Wirtualna rzeczywistość tańsza i łatwiej dostępna dla marek

Wirtualna rzeczywistość tańsza i łatwiej dostępna dla marek

Brief.pl / Technologie

Wirtualna rzeczywistość zatacza w realnym świecie coraz szersze kręgi. Kolejne marki decydują się wykorzystać technologię VR przy promocji swoich produktów, a kampanie z jej obecnością przybierają coraz bardziej odważne formy. Konrad Ziaja, założyciel firmy CinematicVR, opracował technologię, która w najbliższym czasie może zmienić oblicze wirtualnej rzeczywistości. Czym różni się ona od dotychczas istniejących?

-

CinematicVR oferuje innowacyjną metodę digitalizacji obiektów oraz uniwersalną platformę, dzięki której możliwa jest prezentacja zdigitalizowanych tą metodą obiektów w środowisku wirtualnej rzeczywistości (VR) i rzeczywistości rozszerzonej (AR). Dzięki wdrożonym rozwiązaniom można zrobić to znacznie taniej i szybciej niż dotychczas, a stosunek jakości uzyskanych wirtualnych kopii do nakładu pracy jest znacznie korzystniejszy niż w przypadku metod tradycyjnych, jak np. fotogrametria. Takie rozwiązanie może okazać się szczególnie atrakcyjne dla branż, dla których kluczowy jest estetyczny, wizualny aspekt produktu, a digitalizacja tradycyjnymi metodami jest zbyt trudna lub nieopłacalna. 

- Dostępne metody digitalizacji obiektów są czasochłonne i kosztowne. Podjęliśmy więc działania R&D mające na celu zbadanie różnych metod digitalizacji oraz ich usprawnienia. W wyniku naszych eksperymentów opracowaliśmy własną metodę przenoszenia obiektów do środowiska VR. Jest znacznie szybsza niż stosowane do tej pory techniki, takie jak np. fotogrametria. Ponad to, w przeciwieństwie do tradycyjnych form digitalizacji, obarczonych zawsze pewną niedoskonałością w odwzorowaniu danego obiektu, oferuje fotorealizm w odwzorowaniu , nawet bardzo skomplikowanych obiektów. Dzięki temu, tworzenie katalogów produktów w VR staje się szybkie i opłacalne - tłumaczy Ziaja.

Jakie zastosowania nowo powstałej technologii dostrzega sam autor? - Wirtualna rzeczywistość sprawia, że zaciera się granica pomiędzy zakupami przez internet, a osobistą wizytą w sklepie. Możemy na przykład stworzyć interaktywny, wirtualny katalog produktów klienta, w którym w dowolnie wykreowanej przestrzeni, obcujemy z najbardziej realistycznym odwzorowaniem produktu, znajdującym się na wyciągnięcie ręki. Jesteśmy w stanie zrobić to sprawniej niż konkurencja, a także uzyskać znacznie lepsze efekty odwzorowania produktów - dodaje.


Twórca technologii pracuje obecnie nad aplikacją VR Lookbook, czyli platformą dla marek odzieżowych, gdzie ubrania dostępne będą w wirtualnej przymierzalni. Taki projekt wymaga jednak dopracowania jeszcze bardzo wielu szczegółów. - Staramy się maksymalnie ułatwić użytkownikowi życie. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, mały ekran zwykłego smartfona, włożony w nawet najprostsze gogle VR, zmienia się w całą przestrzeń dookoła nas, wypełnioną treściami związanymi z produktami, a kontekstowe, interaktywne menu, umieszczone w przestrzeni 3D, umożliwia prostą i intuicyjną nawigację. Docelowo chcemy, by platforma była jak najprostsza w obsłudze - twierdzi Ziaja. Ostateczny efekt jego prac poznamy jednak za kilka miesięcy...

::

Fot. Materiały prasowe


Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.