Polska spółka przeciwko kosmicznemu zagrożeniu

Polska spółka przeciwko kosmicznemu zagrożeniu

Brief.pl / Aktualności

Laureaci rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie wezmą udział w europejskim projekcie NEOSTED, w ramach którego powstanie pierwsza z globalnych sieci naziemnych obserwatoriów astronomicznych, których celem będzie monitorowanie nieba i krążących po ziemskiej orbicie kosmicznych śmieci oraz wykrywanie kosmicznych zagrożeń grożących mieszkańcom naszej planety. System ma docelowo działać w trybie 24-godzinnym i obejmować swoim zasięgiem cały ziemski nieboskłon.

-

Kosmiczne innowacje

 

Liderem międzynarodowego konsorcjum, które pracuje nad systemem jest włoska firma Compagnia Generale per lo Spazio, a Creotech Instruments jest jedyną polską firmą uczestniczącą w tym prestiżowym przedsięwzięciu.

W ramach podpisanej przez Creotech Instruments w lipcu umowy, zawartej na około 4 mln złotych,  do końca 2017 roku powstanie osiem zaawansowanych kamer dla teleskopu, który trafi do pierwszego z obserwatoriów. W przyszłości liczba kamer zainstalowanych na teleskopie ma wzrosnąć do szesnastu, co pozwoli na jeszcze dokładniejsze monitorowanie nieba. Pilotażowa placówka najprawdopodobniej zostanie zlokalizowana na Sycylii. Zlecenie na montaż serii kamer na potrzeby pierwszego z obserwatoriów poprzedził projekt NEOSTEL, w ramach którego Creotech zaprojektował system oraz poddał testom jego krytyczne komponenty. 

Grzegorz Brona, Prezes Creotech Instruments, zwraca uwagę, że zaawansowane kamery będą wykorzystywać kilka innowacyjnych rozwiązań opracowanych i rozwijanych przez firmę z Piaseczna.

- Analiza obrazu rejestrowanego przez osiem, a docelowo szesnaście kamer wymaga doskonałego systemu synchronizacji czasu. Rozwiązanie wykorzystane w teleskopach NEO będzie bazować na opracowanej przez Creotech Instruments S.A. technologii takiej synchronizacji, która zapewnia synchronizację czasu na poziomie ułamków mikrosekund. Polska zaczyna się technologicznie specjalizować w systemach zobrazowania nieba i śledzeniu śmieci kosmicznych. Jesteśmy obecnie w trzech konsorcjach, które nad takimi systemami pracują. Współpracujemy między innymi z Instytutem Technologii Wojsk Lotniczych przy systemie SST przeznaczonym do monitorowania nieba nad Polską. Oprócz tego Creotech przez wiele lat współpracował z grupą wybitnych polskich naukowców przy eksperymencie Pi of the Sky, który miał charakter absolutnie pionierski, jeśli chodzi o zautomatyzowaną obserwację nieba dla celów naukowych na świecie – tłumaczy Grzegorz Brona.

Nie tylko kosmos

 

Kosmiczna firma z Piaseczna zorientowana jest na projekty kosmiczne, ale rozwija także inne nogi biznesowe. Oferuje technologie i aplikacje użytkowe, z których korzystają m.in. ośrodki naukowo-badawcze, operatorzy telekomunikacyjni i sieci handlowe w Polsce i na świecie. Elektronika i specjalistyczna aparatura pomiarowa wyprodukowana przez Creotech wykorzystywana jest w najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie instytucjach badawczych świata takich jak Europejska Organizacja Badań Jądrowych CERN w Genewie, Instytut Badań Ciężkich Jonów GSI i Centrum Badawcze DESY w Niemczech.

Firma świadczy także usługi montażu kontraktowego dla wymagających klientów biznesowych, dla których jakość jest najważniejsza. Tę najwyższą jakość montowanych układów elektronicznych gwarantuje „kosmiczny” cleanroom, czyli kompleks pomieszczeń spełniających rygorystyczne standardy montażu elementów kosmicznych przeznaczonych dla satelitów i stacji kosmicznych.

::

Foto: Fotolia/chagpg

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.