wp - grudzien 2016

Polski konsument to aktywny użytkownik social media

Polski konsument to aktywny użytkownik social media

Brief.pl / Aktualności

Zakupy to obecnie dość skomplikowany i przede wszystkim wielokanałowy proces. Na temat roli Internetu oraz mobile w tym procesie opublikowano już wiele raportów, natomiast pytanie, czy social media sprzedają pozostawało dotąd bez odpowiedzi. Izba Gospodarki Elektronicznej przygotowała raport „Lubię to czy Kupuję to” poświęcony analizie wpływu social mediów na aktywność konsumencką. Wykonawcą badania jest Mobile Institute.

-

Niezmiennie kluczem do efektywnej sprzedaży jest dotarcie do klientów. Jak pokazują wyniki najnowszego badania - współczesny  konsument jest nie tylko smart, ale także social. Media społecznościowe to naturalne środowisko, w którym dzieli się opiniami ze znajomymi, zasięga ich porad w zakresie konkretnych produktów i szuka inspiracji zakupowych. - Regularna i przemyślana obecność sklepów internetowych w tym kanale powinna być częścią procesu sprzedaży i obsługi klienta - mówi Dorota Bachman, prezes zarządu e-Izby.

Konsument jest social

Wyniki badania jednoznacznie wskazują na to, że współczesny konsument jest aktywnym użytkownikiem social mediów. 84% badanych internautów deklaruje posiadanie konta w przynajmniej jednym medium społecznościowym, 63% przyznaje się do korzystania z social mediów regularnie, a 15% ankietowanych do korzystania z nich non stop. Polacy deklarują, że najczęściej korzystają z Facebooka (73%). Drugim co do popularności serwisem jest YouTube, a dalej Instagram, Nasza Klasa, Snapchat i Google+. Korzystanie z tych serwisów jest deklarowane przez więcej niż 20% badanych Polaków. 

Popularność serwisów społecznościowych według zestawienia Gemius Megapanel z grudnia 2015 roku wygląda podobnie jak deklarowana w badaniu. Najpopularniejsze to Facebook z zasięgiem 79% i grupa Google z zasięgiem 38%. Serwisy wskazywane prze kobiety i mężczyzn w Polsce są bardzo podobne. Można zauważyć, że kobiety nieco częściej wskazują na korzystanie z Facebooka (+6 p.p.) i Naszej Klasy (+7 p.p.), a mężczyźni z Twittera (+13 p.p.), ask.fom (+8 p.p.) i Google+ (+5 p.p.). Facebook najwięcej użytkowników ma w grupie 19-24 lata (88%), ale już wśród najmłodszych w wieku 15-18 lat jego popularność jest znacznie niższa, zbliżona do tej w grupie wiekowej 45-54 lata (52% vs 49%). YouTube jest zdecydowanie najbardziej popularny w najmłodszych grupach wiekowych, osiągając wśród osób w wieku 19-24 lata 54% odwiedzających. Jednocześnie korzysta z niego ponad 30% osób w wieku 55+.

Followersi

Różne marki w social media "lajkuje" 42% użytkowników. Nieco częściej robią to kobiety niż mężczyźni (+6 p.p przewagi) i młodsi konsumenci. Skłonność do lubienia i śledzenia marek w social media jest tym większa, im młodsza grupa wiekowa. Marki w mediach społecznościowych najwięcej, bo aż 77% zwolenników mają zdecydowanie w większych miastach. W mniejszych miejscowościach i na wsi jest to obecnie około 40% osób.
Prawie co drugi internauta "lubi" marki w mediach społecznościowych. To bardzo duży potencjał - i wizerunkowy, i sprzedażowy. 46% użytkowników dzięki mediom społecznościowym poznaje nowe marki, a 60% aktywnie poszukuje informacji o markach i treści przez nie udostępnianych. Najczęstszym powodem śledzenia marek w social media jest chęć uzyskania wskazówki, co kupić. Wynika z tego, że media społecznościowe to kanał w znacznym stopniu warunkujący obecnie sprzedaż i sukces biznesowy.

::

Fot. Fotolia

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.