Snapchat z rosnącym potencjałem marketingowym

Snapchat z rosnącym potencjałem marketingowym

Brief.pl / Aktualności

Przez ostatni rok popularność aplikacji Snapchat rosła w zadziwiającym tempie i nic nie wskazuje na to, by wkrótce ten trend miałby się zmienić. Snapchat szybko stał się liderem w świecie mediów społecznościowych wyprzedzając gigantów takich jak Twitter, czy Pinterest.

-

Pomimo coraz większej liczby użytkowników oraz pierwszych prób wykorzystania reklamowego potencjału platformy, zarówno użytkownicy, jak i marketerzy ostrożnie podchodzą do nowego sposobu komunikacji i wciąż uczą się poruszania w świecie Snapchata.

Poniżej zamieszczamy listę najciekawszych statystyk dotyczących Snapchata w Polsce. Aktualne dane z 2016 roku pomogą zrozumieć obecną pozycję aplikacji i dadzą punkt odniesienia do planowania przyszłych działań promocyjnych.

Użytkownicy Snapchata na świecie

Aplikacja, która powstała zaledwie 4 lata temu, już zdołała ustanowić wiele rekordów. Biorąc pod uwagę liczbę aktywnych użytkowników dziennie, Snapchat niedawno prześcignął Twittera i nadal rozwija się w zawrotnym tempie.

  • Według serwisu Bloomberg ze Snapchata korzysta obecnie 150 milionów aktywnych użytkowników dziennie!
  • Ponad 1/3 z nich publikuje własne Stories, czyli zdjęcia i krótkie video, które są widoczne dla obserwujących przez 24 godziny.
  • 60% aktywnych użytkowników tworzy własne Snapy (zdjęcia, video, wiadomości na czacie) i dzieli się nimi ze znajomymi.
  • Użytkownicy Snapa oglądają 10 miliardów filmików dziennie.
  • 54% użytkowników Snapchata korzysta z niego codziennie.
  • Średnio przez 25-30 minut dziennie użytkownicy korzystają z aplikacji.
  • Każdej sekundy wysyłanych jest prawie 9000 Snapów.

Co istotne, większość użytkowników Snapchata to nie tylko pasywni obserwatorzy, ale aktywni kreatorzy nowych treści. Snapchat zachęca coraz więcej użytkowników do tworzenia własnychSnapów i dzielenia się nimi ze światem.

Jak wygląda Snapchat w Polsce

Aplikacja odnotowuje znaczny wzrost popularności również w Polsce. Snapchat to obecnie 4. najpopularniejsza aplikacja w sklepie Google Play, oraz 7. najpopularniejsza aplikacja w AppStore. Na obu platformach wyprzedza takie aplikacje jak Instagram, Skype, OLX, czy Endomondo.

Zainteresowanie szybuje w górę

Szczególny skok popularności Snapchata mogliśmy zauważyć w Polsce w ostatnim roku. Średnia liczba wyszukań w Google fraz powiązanych ze „snapchat” wyniosła 165 tysięcy w maju 2015. Rok później, w maju 2016 liczba ta wynosiła już 1,83 miliona, co oznacza wzrost zainteresowania o ponad 1100%. A to wszystko tylko w przeciągu jednego roku.

Snapchat w Polsce wciąż jest na wczesnym etapie zdobywania popularności w porównaniu z innymi krajami i można powiedzieć, że dopiero wkracza do świadomości użytkowników. Z pewnością w kolejnych miesiącach możemy spodziewać się równie wysokich wzrostów.

Młodzi nadal w większości

Według GlobalWebIndex liczba użytkowników Snapchata w Polsce w pierwszym kwartale 2016 roku wynosiła 1,2 miliona. Jak podaje NapoleonCat, podobna liczba użytkowników Facebooka wyrażała zainteresowanie aplikacją w styczniu 2016.

Obecnie 1,3 miliona użytkowników w Polsce zainteresowanych jest Snapchatem, według systemu reklamowego Facebook for Business. Możemy przypuszczać, że w praktyce liczba realnych użytkowników jest nieco większa i rośnie z każdym dniem.

Większość snapowiczów to kobiety – 60%, natomiast mężczyźni stanowią 40% użytkowników.

 

Jeśli chodzi o wiek użytkowników, w Polsce, podobnie jak na świecie, przeważają osoby młode. 82% to osoby do 24 roku życia, natomiast aż połowa to użytkownicy w wieku 13-18 lat.

Snapchat zdecydowanie trafia w głównej mierze do osób młodych, jednak w ostatnim czasie zauważyć możemy coraz więcej dorosłych dających szansę aplikacji do wysyłania zdjęć.

We wrześniu 2015 użytkownicy w wieku 24+ stanowili 8%. Cztery miesiące później, w styczniu 2016 było to już 15%. Natomiast obecnie grupa wiekowa 24+ to 18% użytkowników Snapchata.

::

Fot. Fotolia

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.