F-commerce. Jak skutecznym narzędziem marketingowym jest Facebook?

F-commerce. Jak skutecznym narzędziem marketingowym jest Facebook?

Brief.pl / Aktualności

F-commerce jest na polskim rynku stosunkowo nowym pojęciem, dla niektórych marketerów jeszcze zupełnie obcym. Pod tą enigmatyczną nazwą kryją się działania w mediach społecznościowych związane z silnym wsparciem sprzedaży. Choć wśród specjalistów zdania na temat ich potencjału handlowego są podzielone, to warto przyjrzeć się bliżej, jaki „społecznościówki” kryją w sobie biznesowy potencjał.

-

 

Media społecznościowe – wirtualny market

 

Oponenci twierdzą, że użytkownicy korzystają z takich mediów niekomercyjnie, zatem wchodzą tam raczej w celach towarzyskich i rozrywkowych, bez gotowości do zakupów. W praktyce wygląda to trochę inaczej. Ilość transakcji dokonywanych za pośrednictwem mediów społecznościowych stale rośnie. Najnowsze analizy dowodzą, że ten rodzaj sprzedaży jest bardzo skuteczny. Spotykamy się tutaj ze zjawiskiem zakupów pod wpływem impulsu, które jest bardzo dobrze znane z innych kanałów sprzedażowych. Obecnie najpopularniejszą platformą tego typu jest Facebook. Skupiając największe grono użytkowników, daje możliwości dotarcia do ogromnej grupy potencjalnych klientów. Drugim rosnącym w siłę medium jest Instagram, budujący przede wszystkim młodą i aktywną społeczność. Jak skutecznie wykorzystać ich potencjał? Przyjrzyjmy się bliżej nowym narzędziom, jakie oferują.

 

Facebook – w pogoni za trendami

 

Aby zbudować podstawowe i efektywne narzędzie, na początek, podobnie jak w przypadku tradycyjnych form marketingu, należy dobrze dobrać grupę docelową i atrakcyjnie przedstawić proponowaną ofertę. Równie ważna jest promocja samej platformy sprzedażowej, jak i towarów lub usług przez nią proponowanych. Konkurencja jest jednak coraz większa, zatem warto pomyśleć o tym, jak wyjść poza szablonowe formy. Facebook ułatwia nam sprawę, wprowadzając nowe narzędzia usprawniające sprzedaż. Proponowane rozwiązania są odpowiedzią na panujące trendy i oczekiwania odbiorców. 

 

Rynek sprzedażowy jest mobilny

 

Kluczowy kierunek zmian wyznacza zainteresowanie mobilnymi urządzeniami. Wszechobecne smartfony i tablety kreują dzisiejszą rzeczywistość. Użytkownicy coraz częściej kupują za ich pośrednictwem. Wirtualny świat już dawno wyszedł poza standardowe, stacjonarne formy. Według raportu Facebooka, aż 80% dochodów z reklam pochodzi z urządzeń przenośnych. Nic dziwnego zatem, że reakcja Marka Zuckerberga jest natychmiastowa. Dynamika rozwoju mobilnego rynku poskutkowała stworzeniem nowych narzędzi. Trzy najnowsze propozycje przedstawia Jagoda Dynowska, specjalistka marketingu z wrocławskiej firmy EACTIVE.

1. Dynamic Ads na Instagramie. Format wcześniej dostępny wyłącznie na Facebooku, od niedawna również na Instagramie. Jego funkcjonalność polega na dotarciu dynamicznych reklam do użytkownika, który wcześniej wykazywał zainteresowanie danymi produktami.

2. Facebookowe „grupy niestandardowych odbiorców z witryny”. Ta opcja została udoskonalona. Filtry identyfikujące konsumentów, są zdecydowanie bardziej precyzyjne.

 

Teraz umożliwią dotarcie do klientów ze względu na:

- częstotliwość, z jaką dana osoba np. wchodzi na stronę,

- czas przeznaczony na pewną czynność, np. przeglądanie wybranej podstrony,

- kwotę wydaną przez użytkownika,

- rodzaj urządzenia z jakiego korzysta.

Facebook podkreśla, że „Grupy niestandardowych odbiorców z witryny” zostały przetestowane podczas współpracy z Allegro. Korzystanie z tego rodzaju reklamy przełożyło się faktycznie na wzrost wskaźnika ROI.

3. Local Awareness. Bardzo interesująca opcja wykorzystująca geolokalizację. Pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym, bezpośrednio do osób znajdujących się w określonym promieniu od wybranych przez reklamodawcę sklepów, lub lokali usługowych. System dostarcza reklamę mobilną punktu, który w danej chwili znajduje się najbliżej użytkownika.

4. Dynamic Ads dla branży turystycznej. Funkcjonalność związana ściśle z branżą turystyczną. W związku z natężeniem wyszukiwania ofert wakacyjnych za pośrednictwem urządzeń mobilnych Facebook zwrócił się w kierunku tego segmentu usług i przygotował nowe funkcje formatu Dynamic Ads, dodając pomocne kryteria, takie jak cel podróży i zakres dat.

Media społecznościowe kryją w sobie ogromny potencjał. Stały się wartościowym środkiem przekazu, wyprzedzając popularnością i częstotliwością odwiedzin inne miejsca sieciowe. Są dla ich użytkowników „drugim domem”, w którym się czują dobrze i do którego często wracają. Warto korzystać z możliwości handlowych „społecznościówek”, to ogromny obszar do zagospodarowania.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.