500 milionów złotych na rozwój innowacyjnych technologii w Polsce

500 milionów złotych na rozwój innowacyjnych technologii w Polsce

Brief.pl / Technologie

Wzrost międzynarodowej pozycji Polski w badaniach naukowych i pracach rozwojowych oraz komercjalizacja innowacyjnych technologii materiałowych - to cele nowego programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „Nowoczesne technologie materiałowe - TECHMATSTRATEG”.

-

Jednym z najważniejszych wyzwań stojących przed gospodarką kraju w najbliższych latach jest modernizacja infrastruktury transportowej oraz zapewnienie trwałości obiektów budowlanych. Aby temu sprostać, niezbędne jest opracowanie nowych materiałów konstrukcyjnych o wysokiej wytrzymałości i trwałości, a przy tym bezpiecznych dla środowiska naturalnego. To jedno z pięciu zagadnień, którym poświęcone będą projekty badawczo-rozwojowe w ramach nowego strategicznego programu NCBR „Nowoczesne technologie materiałowe – TECHMATSTRATEG”.
 
- Chcemy zapewnić Polsce znaczny wzrost gospodarczy, dlatego nakłady na badania i innowacje powinny koncentrować się na tych priorytetowych obszarach, w których nasz kraj dysponuje odpowiednim potencjałem rozwojowym. TechMatStrateg to przykład precyzyjnie skonstruowanego programu, który z jednej strony wpisuje się w zapotrzebowania światowej gospodarki, a z drugiej wychodzi naprzeciw potrzebom polskich przedsiębiorców i naukowców - podkreśla minister nauki i szkolnictwa wyższego, Jarosław Gowin. 
 
Całkowity budżet zaplanowanego na lata 2016-2021 programu TECHMATSTRATEG wynosi 500 mln zł i został podzielony na trzy konkursy. - Wprowadzenie na rynek nowoczesnych materiałów oraz produktów powstałych z ich użyciem wymaga zaangażowania jednostek naukowych, które dysponują odpowiednim potencjałem intelektualnym i zapleczem badawczym. Niezbędna jest jednak przy tym stała współpraca naukowców z przemysłem. Przedsiębiorca nie tylko dysponuje odpowiednim potencjałem dla wdrożenia nowych technologii, ale także od niego zależeć będzie wprowadzenie innowacyjnych produktów i materiałów na rynek – wyjaśnia prof. Maciej Chorowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. 

O dofinansowanie w ramach projektu mogą starać się wyłącznie konsorcja naukowe składające się z co najmniej trzech podmiotów. Ważne, by swój udział w projekcie miały zarówno jednostki naukowej, jak i przedsiębiorcy. W pierwszym z zaplanowanych konkursów do rozfania jest 150 mln zł. Minimalna wartość kosztów projektu to 5 mln zł, a maksymalna kwota dofinansowania nie może przekroczyć 30 mln zł. Działania związane z przygotowaniem projektu do wdrożenia muszą się zakończyć przed upływem 36 miesięcy.

Program obejmuje pięć strategicznych obszarów badawczych:
 
·         technologie materiałów konstrukcyjnych,
·         technologie materiałów fotonicznych i nanolektronicznych,
·         technologie materiałów funkcjonalnych i materiałów o projektowanych właściwościach,
·         bezodpadowe technologie materiałowe i technologie biodegradowalnych materiałów inżynierskich,
·         technologie materiałów dla magazynowania i przesyłu energii.

::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.