wp - grudzien 2016

69% użytkowników mobilnych to gracze. Wyprzedają ich tylko użytkownicy portali społecznościowych

69% użytkowników mobilnych to gracze. Wyprzedają ich tylko użytkownicy portali społecznościowych

Brief.pl / Technologie

Rynek gier mobilnych cały czas ewoluuje - coraz lepsze parametry urządzeń oraz rosnące wymagania użytkowników mobilnych napędzają rynek jeszcze bardziej. Spośród wielu kategorii dostępnych aplikacji, to właśnie gry przynoszą deweloperom największe zyski.

-

 Jak wynika z badania Mobience, 69% użytkowników mobilnych to gracze. Gry pod względem popularności są obecnie wyprzedzane jedynie przez portale społecznościowe. Rozkwit branży gier mobilnych pobudza również drzemiący potencjał reklamowy. Warto zatem wiedzieć, które gry są obecnie trendy i na jak długo absorbują użytkowników.

 

Gracze – aktywni konsumenci

2 godziny i 34 minuty - średnio tyle czasu dziennie spędzają badani na korzystaniu ze swoich smartfonów. Ile z tego czasu poświęcają na granie? Zważywszy, że w niektórych grach nie liczy się czas, a jakość grania – wystarczy nawet 5 minut. Gracze nie potrzebują specjalnych warunków. Grają podróżując komunikacją miejską, czekając w kolejce. Gracze sięgają po smartfony nawet kilkadziesiąt razy dziennie. Jak wynika w rankingu Mobience, najpopularniejsze gry to takie, które nie zabierają dużo czasu i które można  uruchamiać na krótko, ale za to często. Gry rekreacyjne były uruchamiane przez użytkowników średnio 73 razy w miesiącu, a jednorazowo poświęcony na to czas wynosił 4-5 min. Reklamodawcy, inwestując w reklamę w grze z dużą ilością graczy, mogą mieć pewność, że będzie ona wyświetlana co najmniej kilka razy dziennie.

 

Strategia czy rekreacja?

Okazuje się, że tak prosta gra, jak opiekowanie się elektronicznym pupilem jest wg Mobience, najpopularniejszą wśród wszystkich graczy. POU utrzymuje się na pierwszej pozycji nieprzerwanie przez okres 4 miesięcy (luty-maj 2016). Na urządzeniach mobilnych grę zainstalowało ok. 14% badanych, a korzystało z niej ponad 70% z nich. Pou przypomina gry typu tamagotchi, które zyskiwały popularność już 20 lat temu. Gra nie jest w żaden sposób odkrywcza czy zaawansowana technologicznie. Użytkownicy poświęcają tej grze najwięcej czasu, ok. 14 minut dziennie. Jak większość gier, Pou wykorzystuje system mikropłatności, w ramach których można dokupować dodatkowe elementy.

Użytkownicy nie poprzestają tylko na grach rekreacyjnych. Lubią także zręcznościówki, takie jak Subway Surf. Ucieczki przed policjantem  interesują ok. 12% badanych. Również jest to forma bezpłatnej rozrywki z możliwością dokonywania zakupów wewnątrz aplikacji. Gra jest bezpłatna, zatem normą są pojawiające się reklamy. Są one doskonałym sposobem na monetyzację powierzchni i właśnie dzięki nim gracze bezpłatnie mogą użytkować aplikacje, a ich twórcy zarabiają. Obecnie gra zebrała na całym świecie ponad 14 milionów pozytywnych opinii w postaci 5 gwiazdek. W komentarzach na Google Play użytkownicy wymieniają się doświadczeniami z grania, podają swoje rekordowe wyniki zebranych punktów

. Potencjał niosą ze sobą również takie gry, jak My Talking Tom, oraz Piano Tiles. Ta ostatnia  polega na trafianiu w odpowiednie czarne pole, imitujące klawisze fortepianu. Jeśli gracz trafia, urządzenie wydaje dźwięki. W efekcie końcowym dźwięki układają się w popularny utwór muzyczny. 

 

Potencjał komercyjny

Poszczególne gry mogą zyskać niewiarygodną popularność, tak jak np. bardzo dobrze znane wszystkim Angry Birds. Gra została stworzona początkowo dla użytkowników oprogramowania iOS, od 2009 roku zostało sprzedane już ponad 12 milionów kopii gry. Ten fakt wpłynął na decyzję wydawcy o wprowadzeniu wersji na Androida i inne smarfony. Prosta gra rozrosła się na niewyobrażalnie dużą skalę i zyskała duży potencjał zarobkowy, również poza kanałem mobile: na jej podstawie został stworzony film, w sklepach rozpoczęto dystrybucję zabawek i gadżetów z postaciami z filmu.

Gry stały się idealną opcją dla inwestorów, reklamodawców i wydawców. To jeden z najprężniej rozwijających się obszarów mobilnych, w którym łatwo zyskać aprobatę użytkowników. Ważne jest, by dogłębnie poznać rynek, bowiem popularność gier zmienia się wśród użytkowników o różnych cechach. Dla tych, którzy nadal nie są przekonani do potęgi gier mobilnych warto przypomnieć, że samo Pou ma ponad 100 milionów pobrań z platformy Google Play.


::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.