Jakie serwisy turystyczne są najpopularniejsze wśród użytkowników mobilnych?

Jakie serwisy turystyczne są najpopularniejsze wśród użytkowników mobilnych?

Brief.pl / Technologie

Zespół Spicy Mobile przeprowadził badanie Mobience, w którym poddał analizie ruch na serwisach turystycznych w 2015 i 2016 roku. W czerwcu 2016 roku zasięg tych stron internetowych wynosił 24%, czyli o 6% więcej niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego. Użytkownicy coraz częściej sięgają po telefony, gdy planują wakacje. Jakie strony najczęściej odwiedzają?

-

Planowanie

Takie strony jak rozklad-pkp.pl, e-podroznik.pl, skyscanner.pl pozwalają na szukanie środków transportu, czy sprawdzanie rozkładów jazdy. Witryny te są bardzo przydatnym i skracającym czas podróży narzędziem, dlatego też ich popularność wzrasta z roku na rok. W czerwcu 2016 roku zasięg portalu rozklad-pkp.pl, sięgał 26%.

Bookowanie

Oprócz planowania podróży użytkownicy wykorzystują urządzenia mobilne do rezerwowania noclegów. Od dwóch lat najpopularniejszą witryną jest tu booking.com. Na liście najpopularniejszych odwiedzanych turystycznych stron internetowych pojawiają się również takie domeny jak nocowanie.pl czy eholiday.pl. Można tam z łatwością znaleźć nocleg, zarezerwować ofertę, a nawet opłacić pobyt za pośrednictwem strony. Strony mają przejrzyste wersje mobilne i z łatwością można poruszać się po nich z poziomu telefonu czy tabletu.

Promocje

Nie można pominąć witryn oferujących promocyjne wyjazdy, noclegi, przejazdy i loty w niższych cenach. Travelist.pl i travelplanet.pl właśnie takie oferty gromadzą u siebie, dzięki czemu użytkownik ma możliwość znalezienia ofert w bardzo atrakcyjnych cenach. Co więcej, strony reklamują też pożyczki, które można wziąć na okres wakacji. Dodatkową opcją jest też możliwość wykupienia ubezpieczenia, rezerwacji parkingu przy lotnisku i wiele innych usług około turystycznych. 

Ocenianie

Jak się okazuje, w dobie mediów społecznościowych uwielbiamy oceniać i dawać recenzje. Nie boimy się przy tym zwracać uwagi na napotkane podczas wyjazdów niedogodności. W odpowiedzi na ten trens powstały więc portale, które umożliwiają wystawianie ocen w jednym miejscu. Najbardziej popularnym okazał się tripadvisor.com. Na stronie można ocenić nie tylko hotele, ale również restauracje i proponowane atrakcje lub wycieczki. Co więcej, portal cyklicznie wydaje własną top listę na dany rok. Dzięki temu można poznać najmodniejsze cele podróżnicze w okresie czasu. Tego typu portale przestrzegają również przed nieudanymi wyjazdami.

Analizując badanie Mobience widać, że większość odwiedzanych stron to domeny polskie. Polacy na wakacje częściej niż laptopa, zabierają smartfon, co oczywiście skutkuje wzrostem ruchu na portalach turystycznych z poziomu telefonu. Poczytność serwisów turystycznych z poziomu urządzeń mobilnych to przede wszystkim dobre informacje dla reklamodawców, którzy mogą podążać za swoimi potencjalnymi klientami, również przy oakzji wakacyjnych podróży.

::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.