Snapchat z rosnącym potencjałem marketingowym

Snapchat z rosnącym potencjałem marketingowym

Brief.pl / Aktualności

Przez ostatni rok popularność aplikacji Snapchat rosła w zadziwiającym tempie i nic nie wskazuje na to, by wkrótce ten trend miałby się zmienić. Snapchat szybko stał się liderem w świecie mediów społecznościowych wyprzedzając gigantów takich jak Twitter, czy Pinterest.

-

Pomimo coraz większej liczby użytkowników oraz pierwszych prób wykorzystania reklamowego potencjału platformy, zarówno użytkownicy, jak i marketerzy ostrożnie podchodzą do nowego sposobu komunikacji i wciąż uczą się poruszania w świecie Snapchata.

Poniżej zamieszczamy listę najciekawszych statystyk dotyczących Snapchata w Polsce. Aktualne dane z 2016 roku pomogą zrozumieć obecną pozycję aplikacji i dadzą punkt odniesienia do planowania przyszłych działań promocyjnych.

Użytkownicy Snapchata na świecie

Aplikacja, która powstała zaledwie 4 lata temu, już zdołała ustanowić wiele rekordów. Biorąc pod uwagę liczbę aktywnych użytkowników dziennie, Snapchat niedawno prześcignął Twittera i nadal rozwija się w zawrotnym tempie.

  • Według serwisu Bloomberg ze Snapchata korzysta obecnie 150 milionów aktywnych użytkowników dziennie!
  • Ponad 1/3 z nich publikuje własne Stories, czyli zdjęcia i krótkie video, które są widoczne dla obserwujących przez 24 godziny.
  • 60% aktywnych użytkowników tworzy własne Snapy (zdjęcia, video, wiadomości na czacie) i dzieli się nimi ze znajomymi.
  • Użytkownicy Snapa oglądają 10 miliardów filmików dziennie.
  • 54% użytkowników Snapchata korzysta z niego codziennie.
  • Średnio przez 25-30 minut dziennie użytkownicy korzystają z aplikacji.
  • Każdej sekundy wysyłanych jest prawie 9000 Snapów.

Co istotne, większość użytkowników Snapchata to nie tylko pasywni obserwatorzy, ale aktywni kreatorzy nowych treści. Snapchat zachęca coraz więcej użytkowników do tworzenia własnychSnapów i dzielenia się nimi ze światem.

Jak wygląda Snapchat w Polsce

Aplikacja odnotowuje znaczny wzrost popularności również w Polsce. Snapchat to obecnie 4. najpopularniejsza aplikacja w sklepie Google Play, oraz 7. najpopularniejsza aplikacja w AppStore. Na obu platformach wyprzedza takie aplikacje jak Instagram, Skype, OLX, czy Endomondo.

Zainteresowanie szybuje w górę

Szczególny skok popularności Snapchata mogliśmy zauważyć w Polsce w ostatnim roku. Średnia liczba wyszukań w Google fraz powiązanych ze „snapchat” wyniosła 165 tysięcy w maju 2015. Rok później, w maju 2016 liczba ta wynosiła już 1,83 miliona, co oznacza wzrost zainteresowania o ponad 1100%. A to wszystko tylko w przeciągu jednego roku.

Snapchat w Polsce wciąż jest na wczesnym etapie zdobywania popularności w porównaniu z innymi krajami i można powiedzieć, że dopiero wkracza do świadomości użytkowników. Z pewnością w kolejnych miesiącach możemy spodziewać się równie wysokich wzrostów.

Młodzi nadal w większości

Według GlobalWebIndex liczba użytkowników Snapchata w Polsce w pierwszym kwartale 2016 roku wynosiła 1,2 miliona. Jak podaje NapoleonCat, podobna liczba użytkowników Facebooka wyrażała zainteresowanie aplikacją w styczniu 2016.

Obecnie 1,3 miliona użytkowników w Polsce zainteresowanych jest Snapchatem, według systemu reklamowego Facebook for Business. Możemy przypuszczać, że w praktyce liczba realnych użytkowników jest nieco większa i rośnie z każdym dniem.

Większość snapowiczów to kobiety – 60%, natomiast mężczyźni stanowią 40% użytkowników.

 

Jeśli chodzi o wiek użytkowników, w Polsce, podobnie jak na świecie, przeważają osoby młode. 82% to osoby do 24 roku życia, natomiast aż połowa to użytkownicy w wieku 13-18 lat.

Snapchat zdecydowanie trafia w głównej mierze do osób młodych, jednak w ostatnim czasie zauważyć możemy coraz więcej dorosłych dających szansę aplikacji do wysyłania zdjęć.

We wrześniu 2015 użytkownicy w wieku 24+ stanowili 8%. Cztery miesiące później, w styczniu 2016 było to już 15%. Natomiast obecnie grupa wiekowa 24+ to 18% użytkowników Snapchata.

::

Fot. Fotolia

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?