wp - grudzien 2016

4 kroki do lepszych treści content marketingowych w B2B

4 kroki do lepszych treści content marketingowych w B2B

Brief.pl / Wiedza

Firmy walczą o klienta nie tylko produktami i usługami, ale też treściami, od których w dużej mierze zależy ich wizerunek. W działania content marketingowe inwestuje dziś niemal każdy, więc jak sprawić, żeby akurat nasze treści wybiły się na tle konkurencji? Do tego konieczne jest przede wszystkim nieszablonowe myślenie.

-

Agencja content marketingu jest pośrednikiem między firmą a ostatecznym odbiorcą treści. Know how agencji ma pomóc w stworzeniu contentu, który w atrakcyjny sposób zaprezentuje firmę, potwierdzi jej kompetencje i zachęci do skorzystania z jej usług, ale bez wykorzystywania nachalnych środków reklamowych. W tym sensie copywriter ma trudne zadanie, ponieważ musi stworzyć treść satysfakcjonującą obie strony: klienta i odbiorców jego produktu. W oparciu o to agencja In Hot Water Company wypracowała zasady tworzenia dobrego contentu dla klientów B2B.

 

1. Pozbądź się schematów

Agencje miewają specjalizacje, ale z założenia powinny być gotowe na pracę z każdym typem klienta, od lifestyle'owego po związanego z przemysłem. To wymaga wszechstronności, nie tylko pod względem wiedzy, ale też spojrzenia na zagadnienie z różnych perspektyw. Każdy z nas ma swoje schematy myślenia, które jednak nie sprawdzają się w każdym wypadku – warto je rozbić dopuszczając do dyskusji osoby z zewnątrz.
Obiektywny feedback jest ważny na etapie planowania strategii, ponieważ umożliwia sprofilowanie treści. Jeśli mamy do czynienia z ofertą B2B, dobrze jest zasięgnąć języka u przedsiębiorców, do których usługa jest skierowana. Zewnętrzny punkt widzenia stanowi świetne uzupełnienie researchu i może dostarczyć cennych informacji i pomysłów, które nie mogłyby powstać w czasie burzy mózgów w agencji.

 

2. Omijaj dział marketingu Twojego klienta 

Choć to z jego przedstawicielami agencja kontaktuje się w sprawie współpracy, lepiej ograniczyć ich udział w tworzeniu treści. Dział marketingu jest nastawiony na promocję i sprzedaż, a content marketing nie jest działaniem typowo sprzedażowym, ale w dużej mierze wizerunkowym – to dobra i ciekawa treść ma sprawić, że klient zainteresuje się ofertą. O szczegółach produktu warto porozmawiać z osobami, które decydują o ich kształcie: konstruktorami, projektantami, ale także pracownikami obsługi klienta i sprzedawcami mającymi bezpośredni kontakt z odbiorcą. To pozwoli poznać najważniejsze cechy produktu, jego mocne i słabe strony, a także to, w jaki sposób postrzegają go inni.

W rozmowie nie można bać się zadawania pozornie głupich pytań – często to, co dla rozmówcy jest oczywiste, będzie odkryciem dla nas i potencjalnych odbiorców. Dobry content dostarcza informacji i intryguje, dlatego warto wyciągać ciekawostki, pytać o nietypowe sytuacje i przypadki oraz zachęcać do podawania przykładów. Nawet zwykłe informacje statystyczne mogą być bardzo ciekawe dla osób z zewnątrz. Takie „smaczki” pozwalają pokazać firmę w sposób bliższy odbiorcy, zdjąć ją z piedestału i nawiązać nić sympatii, która pozwoli usunąć w cień twarde, ekonomiczne kalkulacje. Oferta nie musi być najkorzystniejsza cenowo, a produkt najlepszy w swoim segmencie, ale ukazanie go we właściwym świetle może zadecydować o jego przewadze nad konkurencją.


3. Zasięgnij języka u partnera firmy

Jeżeli firma ma podwykonawców lub partnerów, przed stworzeniem materiału skontaktuj się również nimi. Zdziwisz się, jak wartościowych informacji mogą dostarczyć. Partner, z jednej strony potrafi spojrzeć na firmę z zewnątrz, a z drugiej skonfrontować jej działalność z innymi podmiotami, z którymi współpracuje. Dzięki temu możesz zyskać szersze spojrzenie, wgląd w poczynania konkurencji, a także dane o samym produkcie, których nie zawsze dostarczy Twój klient. 


4. Poszukaj ciekawych danych i zaprezentuj je

Statystyki i liczby znacznie lepiej prezentują się w formie graficznej niż tekstowej. Tworząc content firmowy pamiętaj o wykorzystaniu zróżnicowanych środków wyrazu, żeby dodać atrakcyjności danym, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się nieciekawe. Grafika czy wykres jest znacznie łatwiejsza w odbiorze, pozwala pokazać niewidoczne zależności i przedstawia informacje dodatkowe, niekoniecznie związane bezpośrednio z firmą.  Im lepiej copywriter pozna produkt, który promuje, tym ciekawsze będą treści, które stworzy na jej temat. 

::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.