69% użytkowników mobilnych to gracze. Wyprzedają ich tylko użytkownicy portali społecznościowych

69% użytkowników mobilnych to gracze. Wyprzedają ich tylko użytkownicy portali społecznościowych

Brief.pl / Technologie

Rynek gier mobilnych cały czas ewoluuje - coraz lepsze parametry urządzeń oraz rosnące wymagania użytkowników mobilnych napędzają rynek jeszcze bardziej. Spośród wielu kategorii dostępnych aplikacji, to właśnie gry przynoszą deweloperom największe zyski.

-

 Jak wynika z badania Mobience, 69% użytkowników mobilnych to gracze. Gry pod względem popularności są obecnie wyprzedzane jedynie przez portale społecznościowe. Rozkwit branży gier mobilnych pobudza również drzemiący potencjał reklamowy. Warto zatem wiedzieć, które gry są obecnie trendy i na jak długo absorbują użytkowników.

 

Gracze – aktywni konsumenci

2 godziny i 34 minuty - średnio tyle czasu dziennie spędzają badani na korzystaniu ze swoich smartfonów. Ile z tego czasu poświęcają na granie? Zważywszy, że w niektórych grach nie liczy się czas, a jakość grania – wystarczy nawet 5 minut. Gracze nie potrzebują specjalnych warunków. Grają podróżując komunikacją miejską, czekając w kolejce. Gracze sięgają po smartfony nawet kilkadziesiąt razy dziennie. Jak wynika w rankingu Mobience, najpopularniejsze gry to takie, które nie zabierają dużo czasu i które można  uruchamiać na krótko, ale za to często. Gry rekreacyjne były uruchamiane przez użytkowników średnio 73 razy w miesiącu, a jednorazowo poświęcony na to czas wynosił 4-5 min. Reklamodawcy, inwestując w reklamę w grze z dużą ilością graczy, mogą mieć pewność, że będzie ona wyświetlana co najmniej kilka razy dziennie.

 

Strategia czy rekreacja?

Okazuje się, że tak prosta gra, jak opiekowanie się elektronicznym pupilem jest wg Mobience, najpopularniejszą wśród wszystkich graczy. POU utrzymuje się na pierwszej pozycji nieprzerwanie przez okres 4 miesięcy (luty-maj 2016). Na urządzeniach mobilnych grę zainstalowało ok. 14% badanych, a korzystało z niej ponad 70% z nich. Pou przypomina gry typu tamagotchi, które zyskiwały popularność już 20 lat temu. Gra nie jest w żaden sposób odkrywcza czy zaawansowana technologicznie. Użytkownicy poświęcają tej grze najwięcej czasu, ok. 14 minut dziennie. Jak większość gier, Pou wykorzystuje system mikropłatności, w ramach których można dokupować dodatkowe elementy.

Użytkownicy nie poprzestają tylko na grach rekreacyjnych. Lubią także zręcznościówki, takie jak Subway Surf. Ucieczki przed policjantem  interesują ok. 12% badanych. Również jest to forma bezpłatnej rozrywki z możliwością dokonywania zakupów wewnątrz aplikacji. Gra jest bezpłatna, zatem normą są pojawiające się reklamy. Są one doskonałym sposobem na monetyzację powierzchni i właśnie dzięki nim gracze bezpłatnie mogą użytkować aplikacje, a ich twórcy zarabiają. Obecnie gra zebrała na całym świecie ponad 14 milionów pozytywnych opinii w postaci 5 gwiazdek. W komentarzach na Google Play użytkownicy wymieniają się doświadczeniami z grania, podają swoje rekordowe wyniki zebranych punktów

. Potencjał niosą ze sobą również takie gry, jak My Talking Tom, oraz Piano Tiles. Ta ostatnia  polega na trafianiu w odpowiednie czarne pole, imitujące klawisze fortepianu. Jeśli gracz trafia, urządzenie wydaje dźwięki. W efekcie końcowym dźwięki układają się w popularny utwór muzyczny. 

 

Potencjał komercyjny

Poszczególne gry mogą zyskać niewiarygodną popularność, tak jak np. bardzo dobrze znane wszystkim Angry Birds. Gra została stworzona początkowo dla użytkowników oprogramowania iOS, od 2009 roku zostało sprzedane już ponad 12 milionów kopii gry. Ten fakt wpłynął na decyzję wydawcy o wprowadzeniu wersji na Androida i inne smarfony. Prosta gra rozrosła się na niewyobrażalnie dużą skalę i zyskała duży potencjał zarobkowy, również poza kanałem mobile: na jej podstawie został stworzony film, w sklepach rozpoczęto dystrybucję zabawek i gadżetów z postaciami z filmu.

Gry stały się idealną opcją dla inwestorów, reklamodawców i wydawców. To jeden z najprężniej rozwijających się obszarów mobilnych, w którym łatwo zyskać aprobatę użytkowników. Ważne jest, by dogłębnie poznać rynek, bowiem popularność gier zmienia się wśród użytkowników o różnych cechach. Dla tych, którzy nadal nie są przekonani do potęgi gier mobilnych warto przypomnieć, że samo Pou ma ponad 100 milionów pobrań z platformy Google Play.


::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?