Wartość polskiego eksportu rośnie. USA jednym z bardziej atrakcyjnych kierunków

Wartość polskiego eksportu rośnie. USA  jednym z bardziej atrakcyjnych kierunków

Brief.pl / Aktualności

Zdaniem Krzysztofa Stańczyka, Business Unit Director w firmie Selena, w USA panuje zupełnie inne podejście do biznesu. Amerykanie potrafią zauważyć szansę i wartość, którą niosą innowacyjne produkty. Między innymi dlatego doświadczeni przedsiębiorcy z Polski decydują się na eksport.

-

Think tank Poland, Go Global!, we współpracy z redakcją „Harvard Business Review Polska” oraz jednostką badawczą ICAN Research, zrealizował badania poświęcone skali ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw na rynku Stanów Zjednoczonych. Celem raportu było zebranie opinii na temat korzyści, barier oraz najskuteczniejszych strategii prowadzenia działalności gospodarczej w USA.

W ramach projektu badań przeprowadzona została analiza danych odnoszących się do wielkości eksportu.  Dodatkowo w przeprowadzonych wywiadach wypowiedzieli się również właściciele i dyrektorzy sprzedaży polskich firm, działających na rynku USA: INGLOT, Selena, HTL STREFA, Drutex, TZMO, Mercator Medical czy REC Global. W badaniu ilościowym udział wzięło z kolei 258 polskich firm prowadzących działalność na rynku Stanów Zjednoczonych. Respondentami były osoby odpowiedzialne za decyzje dotyczące strategii ekspansji na rynek USA oraz zaangażowane operacyjnie w działalność na tym rynku.



Jak się okazuje, polskie firmy skutecznie zaznaczają swoją obecność w Stanach Zjednoczonych. Mimo że liczba przedsiębiorstw wybierających się za ocean spada, sama wartość naszego eksportu stopniowo rośnie. Ekspansji sprzyjają zachodzące zmiany w handlu globalnym. Okazuje się, że polska innowacyjność i elastyczność działania otwierają nam drzwi do największej gospodarki świata - wynika z badań ICAN Research.

Wyniki raportu dowodzą, że za oceanem operują najczęściej doświadczeni polscy eksporterzy. Są to z reguły średnie firmy działające przede wszystkim w sektorze produkcji oraz nieco rzadziej w handlu i usługach. Stany Zjednoczone należą do jednego z najbardziej atrakcyjnych kierunków ekspansji ze względu na wielkość popytu, stabilność gospodarczą oraz – jak twierdzą działające tam polskie firmy - możliwość osiągania wyższch marż.

Budowanie przewagi na rynku Stanów Zjednoczonych wymaga jednak uwzględnienia zarówno lokalnej, jak i międzynarodowej konkurencji. Polskie firmy, które notują sukcesy na tym rynku, koncentrują działania wokół rozwijania innowacji; część przedsiębiorstw stawia również na lepsze dostosowanie oferty do potrzeb odbiorców. W ten sposób polskie firmy z jednej strony odpowiadają na wysokie wymagania klienta amerykańskiego, z drugiej – konkurują z azjatyckimi dostawcami w tym obszarze. 

::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.