PewDiePie i Warner Bros oskarżeni o nieuczciwe praktyki marketingowe

PewDiePie i Warner Bros oskarżeni o nieuczciwe praktyki marketingowe

Brief.pl / Aktualności

Wszystko za sprawą wpadki, która miała miejsce w ubiegłym roku. YouTuber PewDiePie zamieścił na swoich kanałach społecznościowych opłaconą recenzję gry. W niemal niewidoczny sposób oznaczył jednak informację o tym, że artykuł jest sponsorowany, co bardzo szybko wychwycili internauci.

-

Federalna Komisja Handlu zawarła z Warner Bros porozumienie, na mocy którego wydawcy zabronione zostało reklamowanie artykułów sponsorowanych jako zwykłych opinii niezależnych producentów i recenzentów. To efekt burzy, jaką rozpętała w Internecie informacja o recenzji gry zamieszczonej w kanałach społecznościowych jednego z popularniejszych YouTuberów, PewDiePie. Jak się okazało, opinia na temat gry "Śródziemie: Cień mordoru" była opłacona. PewDiePie nie oznaczył tego faktu w wystarczająco widoczny sposób, dodatkowo z poziomu Facebooka istniejące oznaczenie w ogóle nie było widoczne.

W ubiegłym roku wytwórnia Warner Bros wykupiła u PewDiePie recenzję jednej z gier. YouTuber w ramach współpracy zobowiązał się napisać przynajmniej jednego tweeta i zamieścić jeden wpis dotyczący gry na Facebooku. Dodatkowo musiał wyprodukować materiały wideo, przedstawiając w nich opłacony produkt wyłącznie w dobrym świetle. Stworzone przez niego wideo nie mogło zawierać negatywnej opinii o grze ani o wydawcy. Umowa obejmowała również zakaz pokazywania ewentualnych błędów w produkcji. Materiały opublikowane przez YouTubera miały być jasną zachętą do odwiedzenia znajdującego się w opisie linku do strony z grą.

Felix Kjellberg (w Internecie znany właśnie jako PewDiePie) jest osobą, od której opinii uzależnione są często sukcesy lub porażki pojawiających się na rynku gier. Zarabiający kilkanaście milionów dolarów rocznie szwedzki YouTuber swoją działalność opiera głównie na recenzjach - na swoim kanale zamieszcza zarówno własne opinie, jak i sponsorowane materiały. Recenzja opłacona przez Warner Bros, usostępniona przez Kjellberga, przyniosła wytwórni blisko 4 miliony dodatkowych odsłon.

Co ciekawe, wpadka dotycząca opisywanej współpracy zebrała skrajnie różne opinie internautów. Podczas gdy część z nich czuła się oszukana, druga część studziła emocje, pisząc, że granica pomiędzy tym co autentyczne, a treściami powstającymi wskutek rozmaitych współprac już dawno się zatarła. Według opinii drugiej grupy, nikogo nie powinien dziwić fakt, że na kanale jednego z najbardziej rozpoznawalnych YouTuberów na świecie pojawiają się opłacone recenzje - nawet te, które nie są oznaczone w wystarczająco widoczny sposób. Pozostaje jednak pytanie, czy tego typu niemoralne praktyki powinny być bagatelizowane?

::

Fot. Print screen / YouTube.com

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.