F-commerce. Jak skutecznym narzędziem marketingowym jest Facebook?

F-commerce. Jak skutecznym narzędziem marketingowym jest Facebook?

Brief.pl / Aktualności

F-commerce jest na polskim rynku stosunkowo nowym pojęciem, dla niektórych marketerów jeszcze zupełnie obcym. Pod tą enigmatyczną nazwą kryją się działania w mediach społecznościowych związane z silnym wsparciem sprzedaży. Choć wśród specjalistów zdania na temat ich potencjału handlowego są podzielone, to warto przyjrzeć się bliżej, jaki „społecznościówki” kryją w sobie biznesowy potencjał.

-

 

Media społecznościowe – wirtualny market

 

Oponenci twierdzą, że użytkownicy korzystają z takich mediów niekomercyjnie, zatem wchodzą tam raczej w celach towarzyskich i rozrywkowych, bez gotowości do zakupów. W praktyce wygląda to trochę inaczej. Ilość transakcji dokonywanych za pośrednictwem mediów społecznościowych stale rośnie. Najnowsze analizy dowodzą, że ten rodzaj sprzedaży jest bardzo skuteczny. Spotykamy się tutaj ze zjawiskiem zakupów pod wpływem impulsu, które jest bardzo dobrze znane z innych kanałów sprzedażowych. Obecnie najpopularniejszą platformą tego typu jest Facebook. Skupiając największe grono użytkowników, daje możliwości dotarcia do ogromnej grupy potencjalnych klientów. Drugim rosnącym w siłę medium jest Instagram, budujący przede wszystkim młodą i aktywną społeczność. Jak skutecznie wykorzystać ich potencjał? Przyjrzyjmy się bliżej nowym narzędziom, jakie oferują.

 

Facebook – w pogoni za trendami

 

Aby zbudować podstawowe i efektywne narzędzie, na początek, podobnie jak w przypadku tradycyjnych form marketingu, należy dobrze dobrać grupę docelową i atrakcyjnie przedstawić proponowaną ofertę. Równie ważna jest promocja samej platformy sprzedażowej, jak i towarów lub usług przez nią proponowanych. Konkurencja jest jednak coraz większa, zatem warto pomyśleć o tym, jak wyjść poza szablonowe formy. Facebook ułatwia nam sprawę, wprowadzając nowe narzędzia usprawniające sprzedaż. Proponowane rozwiązania są odpowiedzią na panujące trendy i oczekiwania odbiorców. 

 

Rynek sprzedażowy jest mobilny

 

Kluczowy kierunek zmian wyznacza zainteresowanie mobilnymi urządzeniami. Wszechobecne smartfony i tablety kreują dzisiejszą rzeczywistość. Użytkownicy coraz częściej kupują za ich pośrednictwem. Wirtualny świat już dawno wyszedł poza standardowe, stacjonarne formy. Według raportu Facebooka, aż 80% dochodów z reklam pochodzi z urządzeń przenośnych. Nic dziwnego zatem, że reakcja Marka Zuckerberga jest natychmiastowa. Dynamika rozwoju mobilnego rynku poskutkowała stworzeniem nowych narzędzi. Trzy najnowsze propozycje przedstawia Jagoda Dynowska, specjalistka marketingu z wrocławskiej firmy EACTIVE.

1. Dynamic Ads na Instagramie. Format wcześniej dostępny wyłącznie na Facebooku, od niedawna również na Instagramie. Jego funkcjonalność polega na dotarciu dynamicznych reklam do użytkownika, który wcześniej wykazywał zainteresowanie danymi produktami.

2. Facebookowe „grupy niestandardowych odbiorców z witryny”. Ta opcja została udoskonalona. Filtry identyfikujące konsumentów, są zdecydowanie bardziej precyzyjne.

 

Teraz umożliwią dotarcie do klientów ze względu na:

- częstotliwość, z jaką dana osoba np. wchodzi na stronę,

- czas przeznaczony na pewną czynność, np. przeglądanie wybranej podstrony,

- kwotę wydaną przez użytkownika,

- rodzaj urządzenia z jakiego korzysta.

Facebook podkreśla, że „Grupy niestandardowych odbiorców z witryny” zostały przetestowane podczas współpracy z Allegro. Korzystanie z tego rodzaju reklamy przełożyło się faktycznie na wzrost wskaźnika ROI.

3. Local Awareness. Bardzo interesująca opcja wykorzystująca geolokalizację. Pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym, bezpośrednio do osób znajdujących się w określonym promieniu od wybranych przez reklamodawcę sklepów, lub lokali usługowych. System dostarcza reklamę mobilną punktu, który w danej chwili znajduje się najbliżej użytkownika.

4. Dynamic Ads dla branży turystycznej. Funkcjonalność związana ściśle z branżą turystyczną. W związku z natężeniem wyszukiwania ofert wakacyjnych za pośrednictwem urządzeń mobilnych Facebook zwrócił się w kierunku tego segmentu usług i przygotował nowe funkcje formatu Dynamic Ads, dodając pomocne kryteria, takie jak cel podróży i zakres dat.

Media społecznościowe kryją w sobie ogromny potencjał. Stały się wartościowym środkiem przekazu, wyprzedzając popularnością i częstotliwością odwiedzin inne miejsca sieciowe. Są dla ich użytkowników „drugim domem”, w którym się czują dobrze i do którego często wracają. Warto korzystać z możliwości handlowych „społecznościówek”, to ogromny obszar do zagospodarowania.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?