Zaskakujące statystyki Facebooka po EURO 2016. Ile zyskał Błaszczykowski, a stracił Lewandowski?

Zaskakujące statystyki Facebooka po EURO 2016. Ile zyskał Błaszczykowski, a stracił Lewandowski?

Brief.pl / Aktualności

Serwis HRS.com podsumował interakcje fanów polskich piłkarzy na ich fanpage’ach przed i po Euro 2016. Jak się okazuje, kibice Roberta Lewandowskiego podczas Euro 2016 wykonali na jego fanpage’u o pół miliona interakcji mniej niż przed mistrzostwami. Z kolei na oficjalnym profilu Kuby Błaszczykowskiego odnotowano 11-krotny wzrost aktywności fanów.

-

W skład badanych przez HRS.com interakcji weszły: liczba komentarzy, liczba polubień pod poszczególnymi postami piłkarzy, liczba udostępnień danych wpisów, liczba postów, które kibice zostawiali na fanpage’ach piłkarzy, oraz liczba wspomnień o danym profilu. Zwycięzcą zestawienia okazał się Kuba Błaszczykowski. Na jego oficjalnym profilu podczas Euro wykonano o 4 415 667 interakcji więcej niż przed mistrzostwami. Oznacza to ponad 11-krotny wzrost w porównaniu z majowymi statystykami jego profilu.

Przesyt wizerunkiem Roberta Lewandowskiego?

Najbardziej zaskakuje fakt, że na fanpage’u Roberta Lewandowskiego, kapitana reprezentacji Polski, doszło do znaczącego spadku. Jeszcze w maju, przed mistrzostwami, kibice 2 855 048 razy wchodzili w interakcję z oficjalnym profilem piłkarza, a podczas Euro 2016 ta liczba wynosiła już tylko 2 396 399, co oznacza niemal półmilionowy spadek.

- Widoczny spadek na fanpage’u Roberta Lewandowskiego jest najprawdopodobniej spowodowany tym, że polski kibic doznał pewnego przesytu, spowodowanego częstą obecnością piłkarza w mediach tradycyjnych - w prasie czy w telewizji. Ważne jest także to, że Polacy podczas mistrzostw mieli wielu bohaterów, na początku Bartosza Kapustkę, potem Kubę Błaszczykowskiego i Michała Pazdana. To oni skupili na sobie uwagę, odwracając ją od Roberta - mówi Anna Kinasiewicz, Content Manager 
z firmy HRS.


#EURO2016 w liczbach

Polacy wspierali piłkarzy także poprzez użycie hashtagów. W czerwcu 12 595 razy użyto hashtagu #POL (w tym 14 razy zrobił to Russell Crowe na swoim Twitterze). 289 razy oznaczano mecz Polski z Irlandią (#POLIRL), 464 - z Niemcami (#POLGER), 1775 razy z Ukrainą (#POLUKR), 80 razy ze Szwajcarią (#POLSWI) i najwięcej, bo aż 3778 razy - mecz z Portugalią (#POLPOR).

W trakcie mistrzostw kibice z dużym zainteresowaniem śledzili zmagania polskiej reprezentacji nie tylko na murawie, lecz także poza nią. Kanał „Łączy nas piłka” zarządzany przez PZPN na YouTube.pl zanotował wzrost liczby wyświetleń z blisko 30 milionów do ponad 52 milionów.



::

Fot. kubablaszczykowski.pl

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.