotogrametria. Takie rozwiązanie może okazać się szczególnie atrakcyjne dla branż, dla których kluczowy jest estetyczny, wizualny aspekt produktu, a digitalizacja tradycyjnymi metodami jest zbyt trudna lub nieopłacalna. 

- Dostępne metody digitalizacji obiektów są czasochłonne i kosztowne. Podjęliśmy więc działania R&D mające na celu zbadanie różnych metod digitalizacji oraz ich usprawnienia. W wyniku naszych eksperymentów opracowaliśmy własną metodę przenoszenia obiektów do środowiska VR. Jest znacznie szybsza niż stosowane do tej pory techniki, takie jak np. fotogrametria. Ponad to, w przeciwieństwie do tradycyjnych form digitalizacji, obarczonych zawsze pewną niedoskonałością w odwzorowaniu danego obiektu, oferuje fotorealizm w odwzorowaniu , nawet bardzo skomplikowanych obiektów. Dzięki temu, tworzenie katalogów produktów w VR staje się szybkie i opłacalne - tłumaczy Ziaja.

Jakie zastosowania nowo powstałej technologii dostrzega sam autor? - Wirtualna rzeczywistość sprawia, że zaciera się granica pomiędzy zakupami przez internet, a osobistą wizytą w sklepie. Możemy na przykład stworzyć interaktywny, wirtualny katalog produktów klienta, w którym w dowolnie wykreowanej przestrzeni, obcujemy z najbardziej realistycznym odwzorowaniem produktu, znajdującym się na wyciągnięcie ręki. Jesteśmy w stanie zrobić to sprawniej niż konkurencja, a także uzyskać znacznie lepsze efekty odwzorowania produktów - dodaje.


Twórca technologii pracuje obecnie nad aplikacją VR Lookbook, czyli platformą dla marek odzieżowych, gdzie ubrania dostępne będą w wirtualnej przymierzalni. Taki projekt wymaga jednak dopracowania jeszcze bardzo wielu szczegółów. - Staramy się maksymalnie ułatwić użytkownikowi życie. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, mały ekran zwykłego smartfona, włożony w nawet najprostsze gogle VR, zmienia się w całą przestrzeń dookoła nas, wypełnioną treściami związanymi z produktami, a kontekstowe, interaktywne menu, umieszczone w przestrzeni 3D, umożliwia prostą i intuicyjną nawigację. Docelowo chcemy, by platforma była jak najprostsza w obsłudze - twierdzi Ziaja. Ostateczny efekt jego prac poznamy jednak za kilka miesięcy...

::

Fot. Materiały prasowe


Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.