L’Oréal Brandstorm: studenci z Polski najlepszymi brand managerami

L’Oréal Brandstorm: studenci z Polski najlepszymi brand managerami

Brief.pl / Aktualności

Zespół z Polski zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu biznesowego dla studentów – Brandstorm, organizowanego przez L’Oréal. Koncept studentek Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie okazał się najlepszy spośród zespołów z ponad 300 uczelni z całego świata.

-

W tegorocznej, 24. edycji konkursu zadaniem trzyosobowych zespołów z 58. krajów było wcielenie się w rolę Dyrektora Marketingu marki La Roche Posay na świat i zrekrutowanie nowego pokolenia konsumentów w wieku 15-25 lat. Zespół „Fantasme” kierowany przez prof. dr hab. Piotra Płoszajskiego ze Szkoły Głównej Handlowej, w którego skład weszły Tine Schlaak, Franziska Sarrazin oraz Angelika Kim zaproponował koncept Digitologist, któremu jury przyznało najwięcej punktów.

Zwycięski projekt z Polski

- Biorąc udział w konkursie mogłyśmy uwolnić naszą kreatywność w prawdziwym, międzynarodowym kontekście biznesowym, czego czasami brakowało nam w codziennym życiu na Uniwersytecie. Ponadto nauczyłyśmy się wiele o pracy zespołowej i o tym jak stosować cenne umiejętności zdobyte podczas studiów w pracy przy prawdziwych projektach. I wreszcie, Brandstorm może być prawdziwym wydarzeniem w życiu studenta. Wszyscy znajomi i cenne kontakty, które zyskałyśmy po drodze dają nam nie tylko dobre wspomnienia, ale również ogromne możliwości zatrudnienia. Nie zapominajmy także o nagrodzie. Podróży, którą będziemy miały przyjemność spędzić razem! - mówi Angelika Kim, laureatka konkursu Brandstorm 2016.

Zaprezentowana przez studentki SGH aplikacja pozwala na skanowanie skóry w 3D, a także udziela porad dermatologicznych on-line i podaje spersonalizowaną rekomendację produktu. Zaproponowana idea wprowadzenia dermatologa do sfery digital adresuje powszechne wśród młodych konsumentów kojarzenie wizyty u dermatologa z byciem chorym. Drużyna z Polski wykazała się doskonałym zrozumieniem wartości marki, konsumenta oraz umiejętnością silnej analizy skuteczności strategii biznesowej.

 

Owocna współpraca

Projekty oceniało jury składające się z globalnych liderów L’Oréal, m.in. Nicolas Hieronimus, prezes Selective Divisions (Luxury, Active Cosmetics, Professional Products, The Body Shop) i Lubomira Rochet, Chief Digital Officer. Drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno zespoły z Chile oraz Singapuru. Zespoły, które znalazły się na podium otrzymały: 2500 euro za trzecie miejsce, 5000 euro za drugie miejsce, 10 000 euro za zwycięski projekt. Nagrody pieniężne, każdy z zespołów może przeznaczyć na wymarzony wyjazd.

- W tym konkursie zwyciężają drużyny ze szkół, które dobrze uczą wiedzy o biznesie. Od siedmiu lat realizujemy w SGH, w kooperacji z L’Oréal, unikalny przedmiot prowadzony prawie w całości przez specjalistów z tej firmy. Studenci przez cały semestr, na przykładzie konkretnego produktu L’Oréal i w oparciu o realne dane, z pomocą ekspertów i coachów, budują dla niego w konkurencyjnych grupach kompletną strategię marketingową i sprzedażową. Od lat międzynarodowi uczestnicy tego przedmiotu określają go jako jedno z najbardziej znaczących doświadczeń edukacyjnych, w jakich brali udział – mówi prof. dr hab. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania SGH.

 

Od marketingu do biznesu

- Wygrana w konkursie to dla studentów również szansa na rozpoczęcie kariery w strukturach naszej firmy. Każdego roku te młode osoby są rekrutowane do zespołów L’Oréal na całym świecie. Również znaczna część naszej kadry menedżerskiej, a także liderzy organizacji brali udział w konkursie w przeszłości. To pokazuje, że Brandstorm jest bardzo skutecznym narzędziem budowania marki L’Oréal jako pracodawcy z wyboru. Dzięki tej inicjatywie firma L’Oréal od lat rozwija współpracę z uczelniami wyższymi na całym świecie – mówi Katarzyna Jaszczak, Employer Branding Manager w L’Oréal Polska.

Brandstorm to międzynarodowy konkurs biznesowy dla studentów, a jednocześnie jedna z pionierskich inicjatyw L’Oréal. Organizowany jest na świecie od 1992 roku i w tym czasie uczestniczyło w nim już ponad 80 000 studentów. Przez te lata konkurs ewoluował od inicjatywy marketingowej do biznesowej, poruszającej tematykę rozwoju produktu, travel retail, a także digital. W Polsce projekt realizowany jest od blisko 10 lat. Konkurs jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych programów HR na rynku. W 2015 roku został doceniony we Francji nagrodą Human Capital Trophy, jako najbardziej innowacyjna inicjatywa rekrutacyjna roku.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.