STARTUP POLAND: Ruszyło największe badanie polskiej sceny startupowej

STARTUP POLAND: Ruszyło największe badanie polskiej sceny startupowej

Brief.pl / Aktualności

Rozpoczęło się drugie już, największe badanie polskiej sceny startupowej. Fundacja Startup Poland zachęcona ogromnym sukcesem pierwszej edycji raportu Polskie Startupy 2015, ponownie przeprowadza badanie zaprojektowane przez dr Agnieszkę Skalę z Politechniki Warszawskiej.

-

Na podstawie zaprojektowanego przez eksperta zadania powstanie raport, który nie tylko narysuje bieżący obraz sceny startupowej, ale pokaże też dynamikę zachodzących na niej zmian. Dodatkowo, badanie zostanie w tym roku rozszerzone o dane z trzech krajów regionu CEE: Czechy, Słowację i Węgry. Teraz zespół ankieterów Startup Poland apelują do polskich startupów o wzięcie udziału w badaniu: pokażmy się, powtórzmy ubiegłoroczny sukces!

- Zdajemy sobie sprawę, że aby być dobrym adwokatem startupów, musimy opierać się na wiarygodnych danych, których do momentu publikacji naszego raportu Polskie Startupy 2015 w Polsce zwyczajnie nie było. Nasz poprzedni raport był szeroko cytowany przez media, inwestorów, polityków i analityków rynku. Wiemy, że te dane są potrzebne, dlatego po raz drugi podejmujemy wyzwanie dotarcia do wszystkich startupów w Polsce - mówi Eliza Kruczkowska, CEO Startup Poland

 

Dymaniczny rozwój startupów

W ubiegłorocznym badaniu wzięło udział przeszło 500S podmiotów. Ze względu na dynamikę rozwoju sceny startupowej, w tym roku badanie zostanie przeprowadzone wśród minimum tysiąca firm. Raport zostanie w całości upubliczniony we wrześniu br. Pozwoli przyjrzeć się m.in. źródłom finansowania, modelom biznesowym i źródłom innowacji dla startupów.

- Z ankiety dowiemy się, jak wygląda zatrudnienie, udział kobiet wśród założycieli, eksport, kontakty ze sferą nauki. Zweryfikujemy hipotezy związane z trudnością analizy branży na podstawie statystyk GUS. Zapytamy o poziom osiąganego wzrostu,  plany na przyszłość, źródła zasobów i obecność na rynkach zagranicznych - tłumaczy koordynatorka badania. dr Agnieszka Skala z Politechniki Warszawskiej.

 

Jak badać polskie startupy?

W oparciu o metodologię zaproponowaną przez dr Agnieszkę Skalę z PW zbudowana została ankieta, która zaowocuje publicznym raportem o mikro - małych i średnich przedsiębiorstwach tworzących branżę cyfrową w Polsce.

Listę polskich startupów Startup Poland budowało przez kilka miesięcy, korzystając z aktualizowanej na bieżąco własnej bazy firm oraz zbierając kontakty od liderów startupowych społeczności, funduszy VC, akceleratorów, organizatorow dedykowanych konkursów oraz analizując list dotacyjne czy inne dostępne bazy startupów. Teraz ankieterzy Fundacji osobiście kontaktują się z przedstawicielami każdej z firm, prosząc o uważne wypełnienie ankiety.  

::

Fot. Fotolia

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.