Polska spółka przeciwko kosmicznemu zagrożeniu

Polska spółka przeciwko kosmicznemu zagrożeniu

Brief.pl / Aktualności

Laureaci rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie wezmą udział w europejskim projekcie NEOSTED, w ramach którego powstanie pierwsza z globalnych sieci naziemnych obserwatoriów astronomicznych, których celem będzie monitorowanie nieba i krążących po ziemskiej orbicie kosmicznych śmieci oraz wykrywanie kosmicznych zagrożeń grożących mieszkańcom naszej planety. System ma docelowo działać w trybie 24-godzinnym i obejmować swoim zasięgiem cały ziemski nieboskłon.

-

Kosmiczne innowacje

 

Liderem międzynarodowego konsorcjum, które pracuje nad systemem jest włoska firma Compagnia Generale per lo Spazio, a Creotech Instruments jest jedyną polską firmą uczestniczącą w tym prestiżowym przedsięwzięciu.

W ramach podpisanej przez Creotech Instruments w lipcu umowy, zawartej na około 4 mln złotych,  do końca 2017 roku powstanie osiem zaawansowanych kamer dla teleskopu, który trafi do pierwszego z obserwatoriów. W przyszłości liczba kamer zainstalowanych na teleskopie ma wzrosnąć do szesnastu, co pozwoli na jeszcze dokładniejsze monitorowanie nieba. Pilotażowa placówka najprawdopodobniej zostanie zlokalizowana na Sycylii. Zlecenie na montaż serii kamer na potrzeby pierwszego z obserwatoriów poprzedził projekt NEOSTEL, w ramach którego Creotech zaprojektował system oraz poddał testom jego krytyczne komponenty. 

Grzegorz Brona, Prezes Creotech Instruments, zwraca uwagę, że zaawansowane kamery będą wykorzystywać kilka innowacyjnych rozwiązań opracowanych i rozwijanych przez firmę z Piaseczna.

- Analiza obrazu rejestrowanego przez osiem, a docelowo szesnaście kamer wymaga doskonałego systemu synchronizacji czasu. Rozwiązanie wykorzystane w teleskopach NEO będzie bazować na opracowanej przez Creotech Instruments S.A. technologii takiej synchronizacji, która zapewnia synchronizację czasu na poziomie ułamków mikrosekund. Polska zaczyna się technologicznie specjalizować w systemach zobrazowania nieba i śledzeniu śmieci kosmicznych. Jesteśmy obecnie w trzech konsorcjach, które nad takimi systemami pracują. Współpracujemy między innymi z Instytutem Technologii Wojsk Lotniczych przy systemie SST przeznaczonym do monitorowania nieba nad Polską. Oprócz tego Creotech przez wiele lat współpracował z grupą wybitnych polskich naukowców przy eksperymencie Pi of the Sky, który miał charakter absolutnie pionierski, jeśli chodzi o zautomatyzowaną obserwację nieba dla celów naukowych na świecie – tłumaczy Grzegorz Brona.

Nie tylko kosmos

 

Kosmiczna firma z Piaseczna zorientowana jest na projekty kosmiczne, ale rozwija także inne nogi biznesowe. Oferuje technologie i aplikacje użytkowe, z których korzystają m.in. ośrodki naukowo-badawcze, operatorzy telekomunikacyjni i sieci handlowe w Polsce i na świecie. Elektronika i specjalistyczna aparatura pomiarowa wyprodukowana przez Creotech wykorzystywana jest w najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie instytucjach badawczych świata takich jak Europejska Organizacja Badań Jądrowych CERN w Genewie, Instytut Badań Ciężkich Jonów GSI i Centrum Badawcze DESY w Niemczech.

Firma świadczy także usługi montażu kontraktowego dla wymagających klientów biznesowych, dla których jakość jest najważniejsza. Tę najwyższą jakość montowanych układów elektronicznych gwarantuje „kosmiczny” cleanroom, czyli kompleks pomieszczeń spełniających rygorystyczne standardy montażu elementów kosmicznych przeznaczonych dla satelitów i stacji kosmicznych.

::

Foto: Fotolia/chagpg

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?