Nokia Open Innovation Challange wspiera rozwój IoT

Nokia Open Innovation Challange wspiera rozwój IoT

Brief.pl / Aktualności

Nokia Open Innovation Challenge 2016 pomaga rozwijać internet rzeczy m.in. w segmentach autonomicznych samochodów czy e-zdrowia. Akcja skierowana do innowatorów na całym świecie rozwijających technologie przyszłości poprzez internet rzeczy w takich dziedzinach, jak bezpieczeństwo publiczne, połączone samochody, przemysł 4.0, e-zdrowie, użyteczność publiczna, ochrona i inteligentne miasta.

-

Nokia Open Innovation Challenge

Już po raz czwarty ruszył program Nokia Open Innovation Challenge, skupiający się na wykorzystaniu internetu rzeczy (IoT) w bezpieczeństwie publicznym, autonomicznych samochodach, przemyśle 4.0, zdrowiu cyfrowym, sektorze użyteczności publicznej, bezpieczeństwie oraz inteligentnych miastach. Akcja organizowana jest we współpracy z firmą venture capital Nokia Growth Partners, która w tym roku ogłosiła budżet inwestycyjny wart 350 milionów dolarów na inwestycje związane z internetem rzeczy.

Nokia Open Innovation Challenge 2016 poszukuje nowych pomysłów i nowych modeli biznesowych dla ekscytujących dziedzin związanych z internetem rzeczy. W ramach programu, zgłoszenia oceniane będą przez Nokię oraz ekspertów branżowych pod kątem innowacyjnego i biznesowego potencjału pomysłów oraz ich wpływu na inne dziedziny życia. Zwycięzcy będą mogli dołączyć do Programu Nokia Innovation Accelerator, by dalej rozwijać swoje pomysły w strukturach Nokii oraz mieć dostęp do ogólnoświatowego rynku oraz sieci inwestorów Nokii. Dodatkowo, między trzema najlepszymi zespołami rozdysponowana zostanie nagroda pieniężna wynosząca do 100 000 euro. Zgłoszenia będą przyjmowane do 15 sierpnia br., po czym będą oceniane. Piętnaście najlepszych zespołów zostanie zaproszonych na dwudniowe warsztaty rozwojowe z ekspertami Nokii prowadzone w październiku w Paryżu. Ostateczny wybór zwycięzców oraz ceremonia wręczenia nagród odbędą się zaraz po warsztatach. Nokia Open Innovation Challenge skierowany jest do wszystkich innowatorów, startupów, organizacji, akademii oraz osób prywatnych na całym świecie rozwijających technologie jutra polepszające życie i mogących przedstawić działający prototyp swojego pomysłu.

Innowacyjne rozwiązania 

 

W nadchodzących latach, internet rzeczy przyniesie nowe rozwiązania ułatwiające ludziom życie, zwiększające efektywność fabryk oraz dające nowe możliwości biznesowe operatorom i przedsiębiorcom. Bell Labs Consulting prognozowało niedawno, że do 2020 internetem rzeczy połączonych będzie 46 miliardów urządzeń. Wszystkie te urządzenia wpłyną na różnorodność zastosowań IoT, w tym na inteligentne miasta, inteligentniejsze i szybsze aplikacje chroniące nasze zdrowie czy bezpieczeństwo oraz bardziej responsywne i intuicyjne sieci smart grid.

 – Cyfryzacja to kolejna rewolucja przemysłowa, zaś automatyzacja wszystkiego daje człowiekowi nowe możliwości. Nokia Open Innovation Challenge 2016 poszukuje nowych pomysłów na łączenie ludzi i rzeczy. Dla innowatorów i startupów jest to świetna okazja, by wykorzystać globalną obecność Nokii i poznać firmy venture capital, tym samym sprawdzając, jak możemy współpracować i tworzyć technologie jutra pomagające ocalać życie, poprawiać środowisko i czynić nasze życie lepszym - powiedział Marc Rouanne, chief innovation and operation officer w Nokia.

– Poza nagrodą główną, Nokia Open Innovation Challenge pozwala firmom IoT znaleźć nowych partnerów, poznać inwestorów, otrzymać wskazówki do swoich pomysłów biznesowych i spotkać innych przedsiębiorców. Cieszymy się, że możemy ponownie sponsorować ten konkurs - podkreślił Bo Ilsoe, managing partner w Nokia Growth Partners.

Wizją Nokii jest poszerzanie ludzkich możliwości technologicznych poprawiających życie i dawanie ludziom możliwości rozwoju poprzez dostęp do programowalnego świata, gdzie miliardy osób, rzeczy, czujników i urządzeń są połączone. Podczas Mobile World Congress 2016 Nokia przedstawiła swoje podejście do tego jak być liderem w rozwoju sieci nowej generacji 5G oraz technologiach IoT poprzez m.in. zróżnicowane portfolio aplikacji, platform, rozwiązań ochronnych, rozwiązań łączności czy usług dla wielu branż. Możliwości zastosowania internetu rzeczy torują drogę do wdrażania technologii przyszłości takich, jak 5G.

::

Foto: Fotolia/bakhtiarzein

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.