STARTUP POLAND: Ruszyło największe badanie polskiej sceny startupowej

STARTUP POLAND: Ruszyło największe badanie polskiej sceny startupowej

Brief.pl / Aktualności

Rozpoczęło się drugie już, największe badanie polskiej sceny startupowej. Fundacja Startup Poland zachęcona ogromnym sukcesem pierwszej edycji raportu Polskie Startupy 2015, ponownie przeprowadza badanie zaprojektowane przez dr Agnieszkę Skalę z Politechniki Warszawskiej.

-

Na podstawie zaprojektowanego przez eksperta zadania powstanie raport, który nie tylko narysuje bieżący obraz sceny startupowej, ale pokaże też dynamikę zachodzących na niej zmian. Dodatkowo, badanie zostanie w tym roku rozszerzone o dane z trzech krajów regionu CEE: Czechy, Słowację i Węgry. Teraz zespół ankieterów Startup Poland apelują do polskich startupów o wzięcie udziału w badaniu: pokażmy się, powtórzmy ubiegłoroczny sukces!

- Zdajemy sobie sprawę, że aby być dobrym adwokatem startupów, musimy opierać się na wiarygodnych danych, których do momentu publikacji naszego raportu Polskie Startupy 2015 w Polsce zwyczajnie nie było. Nasz poprzedni raport był szeroko cytowany przez media, inwestorów, polityków i analityków rynku. Wiemy, że te dane są potrzebne, dlatego po raz drugi podejmujemy wyzwanie dotarcia do wszystkich startupów w Polsce - mówi Eliza Kruczkowska, CEO Startup Poland

 

Dymaniczny rozwój startupów

W ubiegłorocznym badaniu wzięło udział przeszło 500S podmiotów. Ze względu na dynamikę rozwoju sceny startupowej, w tym roku badanie zostanie przeprowadzone wśród minimum tysiąca firm. Raport zostanie w całości upubliczniony we wrześniu br. Pozwoli przyjrzeć się m.in. źródłom finansowania, modelom biznesowym i źródłom innowacji dla startupów.

- Z ankiety dowiemy się, jak wygląda zatrudnienie, udział kobiet wśród założycieli, eksport, kontakty ze sferą nauki. Zweryfikujemy hipotezy związane z trudnością analizy branży na podstawie statystyk GUS. Zapytamy o poziom osiąganego wzrostu,  plany na przyszłość, źródła zasobów i obecność na rynkach zagranicznych - tłumaczy koordynatorka badania. dr Agnieszka Skala z Politechniki Warszawskiej.

 

Jak badać polskie startupy?

W oparciu o metodologię zaproponowaną przez dr Agnieszkę Skalę z PW zbudowana została ankieta, która zaowocuje publicznym raportem o mikro - małych i średnich przedsiębiorstwach tworzących branżę cyfrową w Polsce.

Listę polskich startupów Startup Poland budowało przez kilka miesięcy, korzystając z aktualizowanej na bieżąco własnej bazy firm oraz zbierając kontakty od liderów startupowych społeczności, funduszy VC, akceleratorów, organizatorow dedykowanych konkursów oraz analizując list dotacyjne czy inne dostępne bazy startupów. Teraz ankieterzy Fundacji osobiście kontaktują się z przedstawicielami każdej z firm, prosząc o uważne wypełnienie ankiety.  

::

Fot. Fotolia

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?