Gdzie chcą pracować młodzi? Najatrakcyjniejsi pracodawcy w Polsce

Gdzie chcą pracować młodzi? Najatrakcyjniejsi pracodawcy w Polsce

Magazyn / Aktualności

Google Polska i Grupa Skanska to najatrakcyjniejsi pracodawcy w tym roku według polskich studentów - wynika z rankingu firmy Universum Global. Wysokie pozycje w rankingu zajęły również polskie firmy - Polskie Linie Lotnicze LOT, PKO Bank Polski oraz Narodowy Bank Polski.

-

Liderzy rankingu

 

Firma Universum Global w tym roku przepytała rekordową ilość polskich studentów - prawie 26 tys. z 64 uczelni. Na podstawie badań powstał ranking 100 najatrakcyjniejszych pracodawców

Bezapelacyjnym liderem rankingu jest Google Polska. Firma wygrała w kategoriach Biznes i IT. Grupa Skanska wygrała w kategorii Inżynieria. Wysokie pozycje zajęły TVN (4miejsce w kategorii Biznes) oraz Narodowego Banku Polskiego (3 miejsce w kategorii Biznes).

Oczekiwania młodych Polaków

 

Kluczowe znaczenia dla młodych Polaków mają konkurencyjne wynagrodzenie na starcie kariery, perspektywy rozwoju zawodowego oraz dojście do dużych zarobków w przyszłości.

Oczekiwana pensja polskiego studenta różni się, choć niewiele, w zależności od płci.

- Jeżeli obecna różnica w oczekiwanej płacy jest niewielka na etapie, gdy badani są studentami, pozostanie taka, gdy wejdą w życie zawodowe - uważa Yves Schneuwly, managing director Universum Switzerland & CEE. Studenci oczekują pensji na poziomie 3766,4 złotych, podczas gdy studentki kwoty niższej o 532,2 złote.

Pytani o to co jest dla nich najważniejsze w pracy zawodowej studenci odpowiadali, że „wysokie zarobki  w przyszłości” (zarówno w przypadku studentów, jak i studentek). Na drugim miejscu stawiają „dobre referencje”. Wśród studentek trzecie miejsce zajmuje „szacunek dla pracowników”, a czwarte - „bezpieczne zatrudnienie”. Dla studentów na trzecim miejscu są z kolei „szkolenia i rozwój”, a „szacunek dla pracowników” na miejscu czwartym.

::

Foto: Fotolia

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.