Gemius: Samsung goni Apple

Gemius: Samsung goni Apple

Brief.pl / Technologie

Ruch mobilny w polskiej sieci dynamicznie rośnie. W porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększył się dwukrotnie. Siłę w sieci zyskują użytkownicy produktów Samsunga, wciąż jednak najpopularniejszym urządzeniem w internecie jest iPad – wynika z badania ruchu na stronach www, które realizuje Gemius.

-

Jak pokazują badania ruchu na witrynach internetowych realizowane przez Gemiusa w kwietniu 2013 roku, ponad 5 proc. wszystkich odsłon w polskiej przestrzeni wirtualnej generowana jest przez smartfony oraz tablety. To dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Choć wśród producentów urządzeń mobilnych generujących największy ruch w polskiej sieci pierwsze miejsce nadal zajmuje Apple - tablety i smartfony tego producenta odpowiadają za niemal 33 proc. wszystkich odsłon pochodzących z urządzeń przenośnych, to największy procentowy wzrost zanotował Samsung. Udział urządzeń tego producenta w ogólnej liczbie odsłon mobilnych wzrósł w porównaniu z ubiegłym rokiem o 25 proc. i wynosi obecnie 28 proc., podczas gdy w przypadku Apple odnotowano wzrost na poziomie 2 proc. W analizowanym okresie zmniejszyła się natomiast sieciowa aktywność takich producentów jak: Nokia (spadek o 37 proc. do 11 proc.) oraz Sony (spadek o 8 proc. do 12 proc.).

Zdaniem Pawła Kolendy, Managera ds. Badań IAB Polska, wysoka pozycja Samsunga w zestawieniach zasługuje na szczególną uwagę. – Rosnący udział firmy z Seulu w ruchu generowanym w sieci to między innymi efekt obniżenia stawek za połączenia z internetem, a także udostępnienia atrakcyjnych promocji operatorskich na urządzenia mobilne. Dzięki tym rozwiązaniom, dotychczasowe bariery finansowe, kluczowe podczas podejmowania decyzji o zakupie nowoczesnych urządzeń mobilnych, straciły na znaczeniu – zauważa Kolenda.

Zaznacza, że w rezultacie obserwujemy napływ nowych użytkowników, którzy mimo, że mają stosunkowo krótki staż w internecie mobilnym i generują mniejszy ruch w sieci, dynamicznie zyskują na znaczeniu. – Jeśli zestawimy tę wiedzę z faktem, że na wysoką pozycję Apple wpływa nie tyle ruch ze smartfonów, ale głównie sieciowa aktywność tabletów, dojdziemy do wniosku, że w sektorze telefonów spółce z Cupertino rośnie coraz silniejsza konkurencja – podkreśla eksperta IAB Polska.

Z danych Gemiusa wynika także, że Polacy najczęściej łączą się z siecią za pomocą iPadów, które odpowiadają za 24 proc. wszystkich odsłon mobilnych (wzrost udziału o 8 proc. względem kwietnia 2012 roku). Wśród modeli urządzeń przenośnych generujących największy ruch w internecie znalazły się także: iPhone (8 proc., co oznacza spadek o 9 proc.) oraz Samsung Galaxy SII (3 proc, co oznacza spadek o 5 proc.), a także wprowadzone na rynek w późniejszym okresie: Samsung Galaxy SIII i Galaxy Tab 2 (po 3 proc. w kwietniu 2013 roku).

 

Źródło: Gemius

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.