Gdzie chcą pracować młodzi? Najatrakcyjniejsi pracodawcy w Polsce

Gdzie chcą pracować młodzi? Najatrakcyjniejsi pracodawcy w Polsce

Magazyn / Aktualności

Google Polska i Grupa Skanska to najatrakcyjniejsi pracodawcy w tym roku według polskich studentów - wynika z rankingu firmy Universum Global. Wysokie pozycje w rankingu zajęły również polskie firmy - Polskie Linie Lotnicze LOT, PKO Bank Polski oraz Narodowy Bank Polski.

-

Liderzy rankingu

 

Firma Universum Global w tym roku przepytała rekordową ilość polskich studentów - prawie 26 tys. z 64 uczelni. Na podstawie badań powstał ranking 100 najatrakcyjniejszych pracodawców

Bezapelacyjnym liderem rankingu jest Google Polska. Firma wygrała w kategoriach Biznes i IT. Grupa Skanska wygrała w kategorii Inżynieria. Wysokie pozycje zajęły TVN (4miejsce w kategorii Biznes) oraz Narodowego Banku Polskiego (3 miejsce w kategorii Biznes).

Oczekiwania młodych Polaków

 

Kluczowe znaczenia dla młodych Polaków mają konkurencyjne wynagrodzenie na starcie kariery, perspektywy rozwoju zawodowego oraz dojście do dużych zarobków w przyszłości.

Oczekiwana pensja polskiego studenta różni się, choć niewiele, w zależności od płci.

- Jeżeli obecna różnica w oczekiwanej płacy jest niewielka na etapie, gdy badani są studentami, pozostanie taka, gdy wejdą w życie zawodowe - uważa Yves Schneuwly, managing director Universum Switzerland & CEE. Studenci oczekują pensji na poziomie 3766,4 złotych, podczas gdy studentki kwoty niższej o 532,2 złote.

Pytani o to co jest dla nich najważniejsze w pracy zawodowej studenci odpowiadali, że „wysokie zarobki  w przyszłości” (zarówno w przypadku studentów, jak i studentek). Na drugim miejscu stawiają „dobre referencje”. Wśród studentek trzecie miejsce zajmuje „szacunek dla pracowników”, a czwarte - „bezpieczne zatrudnienie”. Dla studentów na trzecim miejscu są z kolei „szkolenia i rozwój”, a „szacunek dla pracowników” na miejscu czwartym.

::

Foto: Fotolia

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.