Wartość polskiego eksportu rośnie. USA jednym z bardziej atrakcyjnych kierunków

Wartość polskiego eksportu rośnie. USA  jednym z bardziej atrakcyjnych kierunków

Brief.pl / Aktualności

Zdaniem Krzysztofa Stańczyka, Business Unit Director w firmie Selena, w USA panuje zupełnie inne podejście do biznesu. Amerykanie potrafią zauważyć szansę i wartość, którą niosą innowacyjne produkty. Między innymi dlatego doświadczeni przedsiębiorcy z Polski decydują się na eksport.

-

Think tank Poland, Go Global!, we współpracy z redakcją „Harvard Business Review Polska” oraz jednostką badawczą ICAN Research, zrealizował badania poświęcone skali ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw na rynku Stanów Zjednoczonych. Celem raportu było zebranie opinii na temat korzyści, barier oraz najskuteczniejszych strategii prowadzenia działalności gospodarczej w USA.

W ramach projektu badań przeprowadzona została analiza danych odnoszących się do wielkości eksportu.  Dodatkowo w przeprowadzonych wywiadach wypowiedzieli się również właściciele i dyrektorzy sprzedaży polskich firm, działających na rynku USA: INGLOT, Selena, HTL STREFA, Drutex, TZMO, Mercator Medical czy REC Global. W badaniu ilościowym udział wzięło z kolei 258 polskich firm prowadzących działalność na rynku Stanów Zjednoczonych. Respondentami były osoby odpowiedzialne za decyzje dotyczące strategii ekspansji na rynek USA oraz zaangażowane operacyjnie w działalność na tym rynku.



Jak się okazuje, polskie firmy skutecznie zaznaczają swoją obecność w Stanach Zjednoczonych. Mimo że liczba przedsiębiorstw wybierających się za ocean spada, sama wartość naszego eksportu stopniowo rośnie. Ekspansji sprzyjają zachodzące zmiany w handlu globalnym. Okazuje się, że polska innowacyjność i elastyczność działania otwierają nam drzwi do największej gospodarki świata - wynika z badań ICAN Research.

Wyniki raportu dowodzą, że za oceanem operują najczęściej doświadczeni polscy eksporterzy. Są to z reguły średnie firmy działające przede wszystkim w sektorze produkcji oraz nieco rzadziej w handlu i usługach. Stany Zjednoczone należą do jednego z najbardziej atrakcyjnych kierunków ekspansji ze względu na wielkość popytu, stabilność gospodarczą oraz – jak twierdzą działające tam polskie firmy - możliwość osiągania wyższch marż.

Budowanie przewagi na rynku Stanów Zjednoczonych wymaga jednak uwzględnienia zarówno lokalnej, jak i międzynarodowej konkurencji. Polskie firmy, które notują sukcesy na tym rynku, koncentrują działania wokół rozwijania innowacji; część przedsiębiorstw stawia również na lepsze dostosowanie oferty do potrzeb odbiorców. W ten sposób polskie firmy z jednej strony odpowiadają na wysokie wymagania klienta amerykańskiego, z drugiej – konkurują z azjatyckimi dostawcami w tym obszarze. 

::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.