Pierwsza polska aplikacja w LinkedIn

Pierwsza polska aplikacja w LinkedIn

Brief.pl / Technologie

PwC stworzyło pierwszą w Polsce aplikację, dedykowaną użytkownikom serwisu społecznościowego LinkedIn. Program nosi nazwę „Know Them All” i pozwala użytkownikom sprawdzić, jak dobrze znają swoją sieć kontaktów biznesowych. Aplikacja dostępna jest pod adresem www.know-them-all.com.

-

„Know Them All” to pierwsza polska aplikacja, która oparta jest o LinkedIn. Wykorzystując mechanizmy gamifikacji i sieć kontaktów użytkownika, pozwala w sposób quizowy sprawdzić, jak dużo uczestnik wie o swoich znajomych z LinkedIn. „Nasz firma jest przekonana, że sukces dobrej współpracy opiera się na dobrych i długotrwałych relacjach. Dlatego szukaliśmy rozwiązania, które pomogłoby nam zwrócić uwagę na tak ważne zagadnienie jakim jest dla nas budowanie relacji.” – mówi Michał Szymański z PwC – „Celem aplikacji jest uświadomienie użytkownikowi, poprzez wciągnięcie go w grę, że sukces w dzisiejszym biznesie opiera się w znacznej mierze na wartościowych relacjach, które następnie mogą przekładać się na konkretne, wymierne korzyści.”

Aplikacja adresowana jest do szerokiego spektrum osób zarejestrowanych w LinkedIn, których jest w Polsce już 868 tys., zaś globalnie to liczba ta przekroczyła 200 milionów. Wśród użytkowników LinkedIn 60% to menedżerowie średniego i wyższego szczebla, którzy chętnie wykorzystują serwis do budowania relacji biznesowych (71% deklaruje to jako nadrzędny cel obecności w LN). „Wiele osób posiadających swój profil na LinkedIn w Polsce dysponuje bardzo rozbudowaną siecią kontaktów w portalu, ale często są one nieświadome ukrytej wartości tego kapitału. To do nich adresujemy naszą aplikację” – tłumaczy Michał Szymański z PwC.

Promocja „Know Them All” odbywa się we współpracy z wyłącznym partnerem LinkedIn w Polsce, siecią reklamy premium BAN.pl. „Aplikacja PwC adresowana jest bezpośrednio do użytkowników LinkedIn, dlatego postawiliśmy na możliwości reklamowe serwisu. Do promocji aplikacji będą wykorzystane natywne mechanizmy LinkedIn, a także Ankiety adresowane do grona liderów opinii” – mówi Ewa Betkier, dyrektor sprzedaży BAN.pl.

Wywiad z Michałem Szymańskim, menedżera ds. marketingu internetowego w PwC:

1/ Jaki cel przyświecał powstaniu aplikacji Know Them All?

Nasz firma jest przekonana, że sukcesdobrej współpracyopiera się na dobrych i długotrwałych relacjach. Dlatego szukaliśmy rozwiązania, które pomogłoby nam zwrócić uwagę na tak ważne zagadnienie jakim jest dla nas budowanie relacji. Celem aplikacji jest uświadomienie użytkownikowi, poprzez wciągnięcie go w grę, że sukces w dzisiejszym biznesie opiera się w znacznej mierze na wartościowych relacjach, które następnie mogą przekładać się na konkretne, wymierne korzyści.

2/ Do kogo adresowana jest aplikacja?

Wiele osób posiadających swój profil na LinkedIn w Polsce dysponuje bardzo rozbudowaną siecią kontaktów w portalu, ale często są one nieświadome ukrytej wartości tego kapitału. To do nich adresujemy naszą aplikację, która pozwala nie tylko sprawdzić stan aktualnej wiedzy na temat sieci kontaktów biznesowych, ale także mobilizuje użytkowników do jej polepszania i pogłębiania. Tworząc aplikację chcieliśmy także pokazać naszym pracownikom i klientom innowacyjne podejście do wykorzystania trendów technologicznych oraz mediów społecznościowych.

3/ Czy planujecie wydanie kolejnych aplikacji?

Nie chcę zdradzać szczegółów, ale w kolejce czekają już kolejne pomysły :) Widzimy spory potencjał w tego typu rozwiązaniach i od rezultatów jakie osiągnie aplikacja Know Them All będzie zależało, w którym kierunku pójdą nasze plany.

4/ Czemu zdecydowaliście się opublikować aplikację w LinkedIn?

Profil serwisu Linkedin był najbliższy naszym oczekiwaniom i na tą chwilę widzimy w nim największy potencjał dla zastosowań biznesowych. Zastanawialiśmy się jak możemy wykorzystać ten potencjał i pokazać wartość utrzymania sieci kontaktów. Doszliśmy do wniosku, że wykorzystanie Linkedin daje wyjątkową okazję na szerzenie świadomości wokół naszej marki, jednocześnie pokazując, że jesteśmy firmą innowacyjną, dla której relacje są bardzo ważne.

Uważamy również, że tego typu działania mogąpomóc naszejorganizacji dowiedzieć się więcejna temat znaczeniasieci, takich jak LinkedIni jak tenowe siecimogąpomóc nampogłębianiurelacji.

Dodatkowo serwis w ostatnim czasie ewoluował i obecnie jest nie tylko zbiorem wizytówek zawodowych, ale w coraz większym stopniu także źródłem wartościowych informacji biznesowych.

5/ Czy LinkedIn to wymagające środowisko do prowadzenia tego typu projektów?

Nie tylko Linkedin, ale w ogóle social media to wymagające środowisko, szczególnie dla tak specyficznego biznesu jak nasz. Zresztą na tą chwilę nie ma zbyt wielu przykładów biznesowego wykorzystania social media w naszej branży. Dlatego odczuwamy głód dobrych rozwiązań :)

6/ Czemu nie opublikowaliście Państwo aplikacji w serwisie Facebook?

Serwis Facebook ma całkiem inną charakterystykę niż Linkedin, a kontekst w jakim korzystają z niego użytkownicy jest związany przeważnie ze stylem życia i rzadko ma charakter czysto biznesowy.

7/ Ile trwało przygotowanie aplikacji?

Prace na aplikacją trwały kilka miesięcy. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która wykorzystuje dane Linkedin w taki sposób, dlatego możliwości korzystania z doświadczeń innych mieliśmy bardzo ograniczone, wiele szlaków musieliśmy przecierać sami i sporo czasu pochłonęło poznawanie możliwości jaki daje API Linkedin.

8/ Czy planujecie Państwo rozwój aplikacji?

Już podczas prac nad aplikacją pojawiało się wiele pomysłów na nowe funkcjonalności i rozwój narzędzia jakie stworzyliśmy. Czekamy na to jak aplikacja zostanie przyjęta i wtedy zastanowimy się nad dalszymi planami, które w pewnym stopniu zależą od osiągniętych wyników.



Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.