Publicis inwestuje w startupy. Wyda na nie 550 milionów euro

Publicis inwestuje w startupy. Wyda na nie 550 milionów euro

Brief.pl / Aktualności

Mentoring i wsparcie finansowe dla młodych firm. Grupa Publicis zainwestuje w startupy ponad pół miliarda euro. Wszystko za sprawą projektu Publicis90, dzięki któremu istotną pomoc otrzyma w sumie 90 przedsiębiorstw z całego świata.

-

Grupa Publicis kończy 90 lat i tym samym startuje z inicjatywą Publicis90, której celem jest wspacie innowacyjnych projektów z całego świata. Publicis zamierza wydać na młode firmy w sumie 550 milionów euro. Po wsparcie w ramach Publicis90 zgłosiło się ponad 3000 młodych firm (w sumie 6000 osób z 141 państw). Ostatecznie jury projektu przyznało dofinansowanie 90 projektom. 65 spośród wybranych firm firm to podmioty zewnętrzne względem Publicis, a pozostałe 25 projektów zostało zgłoszonych przez samych pracowników grupy.

- Pomysł na program startupowy Publicis90 narodził się w zeszłym roku jako odpowiedź Grupy Publicis na zmieniający się ekosystem, w którym obecnie funkcjonujemy.  Jeśli chcemy sami przejść przez tę transformację, musimy wrócić do korzeni, z których cały nasz biznes powstał. Biznes tworzony nie przez urzędników, ale przez kreatywnych przedsiębiorców nazywanych ładnie "entrepreneurs’".  Gdzie można ich obecnie spotkać w najczystszej formie, jeśli nie w dynamicznym środowisku startupów? - mówi Tomasz Pawlikowski, prezes Publicis Communications w Polsce.

Wśród trzech najwyżej ocenionych przez jury Publicis firm znalazły się dwie izraelskie spółki oraz jedna firma z Francji. Na szczycie podium uplasował się izraelski startup Emerald Medical Applications, specjalizujący się w dermatologii. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii rozpoznawania obrazu dostarcza rozwiązania wspierające diagnostykę różnych form nowotworów skóry.

Druga z najwyżej ocenionych firm to Wiseye, również z Izraela. Startup ten także zajmuje się technologiami wykorzystującymi rozpoznawaniem obrazu. Skupia się jednak przede wszystkim na dostarczaniu rozwiązań dla handlu. Ich system analizujący obraz wideo pozwala w lepszy sposób zarządzać powierzchnią handlową w fizycznych punktach sprzedaży. W analityce wykorzystywane są także dane z CRM i urządzeń mobilnych klientów.

Ostatni startup na podium to Recast.ai. Francuska firma specjalizuje się we wspieraniu programistów tworzących boty. Developerzy wykorzystujący platformę dostarczaną przez Francuzów mogą w łatwy sposób stworzyć własnego bota i zaimplementować go w wybranym komunikatorze. Recast.ai dostarcza rozwiązania pomagające analizować dane uzyskane z wiadomości tekstowych i głosowych. Twórcami startupu są absolwenci szkoły kodowania 42, którą założył francuski miliarder Xavier Niel, współzałożyciel trzeciego największego we Francji operatora komórkowego oraz właściciel gazety „Le Monde".

- Wszystkie wybrane z ponad 3000 zgłoszeń projekty zostały zaprezentowane na Viva Technology Paris – zwanym od teraz "małym Davos technologicznym" przygotowanym przez Publicis i wydawcy Les Echos. Te dwie inicjatywy doskonale wpisują się w transformację całej Grupy, która patrząc w przyszłość i nie zapominając o kreatywności, szuka sposobów głębokiej integracji z ekosystemem digitalowym na świecie, ale też lokalnie. Dominujący udział przychodów digitalowych i technologicznych w Publicis Groupe jest tego najlepszym dowodem, a konsekwentna transformacja Grupy Publicis w Polsce jest efektem globalnej wizji - tłumaczy Tomasz Pawlikowski.

W gronie startupów, które uzyskają wsparcie od grupy Publicis znalazły się m. in. firmy ze Stanów Zjednoczonych, Francji, Australii, Indii, Niemiec czy Kanady. Każdy z podmiotów uzyskał od 10 do 500 tys. euro finansowania oraz wsparcie mentoringowe i marketingowe od pracowników francuskiej korporacji. Startupy, które dostały wsparcie Publicis w większości zajmują się takimi kwestiami jak big data, e-commerce, reklama czy różnymi technologiami wspierającymi tradycyjny handel.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.