Publicis inwestuje w startupy. Wyda na nie 550 milionów euro

Publicis inwestuje w startupy. Wyda na nie 550 milionów euro

Brief.pl / Aktualności

Mentoring i wsparcie finansowe dla młodych firm. Grupa Publicis zainwestuje w startupy ponad pół miliarda euro. Wszystko za sprawą projektu Publicis90, dzięki któremu istotną pomoc otrzyma w sumie 90 przedsiębiorstw z całego świata.

-

Grupa Publicis kończy 90 lat i tym samym startuje z inicjatywą Publicis90, której celem jest wspacie innowacyjnych projektów z całego świata. Publicis zamierza wydać na młode firmy w sumie 550 milionów euro. Po wsparcie w ramach Publicis90 zgłosiło się ponad 3000 młodych firm (w sumie 6000 osób z 141 państw). Ostatecznie jury projektu przyznało dofinansowanie 90 projektom. 65 spośród wybranych firm firm to podmioty zewnętrzne względem Publicis, a pozostałe 25 projektów zostało zgłoszonych przez samych pracowników grupy.

- Pomysł na program startupowy Publicis90 narodził się w zeszłym roku jako odpowiedź Grupy Publicis na zmieniający się ekosystem, w którym obecnie funkcjonujemy.  Jeśli chcemy sami przejść przez tę transformację, musimy wrócić do korzeni, z których cały nasz biznes powstał. Biznes tworzony nie przez urzędników, ale przez kreatywnych przedsiębiorców nazywanych ładnie "entrepreneurs’".  Gdzie można ich obecnie spotkać w najczystszej formie, jeśli nie w dynamicznym środowisku startupów? - mówi Tomasz Pawlikowski, prezes Publicis Communications w Polsce.

Wśród trzech najwyżej ocenionych przez jury Publicis firm znalazły się dwie izraelskie spółki oraz jedna firma z Francji. Na szczycie podium uplasował się izraelski startup Emerald Medical Applications, specjalizujący się w dermatologii. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii rozpoznawania obrazu dostarcza rozwiązania wspierające diagnostykę różnych form nowotworów skóry.

Druga z najwyżej ocenionych firm to Wiseye, również z Izraela. Startup ten także zajmuje się technologiami wykorzystującymi rozpoznawaniem obrazu. Skupia się jednak przede wszystkim na dostarczaniu rozwiązań dla handlu. Ich system analizujący obraz wideo pozwala w lepszy sposób zarządzać powierzchnią handlową w fizycznych punktach sprzedaży. W analityce wykorzystywane są także dane z CRM i urządzeń mobilnych klientów.

Ostatni startup na podium to Recast.ai. Francuska firma specjalizuje się we wspieraniu programistów tworzących boty. Developerzy wykorzystujący platformę dostarczaną przez Francuzów mogą w łatwy sposób stworzyć własnego bota i zaimplementować go w wybranym komunikatorze. Recast.ai dostarcza rozwiązania pomagające analizować dane uzyskane z wiadomości tekstowych i głosowych. Twórcami startupu są absolwenci szkoły kodowania 42, którą założył francuski miliarder Xavier Niel, współzałożyciel trzeciego największego we Francji operatora komórkowego oraz właściciel gazety „Le Monde".

- Wszystkie wybrane z ponad 3000 zgłoszeń projekty zostały zaprezentowane na Viva Technology Paris – zwanym od teraz "małym Davos technologicznym" przygotowanym przez Publicis i wydawcy Les Echos. Te dwie inicjatywy doskonale wpisują się w transformację całej Grupy, która patrząc w przyszłość i nie zapominając o kreatywności, szuka sposobów głębokiej integracji z ekosystemem digitalowym na świecie, ale też lokalnie. Dominujący udział przychodów digitalowych i technologicznych w Publicis Groupe jest tego najlepszym dowodem, a konsekwentna transformacja Grupy Publicis w Polsce jest efektem globalnej wizji - tłumaczy Tomasz Pawlikowski.

W gronie startupów, które uzyskają wsparcie od grupy Publicis znalazły się m. in. firmy ze Stanów Zjednoczonych, Francji, Australii, Indii, Niemiec czy Kanady. Każdy z podmiotów uzyskał od 10 do 500 tys. euro finansowania oraz wsparcie mentoringowe i marketingowe od pracowników francuskiej korporacji. Startupy, które dostały wsparcie Publicis w większości zajmują się takimi kwestiami jak big data, e-commerce, reklama czy różnymi technologiami wspierającymi tradycyjny handel.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.