wp - grudzien 2016

Publicis inwestuje w startupy. Wyda na nie 550 milionów euro

Publicis inwestuje w startupy. Wyda na nie 550 milionów euro

Brief.pl / Aktualności

Mentoring i wsparcie finansowe dla młodych firm. Grupa Publicis zainwestuje w startupy ponad pół miliarda euro. Wszystko za sprawą projektu Publicis90, dzięki któremu istotną pomoc otrzyma w sumie 90 przedsiębiorstw z całego świata.

-

Grupa Publicis kończy 90 lat i tym samym startuje z inicjatywą Publicis90, której celem jest wspacie innowacyjnych projektów z całego świata. Publicis zamierza wydać na młode firmy w sumie 550 milionów euro. Po wsparcie w ramach Publicis90 zgłosiło się ponad 3000 młodych firm (w sumie 6000 osób z 141 państw). Ostatecznie jury projektu przyznało dofinansowanie 90 projektom. 65 spośród wybranych firm firm to podmioty zewnętrzne względem Publicis, a pozostałe 25 projektów zostało zgłoszonych przez samych pracowników grupy.

- Pomysł na program startupowy Publicis90 narodził się w zeszłym roku jako odpowiedź Grupy Publicis na zmieniający się ekosystem, w którym obecnie funkcjonujemy.  Jeśli chcemy sami przejść przez tę transformację, musimy wrócić do korzeni, z których cały nasz biznes powstał. Biznes tworzony nie przez urzędników, ale przez kreatywnych przedsiębiorców nazywanych ładnie "entrepreneurs’".  Gdzie można ich obecnie spotkać w najczystszej formie, jeśli nie w dynamicznym środowisku startupów? - mówi Tomasz Pawlikowski, prezes Publicis Communications w Polsce.

Wśród trzech najwyżej ocenionych przez jury Publicis firm znalazły się dwie izraelskie spółki oraz jedna firma z Francji. Na szczycie podium uplasował się izraelski startup Emerald Medical Applications, specjalizujący się w dermatologii. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii rozpoznawania obrazu dostarcza rozwiązania wspierające diagnostykę różnych form nowotworów skóry.

Druga z najwyżej ocenionych firm to Wiseye, również z Izraela. Startup ten także zajmuje się technologiami wykorzystującymi rozpoznawaniem obrazu. Skupia się jednak przede wszystkim na dostarczaniu rozwiązań dla handlu. Ich system analizujący obraz wideo pozwala w lepszy sposób zarządzać powierzchnią handlową w fizycznych punktach sprzedaży. W analityce wykorzystywane są także dane z CRM i urządzeń mobilnych klientów.

Ostatni startup na podium to Recast.ai. Francuska firma specjalizuje się we wspieraniu programistów tworzących boty. Developerzy wykorzystujący platformę dostarczaną przez Francuzów mogą w łatwy sposób stworzyć własnego bota i zaimplementować go w wybranym komunikatorze. Recast.ai dostarcza rozwiązania pomagające analizować dane uzyskane z wiadomości tekstowych i głosowych. Twórcami startupu są absolwenci szkoły kodowania 42, którą założył francuski miliarder Xavier Niel, współzałożyciel trzeciego największego we Francji operatora komórkowego oraz właściciel gazety „Le Monde".

- Wszystkie wybrane z ponad 3000 zgłoszeń projekty zostały zaprezentowane na Viva Technology Paris – zwanym od teraz "małym Davos technologicznym" przygotowanym przez Publicis i wydawcy Les Echos. Te dwie inicjatywy doskonale wpisują się w transformację całej Grupy, która patrząc w przyszłość i nie zapominając o kreatywności, szuka sposobów głębokiej integracji z ekosystemem digitalowym na świecie, ale też lokalnie. Dominujący udział przychodów digitalowych i technologicznych w Publicis Groupe jest tego najlepszym dowodem, a konsekwentna transformacja Grupy Publicis w Polsce jest efektem globalnej wizji - tłumaczy Tomasz Pawlikowski.

W gronie startupów, które uzyskają wsparcie od grupy Publicis znalazły się m. in. firmy ze Stanów Zjednoczonych, Francji, Australii, Indii, Niemiec czy Kanady. Każdy z podmiotów uzyskał od 10 do 500 tys. euro finansowania oraz wsparcie mentoringowe i marketingowe od pracowników francuskiej korporacji. Startupy, które dostały wsparcie Publicis w większości zajmują się takimi kwestiami jak big data, e-commerce, reklama czy różnymi technologiami wspierającymi tradycyjny handel.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.