Polski startup ze znakiem Must Have Łódź Design Festiwal. Czy ich oprawki podbiją zagraniczne rynki?

Polski startup ze znakiem Must Have Łódź Design Festiwal. Czy ich oprawki podbiją zagraniczne rynki?

Brief.pl / Inspiracje

Absolwenci SGH, Paweł Porucznik i Dawid Winter chcą podbić międzynarodowy rynek branży optycznej. W zeszłym roku pozyskali od inwestorów 800 000 zł na rozwijanie swojego biznesu. W ciągu kolejnych 6 miesięcy właściciele startupu 4MOSA zanotowali ponad 6-krotny wzrost sprzedaży, a kilka dni temu otrzymali prestiżowy znak Must Have Łódź Design Festival 2016.

-

Obecnie sprzedają okulary online oraz w showroomie w Warszawie przy ulicy Hożej. Docelowo planują otwarcie większej ilości salonów w całej Polsce oraz wyjście na rynki zagraniczne. Chcą, by wizyta w butiku ich marki tworzyła unikalne przeżycie dla klienta. One-stop-shop, czyli miejsce gdzie klient może razem z ekspertami dobrać odpowiednie dla siebie oprawki, zbadać swój wzrok oraz odebrać gotowe okulary w godzinę. Startup 4MOSA w najbliższych latach zamierza rozprawić się z duopolem włoskich marek na tworzenie wysokiej jakości oprawek okularowych.

Egzotyczny design

Wszystko zaczęło się na początku 2013 roku w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości przy Szkole Głównej Handlowej. Pomysł na biznes i nazwę 4MOSA narodził się podczas podróży na Tajwan, który Portugalczycy nazywają Formosa - piękna wyspa. Studenci z Polski kupili tam okulary z oprawkami imitującymi drewno i oczarowani ich designem pomyśleli, że na sprzedaży podobnych oprzeć można biznes w Polsce. Chcieli jednak dostarczyć na rynek produkt dużo lepszej jakości. Postawili więc na produkcję okularów z prawdziwego drewna. Dawid oraz Paweł stworzyli startup 4MOSA i swoją pierwszą markę okularów Westwood, a później kolejną - Muscat. Produkcja ruszyła pełną parą, a ekologiczne okulary przebojem wdarły się na rynek. 


Konkurencja z wysokiej półki

Co ciekawe, 90% rynku optycznego należy obecnie do dwóch włoskich firm - Luxottica i Safilo - produkujących okulary na licencji ekskluzywnych marek, jak Chanel, Ray-Ban czy Dior. Okulary produkowane przez startup z Polski nie odbiegają jakością od wymienionych, jednak ich ceny są znacznie niższe. - To właśnie jest główna siła naszej marki - mówi Paweł Porusznik, współwłaściciel 4MOSA. - Zmieniliśmy tradycyjny model funkcjonujący na rynku optycznym. Omijamy zbędnych pośredników, takich jak hurtownie czy handlowcy. Nie płacimy opłat licencyjnych za używanie cudzej marki, ponieważ sami projektujemy okulary pod naszą własną marką. Dzięki temu wszelkie uzyskane oszczędności możemy przerzucić na klienta, jest to absolutny win-win dla nas i dla naszych klientów - tłumaczy.

Efekt kuli śnieżnej

Na sukces, stawiający pierwsze kroki w biznesie studenci SGH, musieli jednak chwilę poczekać. Pierwsi klienci podchodzili bowiem nieufnie do oprawek nowej, nikomu jeszcze nie znanej marki. - Najtrudniej było na samym początku, ale dzięki zaufaniu kolejnych klientów powstał efekt kuli śnieżnej. Teraz jest nieporównywalnie lepiej, wystarczy spojrzeć na oceny na naszym fanpage'u. Wielu klientów przekonuję się do nas przez domową przymierzalnię (możliwość zamówienia 5 par okularów do domu. Płacimy dopiero w momencie, gdy zdecydujemy się na jedne z oprawek) - mówi Paweł Porucznik. W najbliższej przyszłości startup 4MOSA planuje otwarcie pierwszego autorskiego butiku, wprowadzenie dziecięcej linii okularów oraz wejście na rynek czeski.

::

Fot. Materiały prasowe

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.