Pokemon GO wybiera już więcej użytkowników niż Twittera lub aplikację Tinder

Pokemon GO wybiera już więcej użytkowników niż Twittera lub aplikację Tinder

Brief.pl / Technologie

Gra Pokemon GO do tej pory zarobiła już 14 milionów dolarów, a ostrożne prognozy mówią co najmniej o miliardzie dolarów rocznie. Gra jest już popularniejsza niż najpopularniejsza na świecie aplikacja randkowa TInder, przebija też obecny na rynku od lat serwis mikroblogowy - Twitter.

-

Pokemony opanowały naszą rzeczywistość. Wszystko za sprawą długo wyczekiwanej gry mobilnej Pokemon GO, która weszła do użytku 8 lipca. Niespełna dwa dni później aplikacja z grą Pokemon GO została zainstalowana na ponad pięciu procentach urządzeń mobilnych z systemem Android. Kolejne dwa dni później na smartfonach z systemem Android zainstalowało ją więcej użytkowników niż aplikację randkową Tinder, a dzienna liczba aktywnych graczy, według danych DimilarWeb, była równa liczbie użytkowników Twittera. 

Gra w pierwszej kolejności pojawiła się w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii. Fani kieszonkowych potworów dostali do swych rąk grę korzystającą z najnowszych zdobyczy technorozrywki -  będącej na fali rzeczywistości rozszerzonej i geolokalizacji. Pokemon GO błyskawicznie podbiła amerykański rynek aplikacji mobilnych. Akcje Nintendo niemal natychmiast zyskały jedną czwartą swojej wartości, osiągając tym samym najwyższy poziom od listopada ubiegłego roku. Największy wzrost był obserwowany w momencie, kiedy gra wskoczyła na pierwsze miejsce rankingu darmowych aplikacji iTunes Apple Inc. 



Gra w umiejętny sposób łączy zamknięty ekosystem z możliwością usług dodanych. Póki co, nie możemy w niej swoich marek, ale nie oznacza to, że z sukcesu Pokemon GO nie można skorzystać już teraz. - Na polskim Allegro już pojawiły się aukcje, w których użytkownicy deklarują, że będą chodzić za graczy, by pomóc im zdobyć jeszcze lepsze Pokemony. 2km kosztuje aż 15zł! - mówi Piotr Gnyp z portalu Kinguin.net. - Są też poważniejsze oferty. Powstała aplikacja wyznaczająca nam trasę spaceru, by móc złapać jak najwięcej Pokemonów. Zewnętrzny czat zdobył milion użytkowników w 5 dni. Lokalne sklepy kupują specjalną przynętę, która umieszcza w ich okolicy cyfrowe zwierzaki, przyciągając jednocześnie realnych klientów w swoje okolice - tłumaczy.

Co istotne, Nintendo nie jest wyłącznym inwestorem ani twórcą aplikacji Pokemon GO. Gra została stworzona przez Niantic (czyli firmę wydzieloną niedawno z Google) oraz przez Pokemon Company. Do Nintendo należy jedna trzecia udziałów. Możliwości zarobków dla wydawców są jednak w zasadzie nieograniczone. - Pamiętajmy, że Pokemony to już wielka marka, która ma zabawki, książki i komiksy. Niebawem pojawią się urządzenia pomagające lepiej łapać Pokemony, a to dopiero początek. Nie trudno sobie wyobrazić dom aukcyjny, gdzie użytkownicy będą mogli się wymieniać Pokemonami. Wgląd w dane użytkowników przykładowo może być też udostępniany firmom trzecim, celem lepszego dopasowania reklam czy opcji brandingu - dodaje Piotr Gnyp.

::

For. YouTube

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.