Jakie serwisy turystyczne są najpopularniejsze wśród użytkowników mobilnych?

Jakie serwisy turystyczne są najpopularniejsze wśród użytkowników mobilnych?

Brief.pl / Technologie

Zespół Spicy Mobile przeprowadził badanie Mobience, w którym poddał analizie ruch na serwisach turystycznych w 2015 i 2016 roku. W czerwcu 2016 roku zasięg tych stron internetowych wynosił 24%, czyli o 6% więcej niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego. Użytkownicy coraz częściej sięgają po telefony, gdy planują wakacje. Jakie strony najczęściej odwiedzają?

-

Planowanie

Takie strony jak rozklad-pkp.pl, e-podroznik.pl, skyscanner.pl pozwalają na szukanie środków transportu, czy sprawdzanie rozkładów jazdy. Witryny te są bardzo przydatnym i skracającym czas podróży narzędziem, dlatego też ich popularność wzrasta z roku na rok. W czerwcu 2016 roku zasięg portalu rozklad-pkp.pl, sięgał 26%.

Bookowanie

Oprócz planowania podróży użytkownicy wykorzystują urządzenia mobilne do rezerwowania noclegów. Od dwóch lat najpopularniejszą witryną jest tu booking.com. Na liście najpopularniejszych odwiedzanych turystycznych stron internetowych pojawiają się również takie domeny jak nocowanie.pl czy eholiday.pl. Można tam z łatwością znaleźć nocleg, zarezerwować ofertę, a nawet opłacić pobyt za pośrednictwem strony. Strony mają przejrzyste wersje mobilne i z łatwością można poruszać się po nich z poziomu telefonu czy tabletu.

Promocje

Nie można pominąć witryn oferujących promocyjne wyjazdy, noclegi, przejazdy i loty w niższych cenach. Travelist.pl i travelplanet.pl właśnie takie oferty gromadzą u siebie, dzięki czemu użytkownik ma możliwość znalezienia ofert w bardzo atrakcyjnych cenach. Co więcej, strony reklamują też pożyczki, które można wziąć na okres wakacji. Dodatkową opcją jest też możliwość wykupienia ubezpieczenia, rezerwacji parkingu przy lotnisku i wiele innych usług około turystycznych. 

Ocenianie

Jak się okazuje, w dobie mediów społecznościowych uwielbiamy oceniać i dawać recenzje. Nie boimy się przy tym zwracać uwagi na napotkane podczas wyjazdów niedogodności. W odpowiedzi na ten trens powstały więc portale, które umożliwiają wystawianie ocen w jednym miejscu. Najbardziej popularnym okazał się tripadvisor.com. Na stronie można ocenić nie tylko hotele, ale również restauracje i proponowane atrakcje lub wycieczki. Co więcej, portal cyklicznie wydaje własną top listę na dany rok. Dzięki temu można poznać najmodniejsze cele podróżnicze w okresie czasu. Tego typu portale przestrzegają również przed nieudanymi wyjazdami.

Analizując badanie Mobience widać, że większość odwiedzanych stron to domeny polskie. Polacy na wakacje częściej niż laptopa, zabierają smartfon, co oczywiście skutkuje wzrostem ruchu na portalach turystycznych z poziomu telefonu. Poczytność serwisów turystycznych z poziomu urządzeń mobilnych to przede wszystkim dobre informacje dla reklamodawców, którzy mogą podążać za swoimi potencjalnymi klientami, również przy oakzji wakacyjnych podróży.

::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.