wp - grudzien 2016

Pierwsza polska aplikacja w LinkedIn

Pierwsza polska aplikacja w LinkedIn

Brief.pl / Technologie

PwC stworzyło pierwszą w Polsce aplikację, dedykowaną użytkownikom serwisu społecznościowego LinkedIn. Program nosi nazwę „Know Them All” i pozwala użytkownikom sprawdzić, jak dobrze znają swoją sieć kontaktów biznesowych. Aplikacja dostępna jest pod adresem www.know-them-all.com.

-

„Know Them All” to pierwsza polska aplikacja, która oparta jest o LinkedIn. Wykorzystując mechanizmy gamifikacji i sieć kontaktów użytkownika, pozwala w sposób quizowy sprawdzić, jak dużo uczestnik wie o swoich znajomych z LinkedIn. „Nasz firma jest przekonana, że sukces dobrej współpracy opiera się na dobrych i długotrwałych relacjach. Dlatego szukaliśmy rozwiązania, które pomogłoby nam zwrócić uwagę na tak ważne zagadnienie jakim jest dla nas budowanie relacji.” – mówi Michał Szymański z PwC – „Celem aplikacji jest uświadomienie użytkownikowi, poprzez wciągnięcie go w grę, że sukces w dzisiejszym biznesie opiera się w znacznej mierze na wartościowych relacjach, które następnie mogą przekładać się na konkretne, wymierne korzyści.”

Aplikacja adresowana jest do szerokiego spektrum osób zarejestrowanych w LinkedIn, których jest w Polsce już 868 tys., zaś globalnie to liczba ta przekroczyła 200 milionów. Wśród użytkowników LinkedIn 60% to menedżerowie średniego i wyższego szczebla, którzy chętnie wykorzystują serwis do budowania relacji biznesowych (71% deklaruje to jako nadrzędny cel obecności w LN). „Wiele osób posiadających swój profil na LinkedIn w Polsce dysponuje bardzo rozbudowaną siecią kontaktów w portalu, ale często są one nieświadome ukrytej wartości tego kapitału. To do nich adresujemy naszą aplikację” – tłumaczy Michał Szymański z PwC.

Promocja „Know Them All” odbywa się we współpracy z wyłącznym partnerem LinkedIn w Polsce, siecią reklamy premium BAN.pl. „Aplikacja PwC adresowana jest bezpośrednio do użytkowników LinkedIn, dlatego postawiliśmy na możliwości reklamowe serwisu. Do promocji aplikacji będą wykorzystane natywne mechanizmy LinkedIn, a także Ankiety adresowane do grona liderów opinii” – mówi Ewa Betkier, dyrektor sprzedaży BAN.pl.

Wywiad z Michałem Szymańskim, menedżera ds. marketingu internetowego w PwC:

1/ Jaki cel przyświecał powstaniu aplikacji Know Them All?

Nasz firma jest przekonana, że sukcesdobrej współpracyopiera się na dobrych i długotrwałych relacjach. Dlatego szukaliśmy rozwiązania, które pomogłoby nam zwrócić uwagę na tak ważne zagadnienie jakim jest dla nas budowanie relacji. Celem aplikacji jest uświadomienie użytkownikowi, poprzez wciągnięcie go w grę, że sukces w dzisiejszym biznesie opiera się w znacznej mierze na wartościowych relacjach, które następnie mogą przekładać się na konkretne, wymierne korzyści.

2/ Do kogo adresowana jest aplikacja?

Wiele osób posiadających swój profil na LinkedIn w Polsce dysponuje bardzo rozbudowaną siecią kontaktów w portalu, ale często są one nieświadome ukrytej wartości tego kapitału. To do nich adresujemy naszą aplikację, która pozwala nie tylko sprawdzić stan aktualnej wiedzy na temat sieci kontaktów biznesowych, ale także mobilizuje użytkowników do jej polepszania i pogłębiania. Tworząc aplikację chcieliśmy także pokazać naszym pracownikom i klientom innowacyjne podejście do wykorzystania trendów technologicznych oraz mediów społecznościowych.

3/ Czy planujecie wydanie kolejnych aplikacji?

Nie chcę zdradzać szczegółów, ale w kolejce czekają już kolejne pomysły :) Widzimy spory potencjał w tego typu rozwiązaniach i od rezultatów jakie osiągnie aplikacja Know Them All będzie zależało, w którym kierunku pójdą nasze plany.

4/ Czemu zdecydowaliście się opublikować aplikację w LinkedIn?

Profil serwisu Linkedin był najbliższy naszym oczekiwaniom i na tą chwilę widzimy w nim największy potencjał dla zastosowań biznesowych. Zastanawialiśmy się jak możemy wykorzystać ten potencjał i pokazać wartość utrzymania sieci kontaktów. Doszliśmy do wniosku, że wykorzystanie Linkedin daje wyjątkową okazję na szerzenie świadomości wokół naszej marki, jednocześnie pokazując, że jesteśmy firmą innowacyjną, dla której relacje są bardzo ważne.

Uważamy również, że tego typu działania mogąpomóc naszejorganizacji dowiedzieć się więcejna temat znaczeniasieci, takich jak LinkedIni jak tenowe siecimogąpomóc nampogłębianiurelacji.

Dodatkowo serwis w ostatnim czasie ewoluował i obecnie jest nie tylko zbiorem wizytówek zawodowych, ale w coraz większym stopniu także źródłem wartościowych informacji biznesowych.

5/ Czy LinkedIn to wymagające środowisko do prowadzenia tego typu projektów?

Nie tylko Linkedin, ale w ogóle social media to wymagające środowisko, szczególnie dla tak specyficznego biznesu jak nasz. Zresztą na tą chwilę nie ma zbyt wielu przykładów biznesowego wykorzystania social media w naszej branży. Dlatego odczuwamy głód dobrych rozwiązań :)

6/ Czemu nie opublikowaliście Państwo aplikacji w serwisie Facebook?

Serwis Facebook ma całkiem inną charakterystykę niż Linkedin, a kontekst w jakim korzystają z niego użytkownicy jest związany przeważnie ze stylem życia i rzadko ma charakter czysto biznesowy.

7/ Ile trwało przygotowanie aplikacji?

Prace na aplikacją trwały kilka miesięcy. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która wykorzystuje dane Linkedin w taki sposób, dlatego możliwości korzystania z doświadczeń innych mieliśmy bardzo ograniczone, wiele szlaków musieliśmy przecierać sami i sporo czasu pochłonęło poznawanie możliwości jaki daje API Linkedin.

8/ Czy planujecie Państwo rozwój aplikacji?

Już podczas prac nad aplikacją pojawiało się wiele pomysłów na nowe funkcjonalności i rozwój narzędzia jakie stworzyliśmy. Czekamy na to jak aplikacja zostanie przyjęta i wtedy zastanowimy się nad dalszymi planami, które w pewnym stopniu zależą od osiągniętych wyników.



Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.