Aplikacja wskaże wolne miejsce. W Warszawie ruszają testy inteligentnego systemu parkowania

Aplikacja wskaże wolne miejsce. W Warszawie ruszają testy inteligentnego systemu parkowania

Brief.pl / Technologie

Comarch już niebawem uruchomi w Warszawie testową usługę Systemu Informacji Parkingowej. Rozwiązanie będzie monitorować ilość wolnych miejsc postojowych na dwóch niestrzeżonych parkingach w stolicy: na pl. Konstytucji oraz przed Dworcem Centralnym, od strony ul. Emilii Plater. Testy oprogramowania ruszą w sierpniu i potrwają do końca roku.

-

Docelowo z rozwiązania będą korzystać kierowcy, którzy w prosty sposób będą informowani o wolnych miejscach parkingowych za pomocą aplikacji mobilnej na smartfony oraz strony internetowej z interaktywną mapą. Zleceniodawcą projektu jest stołeczny Zarząd Dróg Miejskich.

W ramach projektu będą testowane dwie technologie inteligentnego systemu parkowania. Pierwszy model na parkingu na pl. Konstytucji będzie wykorzystywał bezprzewodowe czujniki montowane bezpośrednio w nawierzchni miejsc parkingowych. Z kolei  ilość dostępnych miejsc parkingowych na parkingu przed Dworcem Centralnym będą monitorowały kamery wideo.

- Poszukiwania wolnego miejsca parkingowego w dużych aglomeracjach są bardzo czasochłonne, w szczególności w okolicach centrum miasta czy też dzielnicach biznesowych. System Informacji Parkingowej przygotowany przez Comarch ma na celu rozwiązanie tego problemu - mówi Wiktor Woźniak, dyrektor konsultingu Comarch Smart City. Szybsze znalezienie miejsca parkingowego to wygoda dla kierowców, ale jednocześnie podniesienie komfortu dla mieszkańców. Krótszy czas poszukiwania miejsca postojowego wiąże się też z niższą emisją spalin przez samochody, poprawą płynności ruchu oraz mniejszym ryzykiem wystąpienia zatorów oraz kolizji.

System testowy w centrum Warszawy dodatkowo będzie zbierał dane, co umożliwi przygotowanie raportów dotyczących wykorzystania miejsc postojowych, według takich kategorii, jak np. średni czas parkowania czy określenie skali rotacji. W przyszłości umożliwi to urzędnikom sprawniejsze planowanie miejsc parkingowych w najbardziej newralgicznych punktach miasta.

::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.