wp - grudzien 2016

SatRevolution: W Polsce produkowane będą seryjnie sztucze satelity

SatRevolution: W Polsce produkowane będą seryjnie sztucze satelity

Brief.pl / Technologie

O tym, że w Polsce da się tworzyć zarówno sztuczne satelity, jak i segment ich naziemnej obsługi, w ubiegłym roku mówił szef Polskiej Agencji Kosmicznej, Marek Banaszkiewicz. Produkcja nanosatelitów wydawała się wtedy realnym, ale nadal nieco odległym celem dla polskiego przemysłu kosmicznego. Niespełna rok później okazuje się, że seryjna produkcja satelit w Polsce rozpocznie się lada moment...

-

Twórcy czołowej polskiej firmy zajmującej się produkcją gier mobilnych - T-Bull, założyli właśnie spółkę ukierunkowaną na działalność kosmiczną. SatRevolution S.A. to spółka nowych technologii, która jako pierwsza polska firma będzie specjalizowała się w projektowaniu i seryjnej produkcji sztucznych satelitów na potrzeby międzynarodowych agencji kosmicznych oraz innych podmiotów z sektora prywatnego i publicznego. SatRevolution będzie również prowadzić prace badawcze nad innymi rozwiązaniami z zakresu technologii kosmicznych.

- Szeroko pojęta tematyka nowych technologii to nie tylko nasza codzienna praca. To także nasze hobby. Wieloletnie doświadczenie w biznesie pozwoliło nam na stworzenie oddzielnego podmiotu, którego celem będzie rozwój m.in. rozwiązań z zakresu technologii kosmicznych - mówi Grzegorz Zwoliński, współzałożyciel i Chief Operating Officer firmy T-Bull S.A. Firma SatRevolution została powołana przez Damiana Fijałkowskiego, Grzegorza Zwolińskiego i Radosława Łapczyńskiego, czyli współzałożycieli studia T-Bull. 

Prace badawcze nad pierwszymi nanosatelitami, które mają znaleźć zastosowanie między innymi w międzynarodowych agencjach kosmicznych, zostały już rozpoczęte. Gry wyprodukowane przez T-Bull są instalowane przez miliony graczy na całym świecie. - Naszym celem jest stworzenie takiego rozwiązania, które również będzie dostępne dla jak największej liczby osób. Kto z nas nie marzy o własnym nanosatelicie? - mówi Damian Fijałkowski, współzałożyciel i Chief Technology Officer firmy T-Bull S.A.

Firma T-Bull, kierowana przez Damiana Fijałkowskiego i Grzegorza Zwolińskiego w ciągu kilku lat stała się czołowym polskim producentem gier mobilnych. W chwili obecnej studio wydało już ponad sto pięćdziesiąt gier, które zostały pobrane przez ponad 140 milionów ludzi z całego świata. - Rok 2015 udało nam się zamknąć ze znacznym zyskiem ze sprzedaży, co jest odzwierciedleniem dużej popularności naszych produkcji. Codziennie przybywają nam dziesiątki tysięcy nowych użytkowników, którzy coraz chętniej wybierają nasze aplikacje - podsumowuje Damian Fijałkowski.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.