wp - grudzien 2016

Pokemon GO wybiera już więcej użytkowników niż Twittera lub aplikację Tinder

Pokemon GO wybiera już więcej użytkowników niż Twittera lub aplikację Tinder

Brief.pl / Technologie

Gra Pokemon GO do tej pory zarobiła już 14 milionów dolarów, a ostrożne prognozy mówią co najmniej o miliardzie dolarów rocznie. Gra jest już popularniejsza niż najpopularniejsza na świecie aplikacja randkowa TInder, przebija też obecny na rynku od lat serwis mikroblogowy - Twitter.

-

Pokemony opanowały naszą rzeczywistość. Wszystko za sprawą długo wyczekiwanej gry mobilnej Pokemon GO, która weszła do użytku 8 lipca. Niespełna dwa dni później aplikacja z grą Pokemon GO została zainstalowana na ponad pięciu procentach urządzeń mobilnych z systemem Android. Kolejne dwa dni później na smartfonach z systemem Android zainstalowało ją więcej użytkowników niż aplikację randkową Tinder, a dzienna liczba aktywnych graczy, według danych DimilarWeb, była równa liczbie użytkowników Twittera. 

Gra w pierwszej kolejności pojawiła się w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii. Fani kieszonkowych potworów dostali do swych rąk grę korzystającą z najnowszych zdobyczy technorozrywki -  będącej na fali rzeczywistości rozszerzonej i geolokalizacji. Pokemon GO błyskawicznie podbiła amerykański rynek aplikacji mobilnych. Akcje Nintendo niemal natychmiast zyskały jedną czwartą swojej wartości, osiągając tym samym najwyższy poziom od listopada ubiegłego roku. Największy wzrost był obserwowany w momencie, kiedy gra wskoczyła na pierwsze miejsce rankingu darmowych aplikacji iTunes Apple Inc. 



Gra w umiejętny sposób łączy zamknięty ekosystem z możliwością usług dodanych. Póki co, nie możemy w niej swoich marek, ale nie oznacza to, że z sukcesu Pokemon GO nie można skorzystać już teraz. - Na polskim Allegro już pojawiły się aukcje, w których użytkownicy deklarują, że będą chodzić za graczy, by pomóc im zdobyć jeszcze lepsze Pokemony. 2km kosztuje aż 15zł! - mówi Piotr Gnyp z portalu Kinguin.net. - Są też poważniejsze oferty. Powstała aplikacja wyznaczająca nam trasę spaceru, by móc złapać jak najwięcej Pokemonów. Zewnętrzny czat zdobył milion użytkowników w 5 dni. Lokalne sklepy kupują specjalną przynętę, która umieszcza w ich okolicy cyfrowe zwierzaki, przyciągając jednocześnie realnych klientów w swoje okolice - tłumaczy.

Co istotne, Nintendo nie jest wyłącznym inwestorem ani twórcą aplikacji Pokemon GO. Gra została stworzona przez Niantic (czyli firmę wydzieloną niedawno z Google) oraz przez Pokemon Company. Do Nintendo należy jedna trzecia udziałów. Możliwości zarobków dla wydawców są jednak w zasadzie nieograniczone. - Pamiętajmy, że Pokemony to już wielka marka, która ma zabawki, książki i komiksy. Niebawem pojawią się urządzenia pomagające lepiej łapać Pokemony, a to dopiero początek. Nie trudno sobie wyobrazić dom aukcyjny, gdzie użytkownicy będą mogli się wymieniać Pokemonami. Wgląd w dane użytkowników przykładowo może być też udostępniany firmom trzecim, celem lepszego dopasowania reklam czy opcji brandingu - dodaje Piotr Gnyp.

::

For. YouTube

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.